מישהו הזמין ROOM SERVICE ?

איך להזמין מאפים לאירוח מאתר אינטרנטי חדש וגם מתכון לבלינצ'ס קלאסי כמו של סבתא.

אתם יודעים שאני אוהבת לבשל, לאפות (לצלם) ולכבד את אורחי במאכלים ומאפים תוצרת בית. זה התחביב שלי והיות ואני עובדת בשעות גמישות אני יכולה לתכנן את הזמן כך שאספיק להכין הכל בעצמי. אך גם לי בא להתפנק לפעמים. לא להגיע לערב האירוח ״על הקרשים״, או לחילופין, להכין חלק מהמנות לאירוח ולתגבר את מה שהכנתי באיזו עוגה טובה, פטיפורים או קיש טעים שמישהו אחר טרח והכין. מה, לא מגיע לי? אני אומרת שמגיע!

image

עכשיו נשאר לבחור איפה לקנות. זה לא סוד שמאד חשובה לי איכותם של חומרי הגלם. שהמרכיבים יהיו כמה שיותר טבעיים ופחות מתועשים. שעוגת ריקוטה תכיל גבינת ריקוטה אמיתית, שהחמאה בבצק הפריך תהיה אמיתית ולא שומן מוקשה, שהפירות בטארטים יהיו טריים ושהשוקולד יהיה מאיכות טובה עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו. אם כבר שחיתות אז עד הסוף. בשאר הימים אני ממילא אוכלת קינואה עם אורז מלא ועדשים (אני מנחמת את עצמי).

אחרי שהכנתי לפני החג 2 עוגות גבינה מעולות ומומלצות: עוגת גבינה ניו יורק וגם עוגת גבינה אוראו החלטתי שבחג השבועות הזה אני נותנת את הבמה לעוגות קנויות.

הרשו לי להציג בפניכם את אתר הקייטרינג האינטרנטי החדש של רשת מתוקה.

למי שעדיין לא יודע, רשת ״מתוקה״, היא אחת מרשתות הקונדיטורייה האיכותיות והאהובות עלי (כתבתי על כך כבר בעבר). השנה השיקה הרשת את ״מתוקה רומסרוויס״ – אתר הקייטרינג שבו ניתן למצוא מבחר גדול של מאכלים המתאימים לאירוח של חג השבועות. קניות באינטרנט זה הכי 2014! אם אני קונה אקססורייז אפנתיים, ירקות אורגניים ומזמינה מרשמים מהרופאה שלי, למה שלא אקנה עוגות, מאפים מלוחים בלינצ׳ס ומגשי אירוח?

image

שוטטתי באתר והזמנתי עוגה. החיפוש קל וידידותי. הבחירה יותר קשה, אבל לא בגלל בעיות טכניות חלילה, אלא כי הכל כל כך מגרה…

