5 טיפים של יולדות צרפתיות להיראות כמו קייט מידלטון אחרי הלידה

בסוף השבוע האחרון, קייט מידלטון, הדוכסית מקיימברידג', גילתה לכולם את מה שהצרפתיות ידעו כבר מזמן: מאחר שעיני כל העולם היו נשואות אליה בצאתה מבית היולדות היא עברה לפני ובזמן הלידה "היפנו-בירת'ינג"

אתן מוזמנות לעשות ניסוי. אם תשבו על ספסל מחוץ לבית יולדות פריזאי, לא משנה באיזה רובע של עיר האורות, תופתעו לגלות שרוב הנשים שיוצאות מהדלת הראשית, חבוקות בעולל חדש, נראות כמו גל גדות אחרי לידת שתי בנותיה. נכון, פריזאית לא תלבש סקיני ג'ינס אחרי אירוע כמו לידה, ותעדיף שמלת תמר בצבע קרמל או חליפת מכנסיים רכה בצבע אפור, אך עדיין: העור הזוהר, הגזרה התמוהה והעמידה התמירה לא יצביעו על כך שהגברת הזאת הביאה חיים לעולם חמישה ימים לפני כן.

בסוף השבוע האחרון, קייט מידלטון, הדוכסית מקיימברידג', גילתה לכולם את מה שהצרפתיות ידעו כבר מזמן: מאחר שעיני כל העולם היו נשואות אליה בצאתה מבית היולדות, והיא נאלצה להיראות רעננה וחייכנית בתמונות הראשונות עם שלושת יורשי העצר, היא עברה לפני ובזמן הלידה "היפנו-בירת'ינג" (Hypnobirthing).

קייט מידלטון, הנסיך ויליאם והתינוק החדש (Gareth Cattermole/Gareth Cattermole/Getty Images)

"היפנו-בירת'ינג" היא טכניקה. לא מדובר בהיפנוזה תחת טראנס, אלא ביטוי מפואר לשיטת נשימות עמוקות שמביאה לרוגע, בדומה למדיטציה. הנשימות מלוות בדמיון מודרך שמסייע להירגע ולהאזנה למוזיקה רגועה. בעזרת כל אלה הגוף חווה את הצירים ואת הלידה באופן רגוע יותר, הכאב חלש יותר והאישה מצליחה "לאלחש" את תחושות אי-הנוחות הנלוות ללידה (שלא לומר שהאפידורל בהחלט מסייע ברגעים הללו).

כל אלה עומדים בניגוד לשיטת הנשימות השטחיות ו"הכלביות" אותן לומדות נשות המערב בקורס הכנה ללידה, בניסיון של הנסיך וויליאם להרגיע את קייט ובצעקות שלה עליו בסגנון "מה עשית לי?"

דרך אגב, השיטה מסייעת לדברי הדוכסית מקיימברידג' גם לבחילות הבוקר בשליש הראשון של ההריון. "הופתעתי לגלות את כוחה של הנפש והשפעתה על הגוף", אמרה הדוכסית בראיון.

מאיה גז ובתה צילום: גילי חן

קייט מידלטון למדה את השיטה לפני מספר שנים בלידתו של הנסיך ג'ורג' וחזרה עליה בלידות של הנסיכים שארלוט ולואי, אבל הצרפתיות מכירות עוד כמה מנהגים שבהחלט מסייעים ליולדת להרגיש מצוין עם עצמה:

1. חופשת לידה, לפני הלידה

בצרפת אישה יוצאת לחופשת לידה בין חודש וחצי עד שלושה חודשים לפני הלידה (תלוי אם זאת לידה ראשונה, אם היא נושאת תאומים ואם יש לה עוד שני ילדים שזקוקים לה בבית). עם צאתה לחופשת לידה היא מקבלת מענק נאה מהמדינה על כך שנכנסה להריון והחזיקה אותו עד הלום.

2. לידה או מלון חמישה כוכבים?

 ברגע בו אישה בצרפת מגלה שנכנסה להריון, כדאי שתירשם למקום בו היא רוצה ללדת. הלידה יכולה להתנהל בבית יולדות של המדינה, בקליניקה פרטית או בבית. בכל מיקרה, היא לא צריכה לשלם דבר ובמשך חמישה ימים ידאגו לפנק אותה, לטפל בה, להאכיל אותה, להדריך אותה והכל באופן פרטי. לא המשפחה שלה- האחיות והרופאים בבית היולדות. את יולדת בצרפת? את מינימום מארי אנטואנט.

3. נקלעת לקיסרי? אל תדאגי

הצרפתים הם אנשים אסתטיים, גם כשזה מגיע ללידה. אם נקלעת לניתוח קיסרי, את לא צריכה לבקש דבר: המנתחות והמנתחים יודעים לבד שאת החתך עושים כמה שיותר קטן ומתחת לקו של הביקיני. זה מדהים אבל זה תמיד המקרה. העובדה שאת יולדת עדיין לא אומר שאת אמורה להפסיק להיות אישה מושכת-גם כשאת צועדת לך בחופשה על חוף הים בבגד ים.

4. מי חותך את חבל הטבור?

הפתעה. לא מי שחתך את הבטן שלך, אלא בן הזוג. זוהי הדרך בצרפת בה האב של הרך הנולד מבהיר לו כבר בחדר הלידה, שעכשיו הוא חוזר להיות הגבר של אמא שלו, ומפריד בעצמו את הילד מאמו. העיקר שהכל ברור.

5. קצבת ילדים מפנקת

 ממוצע הילודה בצרפת הוא 1.6 לאישה. במילים אחרות, לא הרבה ילדים. זאת הסיבה שהצרפתים מנסים לשכנע את הנשים הצרפתיות ללדת באמצעות קצבת ילדים מפנקת שעומדת על יותר מ-180 אירו (כמעט 800 שקל לילד). אם יש לך שלושה ילדים, סגרת פחות או יותר את שכר הדירה לחודש. ניתנת לאישה הבחירה, כשהילד שלה יוצא מהבית, להמיר את קצבת הילדים בסיוע לשכר הדירה שלו, כך שיוכל להתחיל את חייו כשלפחות 180 אירו משולמים לו. אחרי הכל, ילדים זה שמחה. וכשאת רגועה בנוגע לילדים שלך, יש לך פחות קמטים.

 ** הכותבת, ד"ר מאיה גז היא מומחית לתרבות צרפת, מרצה וחוקרת במכללת הדסה ובאוניברסיטת תל אביב. בהופעתה "פיאף", היא מעלה את סיפור חייה של אדית פיאף, השאנסונרית הצרפתיה. המופע הקרוב יתקיים בטוקהאוס הנמל תל אביב ביום שישי 13.3.2020 בשעה 14:00. מספר המקומות מוגבל.

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית