האם המשבר האמיתי הוא בין מייגן לנסיך ויליאם?

מומחים ניתחו את שפת הגוף של ויליאם, הארי, מייגן וקייט והגיעו למסקנה שהמתיחות האמיתית שוכנת בין ויליאם למייגן. הנסיך העדיף ללטף את צעיפו מאשר לדבר עם הדוכסית מסאסקסס

אמנם המצעד המסורתי של בני משפחת המלוכה הבריטית, לעבר הכנסיה בכריסמס, כבר תועד שבוע שעבר אבל הדיבור על מה שהתחולל שם באותן דקות לא מפסיק להעסיק את הבריטים. כזכור, בחודש האחרון דווח בהרחבה על סכסוך עמוק שהתפתח בין מייגן מרקל לקייט מידלטון, שקיבל חיזוק על ידי אינספור מקורות, עדויות ואייטמים שליליים שיצאו מארמון בית המלוכה. באותו יום חגיגי, כשצעדו ארבעתם כיחידה אחת, הדוכסיות שידרו למראית עין עסקים כרגיל והנסיכים ויליאם והארי פיזרו חיוכים. בעוד שאנשים רבים הסיקו מכך שהנה, הכל בסדר בין הזוגות, חדי עין הבחינו שהקרע בין הנפשות הפועלות עמוקה יותר מכפי שנראה ורב הנסתר על הגלוי.

סביר להניח שלאור הפרסום השלילי שבית המלוכה הבריטי קיבל בתקופה האחרונה, המלכה אליזבת' לקחה את הזוגות לשיחה צפופה והזהירה אותם לא להפגין יריבות בפומבי ואף הפצירה בהם להיראות מיודדים אבל מתברר שאי אפשר באמת לזייף חיבה מול המצלמה. מומחים לשפת גוף ניתחו את התנהגותם של הדוכסיות ואת זו של הנסיכים והגיעו למסקנה שבעוד שמייגן וקייט יצאו מעצמן ביג טיים כדי להציג פיוס פוטוגני, הנסיכים הסגירו בשפת גופם הקפואה את הקרירות והניכור ביניהם.

קייט מידלטון ומייגן מרקל Photo by Stephen Pond/Getty Images

מייגן וקייט דיברן בתנועות ידיים רחבות, כמו פוליטיקאים, כדי לשכנע את המתבוננים שהן מנהלות שיח והן הביטו אחת לעבר השנייה מדי פעם כדי שיראו שהן "קרובות". מייגן אפילו טפחה לה על הגב (כמו שהיא עושה להארי) אך למרות המאמץ, הלחץ היה ניכר על צווארה וסנטרה המתוחים של מייגן והחיוך המנומס והקורקטי של קייט לא שידר יותר מדיפולמטיות מסוייגת. מעניין היה לשים לב שמייגן עדיין נאחזת בזרועו של הארי כאילו חייה תלויים בכך, דבר המעיד על חוסר ביטחון ולעומתה קייט הפגינה עצמאות ולא החזיקה את ידו של ויליאם, כפי שעשתה בעבר. היא צעדה כמו מלכה והגולשים התרשמו מכך וציינו בתגובות שהיא ממש "צומחת לתוך תפקידה העתידי".

קייט והארי, ויליאם ומייגן Samir Hussein/Samir Hussein/WireImage)

מה שהתחולל בין הנסיכים ויליאם והארי זה כבר סיפור מורכב יותר. הם צעדו הרחק זה מזה ושניהם נראו קפוצים, נמנעו מקשר עין והשאירו את ידיהם בכיסים גם כשחייכו לקהל. ניכר כי הם לא רצו לדבר ביניהם ושבניגוד לעבר, כששניהם צחקו ונראו נינוחים ליד קייט הפעם הם נראו כמו זרים. לא צריך להיות מומחה כדי להבין שהבעיה היא מייגן שהפרידה בין האחים. בעבר פורסם שוויליאם לא היה נלהב מהחתונה הזריזה של הארי עם השחקנית האמריקאית לשעבר וכי הוא לא מאמין שהיא מתאימה לו ולאורח החיים התובעני הנדרש מבני משפחת המלוכה. הארי נפגע מכך והקרע היה בלתי נמנע. הארי גם נפגע מיחס סבתו לבחירת ליבו ולבקשותיו הקשורות בה.

ויליאם צילום מסך דיילי מייל

בימים אלה הגולשים עסוקים בעיקר סביב שפת גופו של ויליאם שעמד דקה ליד מייגן והיה נראה מיוסר.  בזמן שמייגן הביטה לעברו כדי לנסות להחליף איתו מילה (או שסתם הביטה לשם) הנסיך ליטף וכרך את צעיפו סביב צווארו כאילו אין דבר חשוב בעולם מהצעיף שלו. והוא הביט לכיוון אחר ושידר שאין לו שום עניין לתקשר. גולשים רבים הריעו למלך העתידי על המהלך הקטן אך סימבולי זה ופירשו את התנהגותו בכך שהוא לא מוכן שהמצלמה תתפוס אותו אפילו בטעות כמי שנראה מנהל דיאלוג איתה. הנסיך הוצג על ידי הגולשים כאדם אותנטי, ישיר וכזה שרואה את מייגן בדיוק כפי שהיא.

לאור הקרירות שהפגין ויליאם כלפי מייגן באותו יום, רבים חושבים שהבעיה האמיתית שוכנת בינו לבינה ולא בהכרח בינה לבין קייט. ויליאם לא אהב בלשון המעטה איך שמייגן התנהגה לקייט ולבתם שרלוט, במדידות סמוך לחתונתה של מייגן והארי במאי והוא גם לא ראה בעין יפה את הזלזול שהפגינה מייגן לאחת העובדות בצוות של קייט. המצב הקיים מעציב רבים מאחר והנסיך ויליאם היה קרוב לאחיו במשך כל השנים, במיוחד לאחר מות אמם דיאנה – עד שהגיעה מייגן לחייהם. בריטים רבים שמו לב גם כיצד הארי הפך מנסיך ג'ינג'י מלא שמחת חיים לצל של עצמו, מוטרד וסגור. רבים מאמינים שהסיפור עם מייגן רחוק מלהסתיים ושאם הדברים ימשיכו כך היא תצבור עוד הרבה אויבים. נוצר אפילו האשטאג פופולארי: MEGXIT# מתוך תקווה שמייגן תחזור לאמריקה לאלתר. בקצב הזה, זה עוד יקרה לפני 2019.