מתבגרת מחדש - הבלוג של יעל טייץ

מלכת המדבר הגירסה המשפחתית

אני יעל אמא לחמישה בת מושב לשעבר שנהפכה לבורגנית מפונקת יוצאת לטיול משפחות ולינה במדבר ושרדתי לספר לכם על זה מה אז לא תיקראו ?

יעל טייץ

05/12/2019

מכירים את המשפחות האלו שכל שבת קמות מוקדם ונוסעות לטיול בחבל ארץ אחר , המשפחות האלו שיודעות לזהות כל רכס, אבן, נחל, וואדי, צמח, ציפור ויונק אז זהו שזו ממש לא המשפחה שלי .

אנחנו יותר משפחה של פינוקים, משפחה שזזה לאט בקצב משלה, כך שמעולם לא הצלחנו להתחבר לטיולים מאורגנים כאלו של הורים וילדים טיולי משפחות , כל פעם שהפיצו בגן או בכיתה הודעה ״טיול משפחות לנחל...מדבר...יער ״ שם הם איבדו אותי.

אני מה לומר מפונקת בקנאות שומרת על השבת שלי שתהיה איטית ונינוחה .

לפני כחודש וחצי הופצה הודעה על טיול משפחות לסופ״ש כולל לינה ב ״חאן דרך הבשמים״ כהרגלי התעלמתי מההודעה אך דנה המארגנת (אמא של ברק המהממת יש לומר ) לא ויתרה ושלחה לי הודעה בפרטי , ניסיתי גם בפרטי להחלץ אך דנה יאמר לזכותה לא וויתרה (ועל כך אני ממש מודה לך דנה ). נכנעתי והסכמתי לחוויה , עד יום שישי בבוקר לא באמת ידעתי לאן נוסעים, רק ידעתי שה חאן ושצריך שקי שינה שמיכות בגד ים נישנושים לילדים ואלכוהול להורים (כאן כבר ממש שיכנעו אותי).

בחמישי בלילה שמתי מוויז את הכתובת ״חאן דרך הבשמים״ וואי וואי חשכו עיניי וגבי כאב עוד טרם הנסיע זה רחוק ... ממש ממש רחוק זה 210 ק״מ נסיעה דרומה מהבית . החרשתי את המידע משותפי לנסיעה עופר , מיקה ואריאל ,ידעתי שאם המידע ידלוף יש מצב שאני אאלץ לסוע לבד :-)

שישי אספנו את מיקה ואריאל מביה״ס ב12:00 אכלנו צהריים ויצאנו לדרך.

הדרך הייתה מהממת קסומה ויפה , באמת שאין על הנופים בארץ שלנו.

20191129_161834

מיקה אריאל ואני בנקודת התצפית מגלים שלפנינו נסיעה של עוד 50 דק׳

עם הפקקים והעצירות הגענו לקראת 16:50 ל ״חאן דרך הבשמים״ המלצה שלי צאו יותר מוקדם ותגיעו לקראת 15:00 למקום כדי לא לפספס את האווירה המושלמת של המדבר בשעות אחה״צ.

החאן נמצא ממערב למושב צופר, במרחק כשני ק"מ מכביש הערבה וממוקם כשני ק"מ מצפון לאתר העתיק מואה, שהיוותה חאן דרכים על דרך הבשמים העתיקה, בשנת 2005 הוכרה דרך הבשמים כאתר היסטורי עולמי ע"י ארגון UNESCO. החאן נמצא באזור מדברי יפהפה המשקיף על הרי אדום ממזרח ונוף מדברי מהמם ממערב ומומלץ לטיולי ג'יפים ולטיולים רגליים.

IMG-20191205-WA0023

הגענו לחאן חלקה מהמשפחות הגיעו לפנינו קיבלו את פנינו גמלים החמורים עיזים כלב עצלן והרבה צחוך של ילדים שמחים.  החלפנו לבגדי ים כדי לנצל את השעה האחרונה של הבריכה המחוממת והנעימה שמלאה במים תרמיים עתיקים (את הבריכה ממלאים ומרוקנים לפי דרישה לכל קבוצה בניפרד) וכבר ב10 דקות האלו הבנתי שזה הולך להיות סופ״ש קסום , המדורה כבר דלקה והורים ישבו סביבה , ילדים קטנים מצאו עגלת עץ וסחבו אחד את השני, קבוצה אחרת של ילדים שיחקו עם כדור ועוד קבוצה של ילדות ישבו וצחקקו.

