איך לחזור לכושר אחרי מחלת השפעת – טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות

איך חוזרים לכושר אחרי המחלה, באיזה מינון, האם כדאי להתאמן בזמן המחלה – אני אספר לכם על הטעויות הנפוצות בחזרה לכושר שאתם לא רוצים לעשות. בנוסף, קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם מחלות החורף ולעבור את החורף בשלום.

היי לכולם!

מה שלומכם? משבוע שעבר, אני כמו מרבית מדינת ישראל, או לפחות, רוב מקריי מהסביבה הקרובה והרחוקה, תפסתי צינון והתקררות, כנראה מהקור הפתאומי מלווה ברוחות קרות שפקד אותנו בשבועיים האחרונים. זו גם הסיבה שלא עדכנתי את הבלוג משבוע שעבר, אבל היום אני מרגישה בסדר, והיות ולא התאמנתי מאז שהתקררתי, אתמול עשיתי את הניסיון הראשון לחזרה לכושר  אחרי הצינון. עשיתי הליכה בפארק, היה מאוד כיף, יצאתי לקראת הערב כשהשמש עדיין הייתה ובדרך ראיתי שקיעה, כשחזרתי היה כבר חושך – בחורף מחשיך מהר מאוד. בחרתי ללכת בקצב נוח ועדיין הרגשתי מאמץ. באופן כללי, בהתחלה תמיד קצת קשה להתחיל את ההליכה, ובמיוחד כשהגוף חלש יותר אחרי המחלה. אחרי כמה דקות של הליכה התחלתי לזרום עם הקצב, גוף התחמם וקיבלתי יותר אנרגיה מההליכה והרגשתי שממש התגעגעתי לאימונים שלי.  סה"כ הלכתי כ-35 דקות, ואני שמחה מאוד שעשיתי את צעד ההתחלתי בחזרה לכושר, למרות שהיא הכי קשה, אבל מאוד נהניתי מהאוויר וההרגשה של "להרגיש את הגוף" שהיא כל כך כיפית כשמתאמנים.

אז איך חוזרים לכושר אחרי מחלת השפעת או צינון, באיזה מינון, האם כדאי להתאמן בזמן המחלה – אני אספר לכם על הטעויות הנפוצות בחזרה לכושר שאתם לא רוצים לעשות.

[youtube 9pfjupgUXwM]

1. אפשר להתאמן כשחולים – לא נכון. פגשתי לא מעט מתאמנים בחדר כושר שמתאמנים בזמן המחלה, עם כאבי גרון, מצוננים, משתעלים, שממשיכים להתאמן למרות שחולים. ההסברים ששמעתי היו מגוונים ביותר החל מ"אני מתאמן היום על שרירי הגב ויד אחורית, הגרון שכואב בכלל לא מפריע לי", "אני לא ייתן לשפעת הזו לשבש לי תוכניות", "אני חזק ואני אוכיח לצינון הזה", או "פשוט חייב להתאמן".

נכון: תנו לגוף כמה שיותר מנוחה, תנסו לא להתאמץ, אם אפשר – לקחת יום חופש. תנו לגוף את הכבוד ומנוחה הנדרשת. בזמן כשחולים – מערכת חיסונית חלשה יותר. מטרה של המנוחה היא לחזק בחזרה את המערכת החיסונית ולאפשר לגוף להבריא בצורה אופטימלית. מאמץ גופני כשהגוף חלש לא מאפשר לגוף את המנוחה שהוא זקוק לה ויכול לעכב את ההחלמה או אפילו להחמיר את המצב.

2. מותר להתאמן כשלוקחים אנטיביוטיקה – אסור.

אני מסכימה שזה נורה קשה לא להתאמן כשלוקחים טיפול של עשרה ימים, או אפילו של שבוע. זה אפילו מעצבן כי אחרי כמה ימים של טיפול מרגישים כבר יותר טוב ורוצים לחזור לאימונים. פגשתי לא מעט מתאמנים שאומרים שהם עושים את זה כל הזמן ולא קרה להם שום נזק. ובכל זאת, מאמץ גופני בזמן הטיפול באנטיביוטיקה לא מומלץ בכלל ופוגע בשריר הלב וזה לא שווה את הסיכון.

3. לעשות אימון חזק ועצים כ"פיצוי" על כל השבוע ללא אימונים כבר באימון הראשון אחרי המחלה – לא נכון.

