שעועית לבנה עם עשבי תיבול

תבשיל של שעועית עם המון עלים ירוקים שמוגש עם אורז, מהווה ארוחה מלאה, טעימה ובריאה!

זה התחיל מנזילה בקולטים של דוד השמש, המשיך בנזילה מהתקרה שלא ברור מה מקורה, גם לאחר שביקרו אצלנו כמה יועצי איטום, נמרחו כמה וכמה שכבות של זפת, ביטומן ופוליגג, נאטמו חיבורים ונפרשו יריעות (ונלמדו כמה וכמה מילות מפתח בתחום האיטום) . ואם כבר זה, אז למה לא לתקן גם את הנזילות חוזרות ונשנות במערכת ההשקייה הישנה, לצבוע מחדש את שער הכניסה ובאמת הגיע הזמן להחליף כמה מרצפות שהתרוממו במרפסת… כמו תמיד, יודעים איפה זה התחיל ולא, זה עדיין לא נגמר. כך סגרנו את תקופת החגים וניצלנו בצורה אלטרנטיבית, ״מיטבית״ את תקציב הנסיעה לחופשה המתוכננת. כיוון שכך, שכרנו שיפוצניק שעלה וירק מהגג עם או בלי חומרים, עם או בלי נעליים. לטובת מערכת ההשקייה גייסנו את הבן. גם האחיינים התנדבו לעזור וכל אלו עבדו תחת ניצוחו של המאסטרו (המלך) בגינה.
ואני? בין ניגוב אבק וכיסוי הרהיטים מפני הכסות הלבנה שהם עטו, ניקוי הבוץ שנמרח בכל עבר, הכוונת הפועלים, הכנת קפה עם עוגיות והתרוצצות בכל הבית, צריכה גם לבשל ל-5. בישול בריא וטבעוני.
כל יום בישלתי, בתנאי שדה, כי אצלי לא אוכלים מנות קרב.
השרייה של שעועית מבעוד מועד איפשרה לי להכין סיר נפלא של שעועית לבנה עם המון עשבי תיבול שאוכלים חם מעל אורז.
כשלחוץ לי אני קוצצת עלים ירוקים והמנה הזו מכילה המון מהם, הייתי אומרת שהיא בסגנון פרסי משהו.

image

המרכיבים:
2 בצלים גדולים קצוצים
1 חבילת גבעולי סלרי פרוסים לטבעות קטנות
2 גזרים קצוצים לקוביות קטנטנות
3 כוסות שעועית לבנה מסוננת אחרי שהושרתה במים למשך 24 שעות (כל כמה שעות יש לשטוף היטב ולהחליף את המים)
2-3 כפות שמן

עשבי תיבול:
1 כוס עלי פטרוזיליה קצוצים
1 כוס עלי כוסברה קצוצים1/2 כוס עלי נענע קצוצים
1 כוס עלי סלרי קצוצים
1/2 כוס שמיר קצוץ
6 בצלים ירוקים פרוסים לטבעות דקות
1 ליים חתוך לרבעים (או לימון פרסי או לימון רגיל)

תבלינים:
כף פפריקה מתוקה
1/4 כפית כורכום (תתחילו עם פחות, תמיד אפשר להוסיף)
1/2 כפית כמון (אפשר יותר אם אוהבים)
פלפל שחור

לקראת סיום הבישול:
1/2 כוס מיץ לימון
1/2 כוס של תערובת עשבי תיבול קצוצים
1 כפית נענע מיובשת
1/2 כפית מלח

להגשה:
רבעי לימון או ליים – אני משתמשת בלימון ננסי שיש לי בגינה.
עשבי תיבול טריים קצוצים

אופן ההכנה:
בסיר גדול ושטוח (סוטאז׳) לאדות את הבצל עד לשקיפות. להוסיף גזר וסלרי ולהמשיך לאדות תוך כדי ערבוב למשך כמה דקות. להוסיף פפריקה, פלפל שחור וכמון ולהמשיך לערבב. להוסיף את השעועית הלבנה. לכסות במים ולהביא לרתיחה. להעביר ללהבה קטנה. לבשל שעתיים (מדי פעם לבדוק שלא חסרים מים. במידה וחסר להוסיף מים רותחים).
להוסיף את עשבי התיבול והלימון הפרסי (הליים או הרגיל) ולהמשיך לבשל על אש קטנה עד לריכוך השעועית. רק לאחר שהשעועית התרככה ניתן להוסיף מלח ומיץ לימון ולערבב. להוסיף את עלי התבלין הטריים והנענע המיובשת. לתקן תיבול במידת הצורך לפי הטעם האישי.

image

הגשה: להניח בצלחת כמות נדיבה של אורז, להוסיף מעליו מתבשיל השעועית ולפזר עוד עלים ירוקים ורבע לימון טרי או הלימון מהתבשיל (שגם אותו אוכלים בתנאי שהשתמשנו בטרי ולא בלימון פרסי מיובש).

 

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.