המלצות לקראת פסטיבל 'חוויה בכרם 3' 22.9.16-24.9.16 במועצת גזר.

פס22

לפני כשנה ביקרתי בישובי מועצת גזר, לאחר שנים רבות שלא הייתי שם. הביקור באזור נערך לקראת פסטיבל חוויה בכרם 2 ונועד כדי שנכיר את ישובי גזר. אני זוכרת את הסיור כחוויה נהדרת ובו הכרתי את ראש המועצה האזורית, פטר וויס, את הנופים היפים, האתרים והאטרקציות שיש לאזור להציע. השנה הוזמנתי שוב להגיע לישובי גזר לקראת פסטיבל חוויה בכרם מס' 3- פסטיבל שהפך למסורת. שמחתי להגיע ולבקר במקום ולהכיר מקומות חדשים אותם לא הכרתי ולהתעדכן בשלל האירועים, המופעים והאטרקציות שיתקיימו במסגרת הפסטיבל כמו- טעימות יין ביקב, סדנאות יצירה שונות, אירוע אופניים והפנינג משפחות ביער הרצל. בהמשך אפרט יותר על שלל האירועים.

הביקור שלי בישובי גזר החל במפגש עם ראש המועצה פטר וויס שאירח אותנו בבנין המועצה וסיפר לנו אודות 25 היישובים באזור שבהם חיים כ-25 אלף תושבים. פטר שמכהן קרוב ל-23 שנים כראש מועצה הרשים אותי כאיש מעשה הפועל כדי לקדם את ישובי האזור. "כיום" אמר פטר "המועצה האזורית גזר היא מהמקומות האטרקטיביים בארץ. מספר התושבים נמצא בעלייה מתמדת והביקוש למגורים כאן גדל בהתמדה. אך לא כך היה כשאני הייתי ילד. זה היה מקום מוזנח ושכוח אל ומי שהפך אותו לגן פורח אלו הורינו שעבדו קשה מאד"  ראש המועצה סיפר לנו על הקושי להתקיים מחקלאות, על השקעת משאבים רבים בנושא החינוך  והרצון לפתח תיירות חקלאית שתביא לאזור יזמים ותעזור בפיתוח העסקים והתיירות. "מהי ציונות כיום? " שאל "הציונות כיום היא לשמור על ישובי האזור, לדאוג לשמר את הקיים ולדאוג לפיתוח המקום. כי תפקידנו הוא לדאוג גם לנכדים שלנו שיישמר כל היופי שיש כאן" אין לי אלא להסכים איתו ולקוות שאכן כך יהיה.

פס14

בצילום ראש המועצה פטר וויס

פסטיבל 'חוויה בכרם 3' שיתקיים בין התאריכים 22.9.16-24.9.16 חמישי, ששי ושבת שאותו יזם ראש המועצה, פטר וייס, נועד לקדם את התיירות באזור וכל מגוון האירועים והפעילויות יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום. תוכלו להתעדכן על האירועים השונים בעמוד הפייסבוק ובאתר המועצה.

בנוסף לאירועים הרבים אני ממליצה לכם לגלות מקומות חמד נוספים כמו בוסתן שושן. הבוסתן הנמצא במושב מצליח מנוהל על ידי חבצלת גאון החביבה. הוא הוקם לזכרו של עמרם שושן שהיה ראש מועצת גזר במשך שנים רבות. הרעיון להקים בוסתן המשלב את צמחיית ארץ ישראל עם פירות אקזוטיים מיוחדים שעציהם יגיעו מכל העולם היה רעיון של עמרם ואשתו זיוה, אך עמרם נפטר לפני שזכה לראות את החלום מתגשם. זיוה, אשתו המשיכה את חזונו של בעלה וביום השלושים לפטירתו הגיעו חבריו ומכריו הרבים ונטעו את עצי הבוסתן לזכרו. טיילתי בבוסתן המוריק, ושמעתי הסברים על העצים המיוחדים הנטועים בו. אפילו עצי קפה יש בו. וגם עץ קינמון, חבוש, הדרים, תות פקיסטני, עץ קארי,  ועוד. לא כל העצים מצליחים להיקלט עקב הטמפרטורה הגבוהה באזור. העצים לא מרוססים וההדברה היא ביולוגית בלבד. כדאי להגיע ולטייל, לטעום מהפירות במקום. אני טעמתי גויאבות מדהימות וגם מפרי הספודילה. במרכז המבקרים יש סרט המספר את סיפור הקמת הבוסתן וכן סרט המציג את עצי הפרי השונים. בנוסף, מתקיימת במקום פעילות המתאימה לכל המשפחה כמו- הכנת גלידה, מסיק זיתים, הכנת פיתות, הכנת סלט ועוד.

פס16

פס15

פס18

לתיאום ביקור- בוסתן שושן- 050-5285154

דוא"ל:
bustanshoshan@gmail.com

אתר

http://www.bustanshoshan.co.il/

שעות פתיחה: ימים ראשון – שישי מ-9:00 בבוקר עד שקיעת השמש.

מקום נחמד נוסף הוא משתלת אורלי בצומת נען

פס6

פס7

משתלה חברתית המעסיקה אנשים עם מוגבלויות. אורלי סיפרה לנו שמחירי המשתלה הם עממיים ונגישים לכולם. המשתלה נפתחה לפני כשנתיים וחצי והעובדים מגיעים לתקופות של עד חצי שנה והמשתלה יוצאים לעבודות אחרות. המשתלה פתוחה כל יום כולל שבת ובפסטיבל, במסגרת היריד ביער חולדה, יהיה דוכן של המשתלה וימכרו עציצים ופרחים במחירים נוחים.