נכון: מומלץ לעשות אימון קל בקצב נוח, במטרה פשוט להניע את הגוף ולתת לו באופן טבעי לחזור לעניינים. אימון ראשון אחרי המחלה – חזק מדי, עצים מדי, ממושך מדי עלול לגרום לפציעה. הכי טוב זה לעשות הליכה כי זו פעילות שמאוד טבעית לגוף ומאפשרת לנוע בכל קצב שתבחרו. תנו לגוף את הזמן להתחמם, תלכו בקצב נוח במשך 20-40 דקות, רצוי במקום שיש בו אוויר טוב ונקי, בפארק או בים למשל, אבל כמובן אפשרי גם על המכשיר הליכון.

אני רוצה לשתף איתכם טיפים נוספים שתמיד עוזרים לי להתמודד עם מחלות החורף ולהבריא יותר מהר:

  1. תקפידו על התזונה נכונה ובריאה שעשירה בויטמינים ומינרלים, תאכלו יותר ירקות מגוונים בכל הצבעים עם שמן זית כתית. תאכלו פירות שמכילים כמות גדולה של ויטמין C, בייחוד פירות הדר, קיווי, שתו מיץ לימון סחוט. מקליפות של הלימון ניתן להכין חליטה מצוינת וממש מבריאה שאני מכינה שאני או בעלי תופסים שפעת או צינון (צירפתי את המתכון למטה)
  2. תקפידו לצרוך אנטיביוטיקה טבעית – שום, בצל, לימון – על בסיס יומי, בייחוד כשחולים.

תוסיפו את השום והבצל לסלט ירקות או לתוך קערת מרק בכל הזדמנות, כמובן, בגלל הריח החזק תבחרו מתי זה מתאפשר ומתאים לכם.

תמיד, כשאני רק מרגישה סימני השפעת, אני מכינה "שייק בריאות קטלני" מיוחד שממש מבריא אותי ולעיתים קרובות אף מונע התפתחות או החמרה של השפעת או צינון.

השייק הזה כבר הציל אותי וגם לא מעט חברים, וכאן אני רוצה לחלוק גם איתכם את המתכון – שיהיה לכם בריאות!

unnamed (17)

מצרכים לשייק בריאות קטלני:

שן גדולה של שום

לימון אחד

1-2 ס"מ ג'ינג'ר / שורש כורכום טרי

כף שמן זית

אופן ההכנה: חותכים שום וג'ינג'ר לחתיכות קטנות, סוחטים מיץ לימון, מערבבים יחד עם שמן זית ושותים מיד בשלוק לפני שהויטמינים הולכים.

מקליפות הלימון שנשארות אחרי השייק, אני מכינה בדרך כלל "חליטת בריאות" וכך מנצלת עד הסוף את הויטמינים שנמצאים גם בקליפה של הלימון.

מצרכים לחליטה:

קליפות מלימון 1 חתוכות לרצועות

כ-2 ס"מ ג'ינג'ר חתוך לפרוסות

קורט קינמון

אפשר להוסיף כפית תה ירוק

דבש  – כפית

אופן ההכנה: תשימו את קליפות הלימון, ג'ינג'ר, תה ירוק וקינמון לקנקן תה או כל קנקן אחר, רצוי מזכוכית (שומר על חום יותר טוב ולא רעיל כמו פלסטיק בטמפרטורות גבוהות), תוסיפו 2-3 כוסות של מים רותחים, תסגרו עם המכסה ותכסו עם המגבת מלמעלה לכמה דקות. אם במקרה אין לכם ג'ינג'ר – תשתמשו רק בשום.

תוסיפו כפית דבש טהור ישירות לתוך הספל (אסור להרתיח דבש לכן שמים את הדבש רק בסוף שהמים של החליטה התקררו מעט).

3.  תחממו את האזורים הרגישים

תמרחו "tiger balm"  – משחה תאילנדית מחממת באזור החזה, גב, גרון לפני שאתם הולכים לישון. תלבשו בגדים ארוכים כדי לאפשר שמירת חום. אחרי שאני עושה את זה, בבוקר אני תמיד מרגישה הקלה.

4. עזרה לגרון כואב

תערבבו בכוס מים חמימים אך לא חמים מדי, כפית מלח ים וחצי כפית סודה לשתייה , ותגרגרו את המים האלה בגרון. מיד תרגישו הקלה.

