חדר בריחה: ה-משחק לכל המשפחה

מה זה חדר בריחה, למה הוא אתגר חובה, איפה אפשר לשחק? קבלו את המדריך המלא והמלצות ל-5 חדרים שמתאימים גם לילדים

.

the-room-1236714-639x395

.
לפני כשנה שמענו חברים מדברים על חדר בריחה. נשמע מסקרן ומעניין ואמרנו שנלך בהזדמנות. החודשים חלפו ועדיין לא יצא לנו לבדוק במה מדובר. בינתיים סביבנו שמענו עוד חוויות וסיפורים, אז החלטנו שחייבים לבדוק על מה כל הרעש. והמסקנה? פשוט התאהבנו. המשחק הפך לבילוי משפחתי ולבילוי עם חברים.

מה זה חדר בריחה?

חדר בריחה הוא חדר של משחק והרפתקאה עם רמזים וחידות, שצריך לפתור תוך מקסימום 60 דקות כשאתם נעולים בתוך חלל סגור. לכל חדר יש סיפור אחר והוא מעוצב בהשראת הסיפור. האביזרים והתפאורה שנמצאים בחדר הם חלק בלתי נפרד מהאווירה, אבל יכולים גם להיות חלק מחידה. החדרים שונים זה מזה והמשחק משתנה בהתאם לסוגי החידות, למשתתפים ולשיתוף הפעולה של חברי הקבוצה.

למי מתאים?

לכולם. את החדר הראשון עשינו עם חברים ויצאנו ממש בהיי. היה לנו ברור שנקח גם את הבנות ועד מהרה הן הצטרפו לתחביב החדש. יש ברחבי הארץ כ-170 חדרים (נכון לכתיבת שורות אלו) ברמות קושי שונות. חלקם מתאימים לילדים ולכל המשפחה, חלקם רק למבוגרים.

סוד הקסם

שיתוף פעולה. יש לכם רק 60 דקות למצוא רמזים, לפתור חידות ולפצח את התעלומה. על-מנת להצליח במשימה אתם חייבים לשתף ביניכם פעולה ולהגיד בקול רם כל מה שאתם רואים ו/או מוצאים. הרבה פעמים רמז שמצאתם מתחבר לרמז שמשתתף אחר מצא ואם לא תגידו מה מצאתם בקול רם, תבזבזו זמן מיותר על הניסיון להבין איך להתקדם. מבחינתנו זו שעת איכות נטו שלנו עם הבנות. שעה שבה אין פלאפונים ושעונים (משאירים אותם יחד עם התיקים בארון נעול מחוץ לחדר), אנחנו מתנתקים מהעולם, צוללים לתוך אווירה קסומה של סיפור החדר, חושבים יחד איך לפתור את החידות. לא פעם אנחנו חייבים לרכז כוחות וחשיבה כולם יחד כדי להבין איך להתקדם או כדי לפתור משימה שמחייבת שיתוף פעולה של כולם יחד. יש חידות שהבנות פותרות יותר מהר מאיתנו, או רמזים שהן עולות עליהם מהר יותר מאיתנו ולכן סוד הקסם הוא שיתוף פעולה. כל אחד תורם להצלחת המשימה. זו שעה של כיף, צחוק והרבה אדרנלין שתמיד משאירה אותנו עם טעם של עוד.

promo_long

איך זה עובד?

מגיעים לחדר כרבע שעה לפני שעת המשחק שהזמנתם מראש באתר החדר, מקבלים תדרוך על החדר הכולל את הסיפור של החדר ואת המשימה שלכם, דגשים על מה מותר ומה אסור ויוצאים לדרך. מפעיל החדר צופה בכם לכל אורך המשחק ויכול לתת לכם רמזים במידה ותרצו כדי שתוכלו להתקדם אל המטרה (חשוב להדגיש למפעיל שלא יתן רמזים, אלא אם כן אתם מבקשים). המשחק מתחיל בחלל כלשהו ובמהלך המשחק עוברים לחללים נוספים, שתצטרכו לגלות ולפתוח, עד שתצליחו לצאת מהחדר הנעול.
.

way-out-1233595-639x485

.

