ווסט סייד סטורי

מנות שהן יצירות אומנות במסעדת שף כשרה במרכז תל אביב. כאן חגגתי את יום ההולדת שלי.

זכרונות טעימים מביקור קודם במסעדת West Side גרמו לי לחזור שוב, ולחגוג כאן את יום הולדתי בארוחה זוגית רומנטית.

זכרתי שיש כאן אוכל גורמה שמוגש ממש כיצירות אומנות שחובה לצלם לפני שאוכלים. ואם חובה… אני מצלמת (טוב, נו, אני מצלמת כמעט תמיד. שריטה שכזו). מה שעוד זכרתי זה את המטבח הפתוח שמלמד על איכות גבוהה, על רמה של ניקיון, אסתטיקה ועל הצהרה: אין לי מה להסתיר.

הגעתי למקום שהיה כמעט מלא (אמצע שבוע, כן?) וזה סימן מעולה! לא אוהבת מסעדות ריקות. התבוננתי סביב, זו דרך נהדרת להתרשם מהאווירה ו״האנרגיות״ במקום. ראיתי שהכל מתקתק, מלצרים ומלצריות מתנהלים בשקט בין השולחנות, הסועדים נראו נינוחים, צוחקים ונהנים. יופי, זה מקום כלבבי.

ראשונה עלתה ובאה לשולחן פוקצ׳ת אליפות דקה וארוכה שזכרתי עוד מהפעם הקודמת. לכן, ביקשתי להרחיק אותה ממני. כדי שאצטרך ממש להתאמץ בכל פעם שאבצע לי פיסה ממנה ואנשנש יחד עם זיתים מתובלים (אולי יש סיכוי שככה אוכל פחות?) יחד עם הפוקצ׳ה מגיע מטבל שהוא הגרסה של השף לאיולי בלי ביצים. בטעם עשיר של אורגנו, שום קונפי ושמן זית. המלצר התנדב לספר שהטקסטורה המושלמת מתקבלת משילוב של קסנטן שמופק מאצות. ניצוץ של בישול מולקולרי.

image

לפני שבחרנו מנות מהתפריט, המלצר סיפר לנו שהגענו למטבח שף ים תיכוני, מקומי, עונתי וטרי. זה המוטו של המקום הוא הסביר. כך שהירקות אורגניים, הדגה מקומית ומשתנה בהתאם למה שעולה ברשת והיין ישראלי. (ואני שואלת, אז למה דווקא המים מיובאים – vittel?).

המנה הראשונה שהגיעה לשולחן סחטה ממני את הקריאה: וואו! היתה זו מנה מופלאה של טונה צרובה עם עגבניות שרי צהובות, סלט טבולה של עדשים באיולי (המולקולרי, בלי הביצים) וצנונית צבעונית ששיוותה למנה מראה פרחוני חגיגי ומקסים. ממש כמו מנה יפנית עם מרכיבים ים תיכוניים.
הטעם היה מדהים. שילוב של מראה, מרקמים, תבלינים עדינים והמון כבוד לחומרי הגלם האיכותיים.

image

 

מנה ראשונה נוספת שטעמנו היתה מנת שווארמה דגים עשירה בטעמים. על פוקצ׳ה הונחו נתחים של 2 סוגי דגים ברוטב פיקנטי, טחינה אל ארז, עלי בזיליקום, עלי בייבי, פירורי שמן זית. (כן, שוב המולקולות השתגעו). קרם חציל שחור שנמרח על הצלחת, מרכיב חמצמץ, טיפונת חריף. מנעד של טעמים. לקחתי את הפוקצ׳ה ביד ונתתי ביס. הרגשתי שכל הים התיכון בפה שלי. מנה שהיא באמת שיחוק!

image

השף פינק אותנו על דעתו במנת סלט קייצי של סוגי עגבניות ברוטב ירוק של בזיליקום עם רבעי ביצה רכה, אנשובי אורטיז (טוב, אין אנשובי טוב תוצרת הארץ) ופירורי לחם עם כמהין. מנה שנראית אסתטית, צבעונית אך פשוטה לכאורה. אבל הטעם, אוחחחח… ביצוע מדוייק ונפלא ליצירת סלט קייצי הכי ישראלי שיש.

