יין ישמח לבב אנוש – טועמים זהב בירושלים 19-21/12/13

רשמים מתחרות Terra Vino והזדמנות לחובבי היין לטעום את היינות הזוכים בתחרות יחד עם אוכל טוב במתחם התחנה הראשונה המקורה בירושלים. הצעה לבילוי סוף שבוע 19-21/12/1 תוך שילוב שלג עם אוכל יין וכיף!

לתמונת יחצ
תמונת יחצ

תחרות טרה-וינו התקיימה בשבוע שעבר, זו הפעם התשיעית, במלון קראון פלזה בירושלים. לתחרות הוגשו למעלה מ- 600 יינות וכוהלים מ-40 מדינות, ביניהם 300 ישראלים, מ- 100 יקבים!
התחרות מאורגנת ע"י איש הענבים ובפיקוח ארגון היין והכרמים הבינלאומי ה- OIV . התחרות שמטרתה לחזק את מעמדו של היין הישראלי במפת היין הבינלאומית מאורגנת ע"י גורמים מסחריים פרטיים וללא תמיכה ממשלתית.
השנה, זו היתה הפעם הראשונה שנתנו לעיתונאים ובלוגרים להיכנס לאולם התחרות. נכנסתי בשקט בשקט וראיתי את השופטים בפעולה. ראיתי את ההקפדה הגדולה על כל הפרטים: כל היינות נשמרו באותה הטמפרטורה, זמן פתיחה שווה לפני הטעימה והם מוגשים מבקבוקים עטופים בבד עם סמל התחרות בלבד. כך שהתחרות נערכת בצורה עיוורת, בלי שאפשר בכלל לדעת איזה יין טועמים. לא נשארתי הרבה באולם התחרות כי הבושם ששמתי בבוקר עלול להשפיע על התוצאות. כן, כל שינוי של טמפרטורה (אפילו 2 מעלות), לחות וכדומה משפיעים על חוויית היין ועלולים להשפיע על השיפוט.
.
הספקתי לצלם תמונה קבוצתית של השופטים:

היו שם שופטים מישראל ומכל העולם. בלט לי לעין שופט אחד בעל שיער וזקן צחים כשלג וחיוך גדול. (ראו בשורה העליונה של התמונה) זהו ג'ון סאלבי, שהוא "master of wine" , תואר שלא רבים זוכים בו! בחבר השופטים הישראלי היה גם שגיא קופר, אצלו השתתפתי פעם בסדנת יין. ממנו למדתי על העולם הישן (הקלאסי – למשל צרפת), על העולם החדש (אליו שייכת ישראל), איך טועמים, על מה לשים לב ועוד. בחזית התמונה רואים את חיים גן, איש הענבים, מפיק האירוע.
עולם היין הוא היסטורית עולם גברי. לאחרונה ניתן כבר לראות שנשים תופסות עמדות מפתח גם בתחום היין ויש מספר יקבים ישראלים שהיינן שלהם הוא ייננית (למשל יקב דלתון). בתמונה רואים מספר שופטות, אחת מהן מישראל. אך עדיין הנשים נמצאות במיעוט! אני מקווה שבעתיד נראה נשים רבות יותר בתחום הזה, במיוחד שלנשים יש באופן פיזיולוגי יותר אפשרויות להבחין בין ארומות, ריחות וטעמים.

לתמונת יחצ
תמונת יחצ

התחרות הסתיימה ויש זוכים.
היינות הזוכים ייחשפו בפסטיבל יין חורפי "טועמים זהב בירושלים" שיתקיים במתחם התחנה הראשונה בסוף השבוע האחרון של חמשושלים – 19-21/12.13. מתחם התחנה יקורה בפרויקט הקירוי הגדול במדינה! על פני שטח של 2,550 ממ"ר וישאר מקורה על החורף על מנת לתת אפשרות לבילוי במהלך החורף בלי שהגשם והשלג יפריעו… נקווה שלא יהיו עוד סופות.
במסגרת האירוע תינתן לחובבי יין הזדמנות חד פעמית לטעום יינות עולם אשר לא ניתן לטעום בשום מקום אחר.
שעות פתיחה:
יום חמישי | 19/12/13 | 18:00-01:00
יום שישי | 20/12/13 | 14:00-01:00
יום שבת | 21/12/13 | 18:00-01:00
כרטיסים במכירה מוקדמת: 100 ₪.
כרטיסים בקופות: 125 ₪.
כרטיסים לחיילים וסטודנטים עם הצגת תעודת מזהה: 100 ₪.
הכרטיסים לפסטיבל 'טועמים זהב בירושלים' כוללים כוס יין מקצועית לטעימות ומנה או הטבה בשווי 25 ₪ לאחת ממספר מסעדות במתחם התחנה הראשונה.

אני ממליצה לסור למתחם הבזאר הקולינרי – המתחם החדש של השף ניר צוק וליהנות מהמגוון הגדול של המעדנים שהוא מציע, כגון: שוקולד דסקלידס, פסטה איטלקית משובחת, פיצות, קפה,מאפים טובים, טחינה אל ארז, חלבה, גבינות, דגים טריים, ירקות אורגניים של משק חביביאן ועוד. כחלק מהכרטיס (25₪ שהוזכר לעיל) מבקרי הפסטיבל יוכלו ליהנות מפלטת גבינות שתלווה באופן מושלם את היין.

אני מזמינה את מבקרי הפסטיבל לבקר גם במסעדת ״ששון ושמחה- אוכל, נוסטלגיה ועוד קצת״, שם טעמתי במיה שבושלה עם בשר, בדיוק כמו שסבתא שלי היתה מכינה. אושר גדול!

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.