סוגי חידות

קיימים חדרים עם רמות קושי שונות, אך המשותף לכולם הוא החשיבה מחוץ לקופסא ותשומת הלב לפרטים הקטנים.
חדר לינארי – יש סדר לפתרון החידות בחדר. לא תוכלו להתקדם הלאה עד שלא תפתרו חידה מסויימת. החסרון בחדר כזה – מחייב את כל המשתתפים לעבוד על חידה מסויימת. לפעמים פתרון החידה מספיק למשתתף אחד והאחרים עומדים חסרי מעש.
חדר מקבילי – אפשר לפתור במקביל מספר חידות ולכן מאפשר לכל המשתתפים להיות עסוקים רוב הזמן.
מפתחות / מנעולים – חיפוש מפתחות וקודים לפתיחת מנעולים. מתאים מאוד לילדים.
.

keys

.
פאזלים – מציאת חלקי פאזל והרכבה שלהם, שמשמשת כרמז לחידה הבאה.
מציאת חפצים – ילדים אלופים במשימות האלה.
מגוון חידות – מתמטיות, צפנים, תמונות, ריחות, מוסיקה, צלילים, מפות, מדינות, שירים, מקצבים, התאמות, משחקי זריזות ידיים ועוד ועוד.
טכנולוגיה – החדרים הישנים הם חדרים פשוטים יחסית, הן מבחינת עיצוב והן מבחינת סוג החידות. בחדרים החדשים מוצאים שימוש בטכנולוגיה, כמו: הדפסת מפתחות, שימוש במחשב ורובוטים.

5 חדרי בריחה מותאמים לילדים

שוד המאה

הסיפור: אתם צריכים לפרוץ לדירה של מדען מטורף ולגנוב ממנו פרס כספי ענק שהוא קיבל ומחזיק בבית שלו.
חדר ההמתנה: מרווח. יש בו משחקי חשיבה, שאפשר לשחק בהם עד שנכנסים לחדר. כמו-כן תמצאו שם שירותים נקיים ומתקן מים. אין אזור מופרד וסגור לממתינים ולכן כשיוצאים מהחדר אי אפשר לדבר על החוויה עד שיוצאים מהמקום, כדי לא לתת ספויילרים (חשיפת מידע) לבאים בתור.
עיצוב / תפאורה: פשוט יחסית, אבל מתאים לסיפור.
סוג החידות: חדר בריחה קלאסי, מקבילי, הרבה מפתחות ומנעולים, חיפוש חפצים, היגיון.
שורה תחתונה: כיף, מצויין כחדר ראשון, יש לילדים הרבה מה לעשות בחדר. הילדות יצאו ממש בהיי, מלאות התלהבות, חוזרות על הרמזים שהיו בחדר ומה עשו כדי לפתור אותן. זה היה החדר הראשון שלהן ומיד בסיומו רצו ללכת לחדר הבא.
איפה? גרשון ש"ץ 30 תל-אביב טל': 079-9322224, שאמי 19 ירושלים 02-6535010
כמה שחקנים? 2-6 שחקנים – יש במקום 2 חדרים זהים, כך שאפשר לשחק 2 קבוצות בו זמנית. קבוצה של 6 אנשים צריך לתאם טלפונית מראש
עלויות? 2 שחקנים – 120 ש"ח למשתתף, 3 שחקנים – 100 ש"ח למשתתף, 4 שחקנים – 90 ש"ח למשתתף, 5 שחקנים – 80 ש"ח למשתתף, 20% הנחה לחיילי חובה בהצגת חוגר, 50% הנחה לילדים מתחת לגיל 12, להזמנת חדר בריחה שוד המאה לחץ כאן
.

suitcase-full-of-money-1239895-639x558

.

