צדק ישראלי בנפאל

מיימדי האסון קשים לעיכול.
עמותה ישראלית הממוקמת בשטח כבר מספר שנים, נרתמת לאתגר השיקום. גם אתם יכולים לעזור.

מימדיו של פיגוע הטבע בנפאל בלתי נתפסים. קשה לדמיין את הלכודים מתחת הריסות בקטמנדו או בכפר מרוחק, שציוד הנדסי לעולם לא יגיע אליו. איך אפשר לדמיין את האלפים ברחובות, אלה שאיבדו קרובי משפחה, ולא ברור מתי תהיה להם קורת גג או ארוחה.

בעבר טיילתי באזור שנמצא במרכז הרעש, בין כפרים יפיפים שניתן להגיע אליהם רק רגלית. כפרים שכנראה אינם קיימים יותר, ועזרה לתושביהם – ספק אם הגיעה.

המצוקה עצומת מיימדים, אבל המחסור היה שם גם לפני האסון. העמותה הישראלית ״תבל בצדק״ פועלת בנפאל בתכנית רב שנתית התומכת בקהילות בקטמנדו ובמחוזות הכפריים Ramechhap  ו Kabri. הצוות כולל אנשי מקצוע ישראלים ומקומיים, ומתנדבים שמגיעים לנפאל לתקופות זמן שונות. כולם עובדים תחת תכנית יחודית על מנת לשפר את התנאים, היכולות, אפשרויות הפרנסה והביטחון האישי של קהילות מוחלשות אלה.

ברעידת האדמה ספגו אותן קהילות נזקים קשים, למרבה השמחה הצוות הישראלי-נפאלי לא נפגע, ופנה לפעולות שיקום ותמיכה. נציגי האירגון הגיעו לכפרים ומצאו שם תושבים חסרי תקווה, מבולבלים ומיואשים. הם הביאו עמם מסר מבוגרים שהתנדבו בכפר בעבר, ולא מפסיקים לדרוש בשלומם ומתכוונים לעזור ככל שביכולתם וללוות אותם בתקופה הקשה הזו.
במקביל להערכת מצב ומיפוי צרכים, משתתפים חברי העמותה במאמצי ההצלה. ההיכרות עם השטח והקהילה, מאפשרת להם להנחות ולסייע לצוותים האחרים המגיעים מישראל ומהעולם.

״בשלב הראשוני אנחנו מתכוננים לעבודה בקהילות שאנחנו מכירים היטב ואשר נפגעו באופן משמעותי. מדובר בקהילות בהן אנו פועלים, בשיתוף פעולה ישראלי-נפאלי כבר שנים, ויכולים להשתמש בתשתיות הקיימות על מנת לעזור בשיקום. המוקדים שנפגעו קשה הינם שכונת קליאמטי אשר בקטמנדו, הכפר Ranimala והכפר מדב-בסי (Mahdav Besi)״.

.
image4 image-1 image-3

צילום: המתנדבים ב-Mahdav Besi

ומה אנחנו יכולים לעשות, מלבד לכתוב סטטוסים בפייסבוק שכך וכך, וזה לא בסדר, וההוא יותר טוב?

להתנדב (יקח קצת זמן) או לתרום (ממש עכשיו) לשיקום קהילות חלשות בנפאל,
דרך עמותת ״תבל בצדק״, בלינק הזה .
.
.
.
[youtube peqCu9V9xZg]
.

[youtube SXUbSDnIATw]

.

דף הפייסבוק של ״תבל בצדק״.
.
יעל ברזילי
צלמת, כותבת, תושבת חוזרת, נקלטת, מתחבטת, אם, דיסלקטית (סוג של), מעורבת, חוקרת, מחפשת, מתקשרת, אופטימית עד כדי הדחקה. וגם קצת, תסלחו לי על המילה פמיניסטית.