מה בפרשה? שאלות למחשבה….

פרשת כי תשא רעיון אימוני מפרשת השבוע….. הקשר בין הרגלים יצרים ודפוסי התנהגות

בחורה עם מחשב נייד

פרשת השבוע מתארת לנו את חטא העגל, הפניית העורף של עם ישראל לכל השפע האלוקי שניתן לו עד כה.

מלי אבן חן

השאלה הגדולה העולה מן הכתובים: כיצד יתכן שהעם שרק אתמול שמע קול אלוקים בהר סיני, חווה ניסים בצאתו ממצרים וניסים שמלווים אותו מידי יום בלכתו במדבר…לא המתין בסבלנות לשובו של משה ויצר לו פסל בדמות האל?
מה בער לעם? מדוע היו חייבים להתאגד כנגד האל ודבריו? מדוע התקשו להמתין למנהיג שסמכו עליו עד כה?
אחד הפרשנים מציע לנו להתבונן על האירוע של חטא העגל כתמרור. לעצור וללמוד על נפשו של האדם, נפש זו מורכבת ולעתים כדי לקבל סיפוקים מידיים הנפש משוועת למנהגים שהם פועל יוצא של הרגלים שטבועים עמוק בפנים. אפילו מאורעות מופלאים וחד פעמיים לא ישנו את בסיסו המהותי. הניסים הגדולים הפעימו את רוחו והדליקו את דמיונו, אך לא די בכך כדי להפוך את האדם לאחר. הרגלים טבועים חזק באדם, השינוי יתרחש בתהליך ממושך בלבד תוך הפנמת ערכים באמצעות חינוך מתמיד או אימון עצמי מתמיד עקבי ועיקש. אחרת ינצחו מהוויו והרגליו של אדם את הערכים.
חשבו על כך מי מאתנו אינו דוגל בערך ה"אמת"? כמה מאתנו חוטאים בשקרים לבנים? ובאוזני הילדים הקטנים אנו מטיפים – "אסור לשקר"….
מי מכיר את אלו ש"אהבת הבריות" היא נר לרגלם, עד לסיטואציה בה הוא יראה אדם מחפש נואשות חניה פנויה ולעולם לא יוותר לו. כך גם בני ישראל האמינו באלוקים זכרו את נס יציאת מצרים וברגע קטן של חולשה סגדו לעגל…
שאלות למחשבה: איזה הרגל ברצונך לשנות? מדוע חשוב לך לשנותו? מה עליך לעשות כדי שהשינוי יתרחש? מה המחיר שתשלם בדרך? מה הרווח שיצא לך מהשינוי?
לייצר האדם כוח מיוחד אם לא נאמן אותו לאור הערכים בהם אנו מאמינים נמצא עצמנו מובסים על ידו…. חומר מצוין למחשבה
מלי אבן חן
מנחת קבוצות ומאמנת אישית
054-2070864

מלי אבן חן
אחרי שנים בפוליטיקה הישראלית יצאתי לעצמאות, כיום אני מלווה בני אדם במסע השינוי שלהם. מלווה מנהלים בתהליך קבלת החלטות ומלווה ארגונים וחברות, בשיפור מערכות יחסים, תקשורת בין אישית, ועבודת צוות מיטבית להשגת מטרות והצלחה. מהפוליטיקה הכללית לפוליטיקה הארגונית....