חמין טבעוני בתיבול ארומטי

התחיל כניסיון להכין חמין טבעוני ונגמר בכוכב אניס. מתכון לתבשיל קטניות וירקות בבישול ארוך עם תבלינים מחממים שהעניקו לתבשיל ניחוח אקזוטי. תבשיל שמתאים לחימום הלב והבטן בתקופת החורף.

האמת היא שאני לא יודעת אם זה עונה להגדרה של חמין, אבל יודעת שיש כאן המון קטניות, בצל, שום, תפוחי אדמה ובישול ארוך. אז לא חשוב איך תקראו לזה. חשוב שתאכלו את זה ותתעלפו מעונג.

הכל התחיל ב״לקט לחמין״ של שופרסל שקיבלתי להתנסות. מה שהלקט נתן לי זה רעיון ונקודת פתיחה, כי אודה ולא אבוש, חמין אמיתי עם בשר, ביצים וכל השאר הכנתי רק פעם אחת בחיי, וגם זה היה בעבר המאד רחוק, היות וכאן המקום לגלות לכם סוד ענק: אני לא אוהבת חמין. לא אוהבת את הרעיון לאכול יציקות שמציקות בבטן. למזלי הגדול, גם בני משפחתי אינם מסתובבים בחצרות חסידי הטשולענט משום עדה שהיא, כך שבעניין הזה היה לי פטור מלא.
ואז, כאמור הגיע הלקט הזה. לפעמים אני מקבלת מוצרים שאין לי צורך בהם ומעבירה אותם מיד הלאה, אולם הפעם חשבתי לעצמי: את הרי אוהבת אתגרים, אז למה שלא תלכי על מנה טבעונית? למה שלא תכיני מנה עשירה בקטניות ובשאר ירקות?

נכון, הלקט נתן לי נקודת פתיחה ובזכותו התנסית בהכנת חמין צמחוני. אולם יחד עם זאת מה שהוא חסך לי זה את הצורך להשרות שעועית לבנה וגריסים. כי תפוחי אדמה הוספתי מעבר לקטנטנים שהיו בשקית וכן הוספתי גם עוד גרגרי חומוס, כי נראה היה לי שאין מספיק.

מה שמתי בסיר הגדול?

1 שקית לקט לחמין שופרסל (מכילה שעועית לבנה, תפוחי אדמה קטנים, גרגירי חומוס וגריסים).
1/2 חבילת גרגרי חומוס קפואים (כתוב שהם מבושלים אבל בכל זאת צריך לבשל אותם לא מעט…)
1 רסק עגבניות קטן (100 גרם)
5 תפוחי אדמה קלופים
1 בצל גדול לא קלוף
1/2 ראש שום לא קלוף
1 שקית תה ארל גריי
5 גזרים מרוסקים
3 גבעולי סלרי קצוצים
5 שזיפים מיובשים
1 פלפל צ׳ילי חריף (בלי הגרעינים)
3-4 ליטר מים
3 עלי דפנה
1 כף קימל טחון (עוזר לעיכול הקטניות)
4 גרגרי פלפל אנגלי
1 מקל קינמון
1 כוכב אניס
1 כף פפריקה מרוקאית
פלפל שחור גרוס
מלח גס

אופן ההכנה:
הנחתי בסיר גדול את כל המרכיבים והבאתי לרתיחה. העברתי לאש קטנה והקטנתי את הלהבה למינימום. בישלתי כשעה, הוצאתי את מקל הקינמון, כוכב האניס ושקית התה והמשכתי לבשל, עם מכסה סגור, כ-3 שעות בלי לבחוש (כי אז כל העסק עלול להתרסק). יש לשים לב לרמת הנוזלים בסיר ולהוסיף במידת הצורך.
ניתן להעביר את התבשיל לאחר חצי שעת בישול לתנור ולאפות בחום נמוך של 100 מעלות למשך הלילה.
למרות שלא ניסיתי, בטח יצא נפלא גם בסיר לחץ. אבל זה ינוסה כבר בפעם הבאה…

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.