רותם סלע מעוררת גאווה, ראש הממשלה? פחות

רותם סלע הביעה עמדה בסוגיה פוליטית ועומדת על דעתה אל מול צונמי של תגובות קשות, כולל מצדו של ראש הממשלה שהתפנה מכל עיסוקיו והפך (שוב) לאחרון הטוקבקיסטים

אני לא עוקבת אחרי רותם סלע ולא צופה בתכניות שהיא מנחה ולכן לא גיבשתי עליה דעה כלשהי עד הבוקר, כשנתקלתי בידיעה על תגובתה לראיון של מירי רגב אצל רינה מצליח.

רותם סלע מבקרת את רינה מצליח (צילום מסך)

"מירי רגב יושבת ומסביר לרינה מצליח שהציבור צריך להיזהר כי במידה ובני גנץ ייבחר הוא יהיה חייב להקים ממשלה עם הערבים. רינה מצליח שותקת. ואני שואלת את עצמי למה רינה לא שואלת אותה בתדהמה – ומה הבעיה עם הערבים??? ריבונו של עולם, ישנם גם אזרחים ערבים במדינה הזו.
מתי לעזאזל מישהו בממשלה הזאת ישדר לציבור שישראל היא מדינת כלל אזרחיה וכל בני האדם נולדו שווים. וגם הערבים רחמנא לצלן הם בני אדם. וגם הדרוזים. וגם ההומאוים אגב והלסביות וגם… שוק… השמאלנים."

זה לא באמת משנה אם אתם מסכימים עם רותם סלע או שדבריה לא באים לכם טוב בכלל. העובדה שבעידן שלנו, שבו אמנים חוששים להביע את דעתם, קמה הבחורה הצעירה הזאת ואומרת בדיוק את מה שהיא חושבת, בלי להתנצל ובלי לחשוש, מעוררת הערכה בפני עצמה. אולי את האומץ שלה קיבלה סלע מגלית גוטמן שבלי להתבלבל התעמתה בשידור עם ח"כ אמיר אוחנה ביום שישי האחרון ואולי האומץ הוא כל כולו שלה, אבל כך או אחרת, הצעד שעשתה הוא צעד אמיץ.

רותם סלע מתייחסת לתגובות (צילום מסך)

אין ספק שבקרב אוהדיה ועוקביה, לצד אלה שמריעים לה על האומץ ומזדהים עם הדברים, ישנם אלה שימהרו לתייג אותה כ"שמאלנית" (מילה שבחסות ראש הממשלה שלנו היא מהות הדה-לגיטימציה), יבקרו אותה, ישתלחו בה ויעשו ככל שביכולתם כדי שסלע תשלם מחיר על החלטתה לא לשתוק. בינתיים, התגובות השליליות לא ריפו את ידיה של סלע, שעומדת על שלה ומוכיחה שיש לה עמוד שדרה מפלדה. אני מקווה שהיא תמשיך כך וגם תיתן אומץ לאמנים אחרים לדבר בלי מורא.

ואז בא נתניהו

בדבריה, פנתה רותם סלע לרינה מצליח, אבל מי שהגיב לדברים היה דווקא ראש הממשלה. כן, בנימין נתניהו, ראש ממשלה בעיצומו של קמפיין בחירות, שמחזיק בנוסף גם במספר תיקי ממשלה וטרוד מכתב האישום התלוי ועומד נגדו, מפנה זמן בלוח הזמנים העמוס שלו כדי להגיב לסטורי באינסטגרם של רותם סלע. אני לא יודעת מה איתכן, אבל בעיני, זה משדר לחץ וחרדה.

וכך כותב נתניהו ל"רותם היקרה"

בנימין נתניהו עונה לרותם סלע (צילום מסך)

"תיקון חשוב:
ישראל היא לא מדינת כלל אזרחיה. לפי חוק יסוד הלאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי -ושלו בלבד. כמו שכתבת, אין שום בעיה עם אזרחי ישראל הערבים – הם שווי זכויות ככולנו וממשלת הליכוד השקיעה במגזר הערבי יותר ממשלה אחרת. הליכוד רק ביקש לחדד את השאלה המרכזית בבחירות האלה: זו ממשלת ימין חזקה בראשותי או ממשלת שמאל של יאיר לפיד וגנץ בתמיכת המפלגות הערביות. ללפיד ולגנץ אין דרך אחרת להקים ממשלה וממשלה כזאת תערער את בטחון המדינה והאזרחים. הכרעה – עוד חודש בקלפי. יום טוב"

וכך, במקום שבו סלע באה לאחד, מגיע ראש הממשלה של מדינת כל אזרחיה (מינוס אלה שאינם יהודים) ועושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: לפלג. אין לו בעיה עם אזרחי המדינה הערבים, טוען ביבי, אבל בעיקר אין לו בעיה לקרוא לאזרחי המדינה ולחברי כנסת שנבחרו על ידי אזרחי המדינה, על פי חוק ובהליך דמוקרטי "מסוכנים" ולהתריע משיתוף פעולה פרלמנטרי, חוקי ולגיטימי, איתם.

אין ספק שראש הממשלה יזכה למחיאות כפיים של תומכיו על תגובתו לרותם סלע, ממש כמו שהיא זוכה לתגובות של זעם, אבל ראש ממשלה שעסוק בתגובות ברשתות החברתיות ובפילוג, הוא לא מנהיג שאפשר לבטוח בו, אפילו אם הוא יהודי כשר.

רותם סלע, אישה אמיצה (צילום מסך מווידיאו באינסטגרם)

הרשת סוערת, החברות מתגייסות לעזרה

תגובתו של נתניהו עוררה גל חדש של תגובות ברשת, מתגובות אוהדות לסלע ועד לתגובות בנוסח "תהיי יפה ותשתקי". עם התעצמותו של הגל, החליטו חברותיה של סלע להתגייס לעזרתה.  כך כתבו גל גדות, שלומית מלכה, מלי לוי, יעל גולדמן ומיה דגן:
גל גדות מגיבה לפרשת רותם סלע (צילום מסך)
שלומית מלכה מגיבה לפרשת רותם סלע (צילום מסך)
מלי לוי מגיבה לפרשת רותם סלע (צילום מסך) מאיה דגן מגיבה לפרשת רותם סלע (צילום מסך) יעל גולדמן מגיבה לפרשת רותם סלע (צילום מסך)