בפייסבוק

https://www.facebook.com/orlySocialNursery/

על בית החמרה בקיבוץ נען שמעתם? אולי על הסליק? בבית החמרה העשוי מחמר תוכלו לפגוש את ישראל של שנות העשרים. הבית הקטן שנבנה בשנת 1942 ושכן בו סליק הפך למוזיאון קטן לתולדות נען במערכות ההגנה והביטחון ובחיי היומיום בשנים- 1929-1949. במקום ישנה תערוכה המוקדשת לעשרים השנים הראשונות בקיבוץ. מרתק לראות איך חיו פעם. מרתק גם לרדת בסולם קטן למטה אל הסליק ולראות כיצד פתחו את דלת הסתרים. במקום נמצאים חפצים מקוריים וייחודים מהתקופה ההיא וגם הריהוט הוא מהשנים ההם.

פס10

פס11

פס12פס13

יצירת קשר והזמנת סיורים-

שרהל'ה חן- 052-2232685

שרהל'ה אלמוג- 054-6741406

פייסבוק

https://www.facebook.com/BeitHamraKibbutzNaan/

וכפי שהבטחתי פרטים נוספים אודות הפסטיבל-

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי 22.9.2016, עם הופעה של דני סנדרסון וטעימות יין לקהל הרחב.

מדובר באירוע יין מכובד בו ישתתפו מגוון יקבי הבוטיק האיכותיים של המועצה ובהם: יקב ברבדו, יקב רד פואטרי, יקב בראון, יקב בן נון, יקב יערה, יקב הרצברג  ועוד.

האירוע יחל בשעה 19:30 ויהיה פתוח לקהל הרחב  ללא תשלום (עלות  כוס יין 10 שקלים ).

עוד במסגרת הערב ייהנה הקהל  מדוכני מזון שונים (גבינות, מאפים, קישים, מתוקים ועוד, בתשלום) הופעות להקות מחול מקומיות, חבורת הזמר, מייצגי אומנות, הרכבים מוזיקליים ועוד.

את אירוע הפתיחה יחתום הזמר דני סנדרסון במופע סוחף ומזמין במיוחד. (המופע יחל בשעה 21:15)

ביום השני לפסטיבל, יום שישי, 23.9.2016, יתקיים אירוע אופניים בקיבוץ שעלבים: 'סובב שעלבים – אירוע אופניים בעמק איילון'

פס8

בצילום- אודי רטי משעלבים מספר לנו על האירוע ליד רחבת הדשא של בית הכנסת

האירוע יחל בשעה 06:30 ויציע מסלולי רכיבה על אופניים בעמק איילון וקיבוץ שעלבים בין שדות כותנה, כרמים ונקודות תצפית מרשימות.

לרשות הקהל הרחב מספר מסלולים לבחירה: מסלול אתגרי 23 ק"מ, מסלול בינוני 15 ק"מ, מסלול בינוני 10 ק"מ ומסלול משפחות 3 ק"מ.

ההשתתפות כרוכה ברישום מראש ובתשלום של 30 שקלים (חולצה תוענק לכל נרשם עד ה- 14.9.2016) – הרישום באתר זינוק www.znook.co.il

בתכנית:

06:30 כינוס בקיבוץ שעלבים (ברחבת בית הכנסת) וכיבוד קל

07:00 זינוק כללי

07:10 זינוק נשים

07:20 זינוק גברים

09:30 מופע אופניים אקרובטי / מופע כלייזמרים

בנוסף, ניתן יהיה לקנות אוכל מהקייטרינג של הקיבוץ. טעמתי ואני ממליצה. בנוסף, על רחבת הדשא יהיו דוכנים וימכרו עבודות אמנות, תכשיטים ועוד. בצילומים התכשיטים של חיה תמר.

פ2

פ3

פ5

ביום האחרון לפסטיבל, שבת 24.9.2016 יתקיים הפנינג משפחות ברחבת מוזיאון 'בית הרצל' שביער חולדה, במסגרתו יתקיים יריד אמנים, איכרים והפנינג לכל המשפחה – ללא תשלום.

הקהל  הרחב והילדים ייהנו מסדנאות יצירה וקיימות, משחק ניווט משפחתי, סיורים מודרכים בבית הרצל, סדנאות ירוקות, סדנת דריכת ענבים, פעילות עם כלבים בהנחיית צוות עמותת 'כלבים בשרות אנשים' ועוד.

בשעה 13:00 יתקיים מופע 'רוני וקשיו' המתאים לילדים החל מגיל שנתיים.

כמו כן, דוכני מזון ייחודיים (בתשלום) יעמדו לרשות הקהל הרחב ויציעו תוצרת של עסקים מקומיים (דבש, שמן זית, זיתים) ועוד.

ההפנינג ביער חולדה יתקיים בין השעות 09:00 – 14:00

לפרטים נוספים:  – 052-6071408 (מיכאל)  או 050-8674505 (אילנית) או 052-2394290 (מרסל)  

או באתר ובדף הפייסבוק של 'מועצה האזורית גזר'

פרטים נוספים על המועצה באתר

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.