אופירה וברקוביץ': ברוכים הבאים לממלכת הצ'חצ'חים

במופע האימה, "אופירה וברקוביץ'", אין לאיש זכות דיבור חוץ מלצמד המנחים הטרולים הרדוד והלא מנומס בעליל. הקורבן האחרון היה מוביל המחאה, מני נפתלי, שלא השחיל מילה אבל מה זה משנה, העיקר הרייטינג!

לא ברור מי הגה את הרעיון המהפכני לתת לכדורגלן העבר, אייל ברקוביץ' ולאופירה אסייג להנחות תוכנית שלמה אבל בינתיים השניים מייצרים מספיק באזז שלילי כדי להצדיק את קיומם על המסך. הראיון האחרון שערכו השניים, בתוכניתם "אופירה וברקוביץ'" בשישי האחרון, עם אב הבית לשעבר במשרד ראש הממשלה ומוביל המחאה, מני נפתלי, עוד ייזכר כאחד מרגעי השיא המביכים בתולדות האירוח, כאשר ברקוביץ' הפגין נימוסים שגורמים לאמיר חצרוני להיראות כמו הנסיך ויליאם.
ברקוביץ', טרול טלוויזיוני מוכר, ניהל את הראיון עם נפתלי בעוד שאשתו הטלוויזיונית ישבה כמו עציץ ולא חסך ממנו את דעתו הכנה כשזרק בפניו אמירות כגון "למה לא לקחת את הכסף ונעלמת? בנית על זה קריירה" או כשסתם תהה לעצם קיומו בחיים "מה אתה רוצה מאיתנו!?". ברקוביץ' נראה כמי שלא רצה לנהל שום דיון עם נפתלי. הוא רק רוצה להפריח שאלות באוויר ולא לקבל תשובות. למעשה, הוד ברקוביצ'יותו לא נתן לנפתלי להשחיל מילה כי במופע של צמד הנרקיסיסטים האלה, אין מקום לאורח. העיקר עבורם הוא להשמיע את עצמם. לא אתפלא אם זה היה בכלל מתוכנן.

אופירה וברקוביץ' צסך

אין בעיה עם השאלות הישירות, לא נעימות ככל שיהיו, שזורק ברקוביץ' בפני מרואייניו. בניגוד למנחים משמימים רבים, לפחות יש לאיש דעה ואותנטיות. זה בסדר אפילו להביע עניין רדוד או להתנסח כמו ערס מדי פעם – הרי, על זה הוא בנה קריירה שלמה והמדיום הטלוויזיוני הוא כמוהו, רדוד מעצם מהותו. גם אין מה לצפות מאיש שעיקר כשרונו היה ברגליו להפגין אינטלקט בשידור כאילו היה ירון לונדון.
הבעיה היא שנפתלי רצה לענות על כל שאלה או פליאה אבל לא היה לו סיכוי. ברקוביץ' השתיק אותו בכל הזדמנות עד שאיבד סבלנות מכל האייטם הזה ופחות או יותר סילק אותו מהאולפן בבושת פנים. ככה מתנהגים לאורח באולפן? מתברר שבממלכת הצ'חצ'חים של אופירה וברקוביץ' התשובה היא כן. אפס נימוס. אפס כבוד. אפס יכולת להכיל. בשביל מה הם טורחים להזמין מלכתחילה מישהו לאולפן? לא ברור, אך מתברר שמרואיינים פשוט מפריעים להם בהאדרת האגו שלהם ובמופע האוננות השבועית שלהם.

מני נפתלי צילום מסך

תהיו בטוחים, העורכים של התוכנית הזאת מבסוטים עד הגג. בעידן של היום, אם אינך מסוגל לייצר פרובוקציה או טרלול ברשת, אינך קיים. מבחינת רייטינג הזוג הזה מביא מספרים שניב רסקין לא יביאו לעולם גם אם יתפשט באולפן והנה, הבוקר, רסקין והפאנל שלו עוד רכבו על הפארסה המביכה הזאת כדי לסחוט עוד כמה טיפות מהלימון הרקוב. ואת מי הביאו כדי לדבר איתנו על נימוסים והליכות באולפן? לא פחות מג'ודי ניר מוזס, מי שיכולה להיות האם הרוחנית של ברקוביץ', בכל מה שקשור לטיפוח פה ג'ורה. לא שזה יעזור לתוכנית הבוקר של רסקין, שמשיגה 2 אחוז ביום טוב.

בניגוד לרסקין, החנון המצוחצח שלא יעז להשמיע דעה אישית גם אם יאיימו עליו עם אקדח לרקה, ברקוביץ' מייצג את הישראלי המכוער, זה שכנראה יעודד את הילדים בספארי לזרוק בוטנים על הג'ירפות, זה שיחתוך אישה זקנה בתור ועוד יעיר לה "למה מה קרה?! מה יש?". ברקוביץ' הוא האלטר אגו של כל אדם  מנומס, סובלני וליברל בסביבה. זה שמתעקש להתנהג כמו ילד קטן שקיבל לידיו צעצוע נוצץ בפרים טיים ולא יודע כל כך מה לעשות איתו. אבל איש לא ילמד אותו. תתרגלו, אופירה וברקוביץ' הם מלכי הטלוויזיה החדשים. אלה שלא מבינים בשום דבר יותר מדי אבל לא מתביישים בזה. להיות בורים, רדודים או גסים עבורם זה קומפלימנט. תחשבו מירי רגב, תכפילו אותה בשניים וקיבלתם מחיאות כפיים.