רוצים לדעת מה יש למתוקה להציע? בתחתית העמוד שמתי קישור לאתר, בינתיים אספר לכם מה ראיתי באתר, מה קיבלתי להתנסות ומה דעתי.
• בלינצ'סים מלוחים ממולאים בזוקיני וגבינת עיזים או פטריות ושמנת
• בלינצ'סים מתוקים – בלינצ'ס טירמיסו חדש במילוי גבינת מסקרפונה וליקר קפה , לצד בלינצ'ס גבינה וניל, ובלינצ'ס גנאש שוקולד ואגוזים קלויים.
את הבלינצ׳סים המתוקים טעמתי בעבר והם היו טעימים מאד! את המלוחים לא טעמתי עדיין (אני סבלנית, אחכה לשבועות הבא). מחיר: מגש של 24 יחידות בילנצ'ס – 119 ₪.
• במחלקת הקישים חידשו במתוקה עם סטריפים של בטטה – גבינת עיזים וקיש בלקני עם ירקות אנטיפסטי גבינות, במחיר של 49 ₪ ליחידה. הקיש נשמר בהקפאה והוא מגיע כשהוא זקוק לאפייה של 10 דקות, שזה ממש מעולה, כי התוצאה היא קיש מושלם שנראה ונטעם כאילו הוכן בבית בדיוק רגע לפני הגעת האורחים.
מגשי אירוח:
• קינוחים בגביעים ב 3 טעמים : מלבי עם פטל מיי ורדים, פנקוטה קפה וברולה , 36 יחידות + כפיות. מחיר 270₪ את הקינוחים לא טעמתי עדיין כך שאינני יכולה להביע דעה.
• מגש מיני עוגות גבינה ב 3 טעמים שקיבלתי להתנסות וטעימה. עוגות גבינה קטנות ומהודרות: גבינה ומוס לימון -שהיו לא פחות ממעולות! גבינה וקרמל מלוח – אני באופן אישי אהבתי את השילוב של המליחות עם קציפת הגבינה. ופירמידות גבינה על מרמלדת פטל – שנראה כמו ג׳לי גבינה עם סלק. כי אצלנו לאחרונה כל מאכל סגול-בורדו הוא סלק. כאן הצבע היה שייך כמובן למרמלדת פטל. לי זה היה טעים מאד ובעל מרקם חלקלק (אני אוהבת ג׳לי). מחיר ל-24 יחידות – 168 ₪. למרות שאני מעריכה מאד את חומרי הגלם ואת העבודה הרבה המושקעת בכל עוגייה חמדמדת כזו, בעבודת יד ותוך הקפדה על הטעם והאסתטיקה המושלמת, לדעתי 7 שקלים לעוגה קטנה זה מחיר גבוה, במיוחד כשאי אפשר להסתפק בעוגה אחת. במחיר הזה, כדאי לקנות עוגת גבינה טובה מתוך המבחר שמוצע באתר 149₪ לעוגות גבינה בקוטר 24.
במחלקת עוגות הגבינה השנה יצרה הקונדיטורית מירי ארזי 4 עוגות חדשות לכבוד החג :
• גבינה אפויה עם פירות יער – 42 ₪
• סטריפ גבינה וגבעות מוס פטל – 65 ₪
• סטריפ גבינה פריורים חומים – העוגה הקלאסית- עם טוויסט של פירורים חומים – 59 ₪
• וגולת הכותרת, היהלום שבכתר: עוגת טירמיסו מרובעת , שאותה הזמנתי מהאתר. 149₪ לעוגה משפחתית מרובעת. עוגה טעימה ושווה!
מלבד העוגות החדשות, קיים כמובן גם מגוון עוגות גבינה אפויות וקלאסיות שונות: גבינה אפויה עם תותים , גבינה אפויה עם פירות צבעוניים, בריוש גבינה ודובדבנים, שמרים בבקה גבינה, קראנצ' גבינה, גבינה פירורים או אוכמניות , מוס גבינה לימון ועוד…

מבחינת הכשרות: כשר חלבי

רשת מתוקה מונה 4 סניפים לצד שירות קייטרינג ארצי ואינטרנטי:
• סניף רמת אביב- נווה אביבים מרכז טאגור
• סניף הרצל- חנות קונדיטוריה – הרצל 18, ת"א
• סניף אסותא- רחוב הברזל 20, רמת החייל תל אביב.
• סניף כפר סבא- קניון G
קייטרינג "מתוקה "ROOM SERVICE– 1-700-723-723 משלוחים ברחבי הארץ.
• חנות הקייטרינג האינטרנטית: של רשת מתוקה

image

מתכון לבלינצ'ס גבינה

באדיבות הקונדיטורית מירי ארזי מרשת מתוקה

הכנת הבלינצ'ס (15 יח') :

ביצים מס' 1

2יח'

טורפים בקערה את כל החומרים, למעט הקמח עד עיסה הומוגנית

סוכר

1 כף

תמצית וניל אמיתית

1 כפית

חלב

1 כוס

חמאה

30 גרם

מלח

1/4 כפית

קמח מנופה

1 כוס

מוסיפים את הקמח ובתנועות קיפול מערבבים עד מסה קרמית וחלקה.

מחממים מחבת עם מעט מעט שמן קנולה יוצקים למרכז המחבת מעט מהבלילה ולסובב את המחבת כך שהבלילה תתפזר לצדדים בצורה אחידה (להיזהר ישרפו זה מוכן מהר!) הופכים בזהירות לצד השני ומטגנים מעט.

 הכנת מלית הגבינה :

גבינת דבורק / כנען יבשה

200 גרם

לערבב את כל החומרים בקערה עד בלילה אחידה וחלקה

גבינה לבנה 9%

250 גרם

סוכר

1 כוס

וניל אמיתי

חצי מקל מגורד

גרידת לימון

מ 2 לימונים

צימוקים כהים

50 גרם

מוסיפים לבלילה האחידה ומערבבים

את המילוי אפשר לזלף או למרוח בעזרת כף על כל בלינצ'ס ולגלגל כמו סיגר.

לחמם מחבת עם מעט חמאה ולצרוב את הבלינצ'ס מכל צד מעט, אפשר לפזר סוכר וניל על הבלינצ'ס המוכן או קינמון.

חג שמח!
בתיאבון!
חיים וטעים!

הערה:
תמונת הבלינצ׳ס – מאתר הרשת

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.