אחרי שעה בבריכות הלכנו למקלחות , המקלחות נקיות ומסודרות וזורמים בהן מיים חמים חמים בידיוק כמו שאני ומיקה אוהבות :-)

בריכהבחאן

האוהלים גדולים ומרווחים, בכל אוהל כ 30 מזרונים, ובמרכז האוהל מפזר חום גדול, אוהל אחד משמש כחדר אוכל עם פינות רביצה ושולחנות עץ עגולים,

IMG-20191205-WA0030ארוחת ערב

בשעה 19:30 התכנסנו במאהל חדר האוכל וקיבלנו סעודת מלכים של ממש , עשרה סוגי סלטים טריים וטעימים מאוד! ולמרכזי השולחן צלחת גדולה של אורז ועופ עם פיתות דרוזיות הכל בטיבול מצויין וטעם מעולה. ועופר הצמחוני קיבל קערה מדהימה של אורז וירקות ( יש להודיע מראש על בקשות אוכל מיוחדות צמחוני/טבעוני/גלוטן /אלרגיות) שתיה חופשית של קנקני לימונדה ומים וכמובן בסוף קינחנו בתה/קפה ובקלוואה .

בתום א.הערב הילדים התפזרו לעצמם ואנחנו ההורים התכנסנו סביב המדורה עם מוזיקה אלכוהול ופינוקים רבים (כל הכבוד למירי האלופה שדאגה למאפים מושלמים), ישבנו צחקנו שוחחנו הילדים שיחקו רצו דיברו ואף הצטרפו אלינו מדי פעם .

באיזשהו שלב הסתכלתי על כל האירוע הזה וחייכתי לעצמי ואמרתי ״ וואלה עופר אנחנו באמת צריכים לעשות את זה יותר! ״ .

אחרי חצות פרשנו לאוהל שינה שהיה חם ונעים כי דלית דאגה להפעיל את מפזר החום.

אוהל בחאן

למחרת בבוקר קמנו לקול צחקוקי הילדים בשעה 08:00 הוגשה לנו א.בוקר מה אספר לכם ארוחת בוקר שלא תבייש שום מלון 5 כוכבים בכל מקום בעולם.מבחר גדול של גבינות, ירקות טריים , חביתות , מגוון סוגי לחמים טעימים וטריים , ריבות , קורנפלקס מיצים טבעיים קפה ותה  הכל טרי טעים ומוגש בצורה יפה ונקיה .

מיד בתום הארוחה הילדים קפצו לבריכה ושיכשכו בה שעה שלמה. (מילוי נוסף של הבריכה כרוך בתשלום נוסף  400 ש״ח)

דנה הזמינה לשעה 11:00 מדריכה שתעשה לנו טיול רגלי עם הסברים על האיסזור ועל דרך הבשמים. יצאנו לטיול עם הסברים על צמחים ועל האיזור חזרנו בסופו לחאן אספנו את הציוד שלנו וניפרדנו לשלום מהמדבר ומהמקום הכל כך נעים וקסום ״ חאן דרך הבשמים״

embedded by Embedded Video

כיום החאן מציע מגוון פעילויות מדבריות ואירוח בסגנון מדברי ייחודי. את החאן מנהל צוות נעים וצעיר תוך הקפדה על הכנסת אורחים כמיטב המסורת המדברית.

החודשים המתאימים לפעילות בחאן הם ספטמבר עד מאי.

לגבי מחירים ארוחות אטרקציות ושאר פרטים על החאן אני ממליצה להיכנס לאתר שלהם ממש כאן >>

חאן דרך הבשמים

אנחנו מאוד נהננו מהחוויה מהחברותא ומהמקום המושלם!

אני בטוחה ללא כל ספק שעוד נשוב לשם עם חברים או רק כמשפחה נישארנו עם טעם של עוד!

תודה לנטע המנהלת וכל צוות החאן  על האירוח הנעים טעים וקסום , תודה לדנה ״אמא של ברק״ ששיכנעת אותי לצאת ותודה לכל הקבוצה המופלאה שהייתה איתנו על שהחלתם גם את אפיזודת אובדן המפתחות של הרכב שלי :-) (על זה בבלוג אחר זה סיפור ממש ארוך....)

תיזכרו אהבה לא תציל את העולם אבל היא תעשה אותו מקום טוב יותר לחיות בו!