האוצר הירושלמי

הסיפור: עליכם למצוא את מקום המחבוא של אוצר עתיק, שהדרך אליו היא באמצעות מנהרה סודית שיוצאת מהשוק הירושלמי.
חדר ההמתנה: קטן. יש בו כמה משחקי חשיבה, שאפשר לשחק בהם עד שנכנסים לחדר. כמו-כן תמצאו שם שירותים, מתקן מים, עוגיות וסוכריות. אין אזור מופרד וסגור לממתינים ולכן אם הגעתם מוקדם מידי, תצטרכו לחכות בחוץ.
עיצוב / תפאורה: ססגוני, ממש אווירת שוק ירושלמי שתואמת לסיפור. המוזיקה ממש מכניסה לאווירת השוק.
סוג החידות: לינארי, מפתחות ומנעולים, חיפוש חפצים, חידות מעניינות.
שורה תחתונה: כיף, מאתגר.
איפה? זאב ז'בוטינסקי 77 רמת-גן
כמה שחקנים? 2-5 שחקנים. לדעתי החדר מתאים עד 4 משתתפים, כיון שהוא קטן.
עלויות? אמצע שבוע: 2 שחקנים – 100 ש"ח למשתתף, 3 שחקנים – 90 ש"ח למשתתף, 4 שחקנים – 80 ש"ח למשתתף, 5 שחקנים – 70 ש"ח למשתתף, סוף שבוע (משעה 18 ביום חמישי עד יום ראשון בבוקר): 2 שחקנים – 120 ש"ח למשתתף, 3 שחקנים – 100 ש"ח למשתתף, 4 שחקנים – 90 ש"ח למשתתף, 5 שחקנים – 80 ש"ח למשתתף, 20% הנחה לחיילי חובה בהצגת חוגר, 30% הנחה לילדים מתחת לגיל 14, 10% הנחה לסטודנטים בהצגת תעודה, להזמנת חדר בריחה האוצר הירושלמי לחץ כאן, תשלום במזומן בלבד
/

treasure-map-1412787-639x444

/

מונסטרופוליס

הסיפור: הגעתם לעולם של המפלצות בזמן התחרות השנתית בהפחדות. המטרה שלכם להשתתף בתחרות ולהפחיד.
חדר ההמתנה: מרווח. יש אזור מופרד לממתינים עם משחקי חשיבה ומשחק וידאו, שאפשר לשחק בהם עד שנכנסים לחדר. כמו-כן תמצאו שם שירותים, שתיה חמה וקרה ועוגיות.
עיצוב / תפאורה: צבעוני, תואם לסרט מפלצות בע"מ, הרגשנו כאילו אנחנו חדר מהשחקנים בסרט. ממש עושה חשק לכזה חדר בבית.
סוג החידות: מקבילי, חיפוש חפצים, טכנולוגי, חידות מקוריות, שילוב של משימות וחידות.
שורה תחתונה: מצחיק, קליל, כייפי, החדר זורם. יצאנו ממש מחוייכים.
איפה? דוד סחרוב 10 ראשון לציון, טלפון 077-3610000
כמה שחקנים? 2-5 שחקנים
עלויות? 2 שחקנים – 120 ש"ח למשתתף, 3 שחקנים – 100 ש"ח למשתתף, 4 שחקנים – 90 ש"ח למשתתף,  5 ו-6 שחקנים – 80 ש"ח למשתתף, 50% הנחה לילדים מתחת לגיל 8, להזמנת חדר בריחה מונסטרופוליס לחץ כאן
/

מונסטרופוליס1
צילום: אתר החדר

 

