קפה תפוז בטבע: פינה שלווה בעיר

אם לא היו מספרים לנו שחורשת האקליפטוסים שם, לא היינו מנחשים לבד. אם לא היינו מגיעים אליה, גם לא היינו יודעים על "תפוז בטבע" הקסום שמסתתר בין העצים

בחורה עם מחשב נייד

בית קפה בחורשה (צילום: יעל אמיר)

קפה תפוז בטבע קיים כבר 4 שנים והוא מסוג המקומות שצריך לדעת על קיומם או להתקל בהם במקרה, בדיוק כשלא מצפים לכך. איזה מזל שסיפרו לנו עליו.

בית הקפה הנעים ומלא השלווה מסתתר בפארק הרצליה, בלב חורשת אקליפטוסים. זהו אי קטן של שקט המצוי לא רחוק ממרכז העניינים, המקום האידיאלי לקחת בו נשימה עמוקה אחרי מסע קניות מפרך (אבל לא רק). בית הקפה הזה הוא מסוג המקומות שייחודם בא להם גם בזכות הסביבה הפיזית בה הם יושבים. החורשה מספקת צל וגם אווירת שלווה וגן השעשועים הצמוד לבית הקפה מאפשר לילדים לצאת ולשחק בהנאה בזמן שההורים יושבים בנחת לאכול ולשוחח. יש קשר עין, יש שקט. בונוס.

קפה תפוז בטבע (צילום: יערה די סגני)

בית הקפה מציע תפריט בוקר שכולל את ארוחת הבוקר הישראלית האהובה והמוכרת לצד אפשרויות מגוונות ומעניינות לטובת אלה שמעוניינים במשהו קצת אחר. יש גם תפריט צהריים וערב ואפשר גם לערבב. בימי חמישי בבוקר ישנו מזנון ברנץ' פתוח שבו עוד לא התנסינו, אך הוא בהחלט נמצא על הכוונת, בקרוב.

התפריט בתפוז בכפר התרענן והתחדש לקראת הקיץ, יחד עם מתיחת הפנים שהמקום עצמו עבר. בתפריט החדש תמצאו יותר מנות בריאות ומגוון גדול יותר של מנות טבעוניות. על המטבח מנצח השף עידו מדר שהקפיד בתפריט החדש להשתמש בחומרי גלם טבעיים ואיכותיים בדגש על קטניות:  קמחי קטניות, קטניות מונבטות ועוד.

היינו ארבעה אנשים. שני מבוגרים ושני ילדים. הגברים בחבורה אכלנים שמרנים שלא אוהבים לקחת סיכונים ובוחרים ללכת על בטוח עם המוכר והאהוב, ואנחנו, אימא ובת הרפתקניות ששמחות להתנסות בטעמים ובשילובים חדשים.

 

 בודקים את התפריט (צילום: יערה די סגני)

מתפריט הבוקר הזמנו ארוחת בוקר ישראלית קלאסית שהיתה טובה וטרייה וללא הפתעות מיוחדות, התאמה מושלמת לבן זוגי שאוהב לדעת מראש בדיוק למה לצפות על הצלחת. הפתעה אחת בכל זאת היתה שם, ממרח קשיו שהוא טעם בלי לדעת במה מדובר ונשבה בקסמו. המתבגר חובב הפחמימות המושבע והבררן הזמין פסטה עם רוטב עגבניות, העלים הכל ולא אמר מילה. בתרגום חופשי משפת המתבגרים, מחמאה גדולה. הצעירה שבחבורה, שהיא ילדה עם הרבה סקרנות והרפתקנות קולינרית בחרה במנת ילדים של פיש אנד צ'יפס ולא פסחה על טעימות מהצלחת שלי. ואני? במקום לבחור מנה עיקרית אחת, בחרתי בשתיים ממגוון מנות הפתיחה המעניינות שבתפריט: כרובית אפויה על מצע טחינה ופלאפל גבינות. מנות פתיחה אחרות קרצו אף הן וייבחנו בהזדמנות עתידית. פלאפל הגבינות היה מוצלח במיוחד ובהחלט נרשם כמנה כל הנוכחים ישמחו לטעום שוב בעתיד. הכרובית היתה טובה אף היא עם שילוב נעים של קראנצ'יות ורכות.

פלאפל גבינה (צילום: יערה די סגני)

בנוסף למנות שבחרנו הובא לנו כריך "פסטרמה" טבעוני על בסיס טופו. הכריך עצמו היה טעים אם כי באופן אישי, אני בעד לתת למנות טבעוניות את מקומן הראוי ולא לנסות להפכן לחיקוי של משהו אחר. ממרח קשיו הוא טעים בפני עצמו, אבל הוא לא חמאה ונתח טופו הוא נתח טופו, לא פסטרמה.

כריך "פסטרמה" טבעוני (צילום: יערה די סגני)

לצד המנות שבחרנו, הזמנו גם שתיה. המתבגר בחר במיץ תפוחים טבעי שהיה הדבר האמיתי ממש, לא סיידר שקוף תעשייתי. הוא אהב כל כך שהוא סיים אחד והזמין שוב את אותו הדבר. הקטנה הלכה על שייק תות, ליקקה את השפתיים ולא הסכימה לתת לאף אחד לטעום ואני הלכתי על מיץ סלק מצוין.

השורה התחתונה

המקום נעים, האווירה נינוחה והשירות קשוב ואדיב. יש מנות שגרתיות שמתאימות למי שלא מעונין בהפתעות ויש מנות מעניינות למי שרוצה להתנסות במשהו קצת אחר. ההקפדה על טריות ואיכות המרכיבים ניכרת וזה חשוב מאוד ויש מבחר יפה של מנות לטבעונים או לאלה שחשוב להם לאכול בריא. המקום לא מפונפן ולא מפואר, מתאים בדיוק לארוחה משפחתית רגועה והמחירים ממוצעים. האם נחזור? בוודאי, הרי עוד לא ניסינו את המזנון הפתוח של יום חמישי וכמה מנות פתיחה מסקרנות.

סיון מתחברת לכריך טבעוני (צילום: יערה די סגני)

קפה תפוז בטבע, כניסה מרחוב ז'בוטינסקי (פארק הרצליה שלב ב') שעות פתיחה: ימים ראשון – חמישי, שבת: 09:00 – 23:00 יום שישי: 09:00 – 16:00 טלפון: 09-9744050 חניה חינם ובשפע