מחירי המנות הראשונות נעים סביב  45 ש"ח.

image

לעיקרית הזמנתי מנת ספיישל (מחוץ לתפריט). היתה זו אינטרפרטציה של השף ללזניה. היו אלה עלי פסטת ביצים טריים, בקרם יין לבן, שרי צהובות (שהן כנראה אהובות מאד על השף, כי מצאתי אותן בהרבה מנות), בתיבול של צ׳ילי, מרווה, עלי אורגנו טריים ואבקת זיתי טאסוס, עם פיסות של אספרגוס לבן, טונה אדומה ומוסר ים. מחיר המנה לא זול, 120₪ והציפייה שלי, במיוחד אחרי המנות הראשונות, היתה גבוהה. אכן, הגיעה לשולחן מנה יפיפייה!

image

לאכזבתי המנה היתה מלוחה מדי והמליחות של הרוטב האפילה על טעם האספרגוס העדין ועל הדגים. המלצר ששאל על כל מנה האם היא לטעמנו, הציע לי מיד להחליף את המנה. סירבתי, כי לא רציתי לחכות למנה חדשה וגם לא היה לי מקום כמעט לכלום (ורציתי לשמור מקום לקינוח). ברור לי שתקלות מעין זו קורות בכל מקום. השאלה היא איך מטפלים בהן. כאן הציעו מיד להחליף, בלי לקורא לאחראי משמרת, לשלוח למטבח לבדיקה וכל מיני רעיונות הזויים ובזויים בהם נתקלתי בעבר. זה המקום לציין שבו וסלט סייד השירות הוא מעל הכל. הרגשתי זאת לאורך כל הדרך ובמיוחד כעת כשהציעו להחליף את המנה בלי להניד עפעף. זה ראוי לציון ולא מובן מאליו בכלל למרות, שלדעתי, כך צריך להיות תמיד ובכל מקום.

המנה העיקרית שלו היתה פילה מוסר ברוטב של יין לבן שהוגש עם ירקות שוק צלויים, עגבניות שרי, חצאי במיה פריכה (מצויינת!) וחציל מקומח ומטוגן לרמת נימוחות נעימה. גם כאן, טיפה פחות מלח ברוטב היה הופך את המנה למושלמת. (פעם היו שואלים על זה אולי השף מאוהב?)

מחירי המנות העיקריות נעים בטווח שבין 70 ש"ח למנת פסטה צמחונית ל- 165 ש"ח למנת פילה בקר. מנות הדגים עולות 115-120 ש"ח.

image

לקינוח הזמנתי מרנג רך אפוי עם סורבה פיסטוק, פירות טריים, קולי מנגו וקישוט זהב. מנה שמשלבת מרקמים וטעמים ועוקפת בקלות את מגבלת הכשרות. קיבלתי מנת רעננות ויופי מושלם בצלחת. יומולדת שמח לי!!!

image

השף הוציא לנו בנוסף מנת גלידת פיסטוק שמכינים במקום, עם צ׳ילי ורוזמרין, קרמבל ופיסטוקים מקורמלים. (רואים אותה ברקע התמונה הקודמת) הגלידה היתה נימוחה ומתוקה, והשף גיא מלכה סיפר לנו שהיא הוכנה (במכונת גלידה מיוחדת שיש במקום) עם ריכוז גבוה של מחית פיסטוק שיחד עם התבלינים מצליחה לטשטש את תחליפי הפרווה במנה. מנה נפלאה ומיוחדת בטעמים ובשילובים שלה.

מחירי הקינוחים: 40-45 ש"ח

בסיום הארוחה הגעתי למסקנה שאני צריכה להישמע לאינסטינקטים שלי: להתרכז במנות ראשונות ואחרונות. זו תובנה שאקח איתי לכל מקום (והתאימה מאד לכאן). נותן תחושת קלילות אחרי הארוחה וגם מקל על הכיס. במקרה הזה, עבור ראשונות ואחרונות מסעדת ווסט סייד מקבלת אצלי 10 פלוס (ואני לא מחלקת נקודות סתם). אם משקללים את על הארוחה הציון יורד טיפונת. למה רק טיפונת? כי אני מאמינה שלמחרת ידו של הטבח היתה קמוצה יותר בנושא המלח ואפשר היה ליהנות יותר מהמנות המיוחדות האלה.

לסיכום: אם אתם מחפשים מסעדת שף כשרה בתל אביב, כזו שאוכלים בה גם עם העיניים, רוצו למסעדת ווסט סייד הממוקמת ממש על קו הים, במלון רויאל ביץ׳ – רחוב הירקון 19, תל אביב.
שעות פתיחה: ימים א'-ה', בין השעות: 19:00 – 23:00

להזמנות: 03-7405054 החל מהשעה 11:00

מחיר לארוחה מלאה בת 3 מנות: 200-230 ש"ח לאדם לא כולל שתייה.

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.