5. עזרה לאף סתום

תרתיחו מים בסיר עם תפוח אדמה אחד או כמה עלי כרוב לבן, תוסיפו כף מלח ים, אפשר לטפטף כמה טיפות של שמן איקליפטוס. תסגרו את האש, תכסו את הראש עם המגבת מעל הסיר ותנשמו את האדים. כמובן, בגלל שהמים חמים מאוד, תיקחו משנה זהירות לא לקבל כוויה מהסיר החם או אדים.

6. תתלבשו היטב בחוץ

כמו כן, כשאתם מתאמנים עכשיו בחוץ, במיוחד אחרי המחלה – תתלבשו היטב, רצוי בגדים תרמיים ששומרים על חום הגוף, כולל כובע וצעיף (יש גם תרמיים). יתרון של בגדים תרמיים של הם חומרים על חום, כאמור, אבל גם מאפשרים לגוף לנשום ומנדפים זיעה, וכך מווסתים גם את החום.

7. תקפידו על פעילות גופנית (כשאתם בריאים כמובן)

פעילות גופנית ידועה כי מחזקת את מערכת החיסון לכן האנשים שעוסקים קבוע בפעילות גופנית, חולים הרבה פחות במחלות החורף.

אני מקווה שהטיפים האלה יעזרו לכם לעבור את החורף בשלום ולהיות בריאים כל החורף.

שתפו אם יש לכם טיפים נוספים שעוזרים לכם לעבור את חורף בלי להיות חולים או לעזור להפחית את תסמיני המחלה ולעזור לגוף להבריא כמה שיותר מהר.

שייק בריאות קוטל מחלות החורף – מומלץ!!!

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

בברכה ובאהבה,

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen
TRX,  HIIT

מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכנית ליווי אישית בכושר ותזונה עם הדרכה אישית ומעקב און ליין

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 3 פעמים ברציפות
אימוני כושר אישיים וקבוצתיים/ יעוץ וליווי אישי און ליין/ סדנאות בהכוונה לתזונה נכונה ובניית תפריטים והקניית כלים אישיים להצלחה בתחום התזונה, ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור הכושר הגופני.

לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW

צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה
*בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר ואתר WOW YOUR BODY

 

Made with Repix (http://repix.it)

טיפים שיעזרו לכם לרזות ולהתחטב – טור חדש

פעילות גופנית במקומות צפופים בבית 

10 טיפים לחזרה לקלה לגזרה 

האימון הקבוצתי שיהפוך אתכם לחזקים, חטובים ובכושר  – פוסט חדש

מתחילים כאן!

***כתבות מהתקשורת:

רבע שעה והייתם פה – פרויקט הכושר במיוחד אחרי החגים ב TIME OUT

מגיעים לקיץ עם קוביות בבטן – כתבה ב  TIME OUT
מאמנת הכושר של אתר מאקו מבקרת באימון PRIMAL MOVE
ספורטאית השבוע באתר שוונג עם ראיון אישי
עם ג’ני – האם זה שווה לחכות גורילה ולשרוף 400 קלוריות?
 ספרינט לצלחת – כתבה ב TIME OUT – מה אוכלים לפני מרתון 
***למי שרוצה לדעת עוד על עניין התזונה הנכונה – בעזרת 10 כללים פשוטים ותפריט מגוון ובריא תוכלו לשפר את הכושר ולהרגיש אנרגטים.
כל מה שצריך לדעת על התזונה שתשדרג לכם את האימון, וגם מתכונים בריאים שכדאי להכיר, בפוסט “תזונה ממרוצה”
יומן אוכל אישי – איך להיות שבעה, אנרגטית וחטובה, להינות מהאוכל ולא להתעסק בזה כל היום
*** מגוון כתבות שתוכלו להיעזר בהן כדי לרדת במשקל, לשפר את הרגלי אכילה,מתכונים בריאים וטעימים ואימונים מצולמים בהדרכתי המלאה שיעזרו לכם לשמור על הגוף ובריאות, ולרדת במשקל, להיכנס לכושר, לחטב את הגוף  ולהרגיש שפע וטעם:
כל הדרכים שלא עזרו לי לרדת ממידה 42 – פוסט חדש!
טרנד הכושר של השנה – מראה שרירי ומחוטב
איך עשיתי את הסוויץ’ – שינוי החשיבה בתזונה וכושר

איך להיכנס לכושר בהדרגה – תזונה, מוטיבציה, תכנית אימון חודשית, בראיון בערוץ 10

מי אמר קר? נבחרת של אימוני כושר שיחממו ויחטבו אתכם יותר טוב מחמין