היער הקסום

הסיפור: חברים שלכם אבדו ביער. המשימה שלכם למצוא אותם ביער הקסום, לבטל את הכישוף של המכשפה ולמצוא את הדרך הביתה.
חדר ההמתנה: קטן. נמצא במתחם עם עוד 2 חדרים. אם הגעתם ויש קבוצה בחדר, יציעו לכם לשבת מחוץ לחדר (בלי מזגן), כדי להמנע מספויילרים. כמו-כן תמצאו שם שירותים ומים קרים.
עיצוב / תפאורה: נאיבי ומתאים לסיפור היער הקסום: הרבה ירוק, חיות ועצים.
סוג החידות: מקבילי, חיפוש חפצים, חיפוש מפתחות / מנעולים / קודים, חידות מקוריות.
שורה תחתונה: כיף, אחר, עם הרבה חידות.
איפה? דוד סחרוב 10 ראשון לציון, טלפון 077-3610000
כמה שחקנים? 4-14 שחקנים
עלויות? 4 שחקנים – 380 ש"ח למשחק, 5 שחקנים – 450 ש"ח למשחק, 6 שחקנים – 500 ש"ח למשחק, 7 שחקנים – 550 ש"ח למשחק,  8 שחקנים – 600 ש"ח למשחק, 9 שחקנים – 650 ש"ח למשחק, 10 שחקנים – 700 ש"ח למשחק, 11 שחקנים – 750 ש"ח למשחק, 12 שחקנים – 800 ש"ח למשחק, 13 שחקנים – 850 ש"ח למשחק, 14 שחקנים – 900 ש"ח למשחק, ילדים מתחת לגיל 6 לא משלמים, אך נדרשים לפחות 4 שחקנים מבוגרים, 10% הנחה לחיילים, להזמנת חדר בריחה היער הקסום
 

lock-the-door-4-1560620-640x480

 

גביע הקסם

הסיפור: הגעתם לעולם הקסמים וההרפתקאות של הארי פוטר. המשימה שלכם למצוא את גביע הקסם. לשם כך אתם צריכים להשתמש בשרביטי קסם, לעבור דרך קיר ולשחק שחמט.
חדר ההמתנה: מרווח. יש אזור מופרד לממתינים עם משחקי חשיבה, שאפשר לשחק בהם עד שנכנסים לחדר. כמו-כן תמצאו שם שירותים ומים קרים.
עיצוב / תפאורה: מתאים לסיפורי הארי פוטר
סוג החידות: מקבילי, חיפוש חפצים, מפתחות / מנעולים / קודים
שורה תחתונה: כיף, החדר זורם וקליל, יצאנו מחוייכים. לא חייבים להכיר את סיפורי הארי פוטר כדי לפתור את החידות.
איפה? התקשורת 5 אשדוד, טלפון 058-5595577
כמה שחקנים? 2-5 שחקנים – יש במקום 2 חדרים זהים, כך שאפשר לשחק 2 קבוצות בו זמנית.
עלויות? ימים ראשון-חמישי: 2 שחקנים – 200 ש"ח למשחק, 3 שחקנים – 260 ש"ח למשחק, 4 שחקנים – 310 ש"ח למשחק, 5 שחקנים – 350 ש"ח למשחק, ימים שיש-שבת וחגים: : 2 שחקנים – 240 ש"ח למשחק, 3 שחקנים – 300 ש"ח למשחק, 4 שחקנים – 350 ש"ח למשחק, 5 שחקנים – 400 ש"ח למשחק, 10% הנחה לסטודנטים, 15% הנחה לחיילים, להזמנת חדר בריחה גביע הקסם לחץ כאן, נדרש תשלום מקדמה מראש
/

platform-9-and-3-4-1444818-639x359

/

אמנם מדובר בבילוי לא זול, אבל יש חדרים עם הנחות לילדים. בנוסף אפשר למצוא קופונים באתרי הקופונים או מבצעים והנחות בקבוצת הפייסבוק של חדרי הבריחה. אנחנו לא צריכים תירוץ לחדר בריחה, אבל אם "מחפשים" הוא יכול לשמש כמקום לחגיגת יום הולדת, אירוע מיוחד ואפילו מתנה מקורית לחג.

עוד המלצות על חדרי בריחה

חדרים באווירת פריז או לונדון – "מבצע זעפרן" ו"קארטו"

חדר בריחה שר הטבעות