חתונה בחורף זה מאסטר וודינג

מה אכלו בחתונה שלי ומה בישלו לי המאסטר שפים בגני ה-Q
ויש גם מתכון ללחם הממולא של אלקנה ולדג בקארי ירוק של פאולין.

אני התחתנתי בחורף, בדיוק לפני 28 שנה.
זה היה בחנוכה ו… כן, המלך הוא נס חנוכה שלי.
האירוע שלנו היה די אינטימי במונחים עכשוויים. רק 200 איש. 80 שלי ו-120 שלו. רציתי מקום צנוע ואוכל מיוחד, וכך היה. מקום צנוע (אפילו מאד) עם קייטרינג של ״קישוטים״: פירות יבשים ממולאים בבשר, עלי גפן אלגנטיים, זרי פרחים מירקות ופירות. לא היה די ג׳י וגם לא להקה, לא וידיאו ולא זיקוקי דינור. היה טקס יפה ואחריו מזנונים של אוכל קטן וטעים. זו היתה מהפכה, כי לא היה רבע עוף ולא בורקס תפוחי אדמה ברוטב פטריות שהיו הכיבוד הסטנדרטי באירועים.
אבא שלי לא הבין איפה האוכל? על מה הוא שילם כך כך הרבה?
אולי הקדמתי את זמני, אבל כבר אז אהבתי אוכל טוב וחשבתי שאוכל טעים בחתונה הוא אחד הדברים שזוכרים. אוכל כמו של כולם לא משאיר חותם.

היום סצנת החתונות שונה לגמרי. רוב החתונות הן במזנונים חופשיים שבהם מגישים המון כיבוד לפני הטקס והמון אחריו. באירוע אחד ניתן למצוא מגוון סגנונות- פינת סושי, פינת מוקפצים, פינה איטלקית וטאבון. אך עדיין כולם רוצים להיות מיוחדים.

הרף עלה ואין להשוות אוכל של לפני 30 שנה לאוכל שיש לנו היום. מגוון עצום של חומרי גלם, איכות גבוהה של חומרי גלם, פתיחות גדולה למנות חדשות וכמובן היחס שלנו לאוכל. נדמה שבשנים האחרונות כולנו רוצים להיות ״מאסטר שף״. היצירתיות הקולינרית עלתה מדרגה ורבים מאיתנו משלבים היום במטבח אוכל אוריינטלי עם מערבי, אותנטי עם חדשני, מתבלים, מצלחתים, מצלמים ומשתפים ברשת.

כן, גם אני. ברור! אני גם כותבת על זה 🙂

איך זה מתקשר לחתונות?

מהיום ניתן לשלב את הרצון לעשות משהו מיוחד ולהשאיר חותם, עם הרצון להגיש אוכל של מאסטר שף בחתונה.

במסגרת אירועי החורף של הקייטרינג המעולה טעם וצבע בגן האירועים Q בגליל ים, יש אפשרות לאכול מהמנות של המתחרים האהובים מתכנית הטלוויזיה ״מאסטר שף״: ג'קי אזולאי, דליה אלחדף, פאולין שובל, אלקנה ביטון ובני בן ישראל, כל אחד עם אופיו המיוחד וסגנון הבישול האופייני לו. במסגרת הקונספט החדשני הזה שנקרא ״מאסטר וודינג״ כל שף יציע לאורחים את מנת הדגל שלו בדוכן צבעוני שעוצב בהתאם לסגנונו הקולינרי בזמן קבלת הפנים שלפני הטקס. לרגל השקת הקונספט הוזמנתי לטעום את המנות וביקשתי גם מתכונים!

מה טעמתי?
דליה החייכנית שהכינה ארפה זוהי מעין פיתה ונצואליינית (שהביאה איתה מארץ מוצאה) מקמח תירס במילוי צ'ילי קון קרנה, אני העדפתי את המלית הצמחונית של השעועית שחורה ואבוקדו. כמה טעם ואהבה יש במנה הזו!

פאולין שאוהבת אוכל אסייתי עדכני (בדיוק כמוני) הגישה סלמון מבושל בקארי ירוק וחלב קוקוס על אורז. המנה טעימה, אם כי הייתי עושה אותה מעט מתובלת יותר.

אלקנה הגיש את מנת הלחם הממולא בשר שהכין בתכנית הטלוויזיה. המנה נראית פשוטה, אולם אני זוכרת את הבעת פניהם המופתעות לטובה של השופטים בתחרות כשטעמו אותה. המנה הפרוסה היתה כל כך יפה עד שלא יכולתי להתאפק וטעמתי, למרות שבדרך כלל אני ממעיטה בבשר. וואו! מעולה! הלחם מתפצפץ בפה והמלית רכה ונימוחה בתוכו.

בני, המזוהה עם המטבח האיטלקי, הגיש פיצות עם ברזאולה (פרוסות בשר כבוש ופרוס דק) עם רוקט ועגבניות שרי ופיצות עם קישואים ועגבניות קונפי. פיצות נהדרות שכיף לאכול יחד עם קוקטייל משובח מהבר העשיר.

ג'קי הגישה דג מרוקאי בליווי קוסקוס וגרגירי חומוס, מנה שכל כך מאפיינת אותה ואת המטבח שלה.

את המנות האלה ניתן יהיה לקבל בתחילה רק באירועים שייערכו בגן האירועים Q בגליל ים, כאשר בכל אירוע יתארח לפחות מאסטר שף אחד, ולאחר מכן הוא יוצע גם לאירועים נוספים בהובלת קייטרינג טעם וצבע.
ה- Q הוא מקום אידאלי להתחתן בו. המקום מרהיב ויוקרתי שברגע שנכנסים אליו מקבלים תחושה של מקום יוקרתי ושל אירוע ברמה גבוהה. אני מגדירה את המיקום של הגן כ״מרכזי ושקט״ שילוב של איזור כפרי בתוך המרחב האורבני של הרצליה. הגן ממוקם קרוב לכביש החוף ומאפשר גישה נוחה ומהירה הן מצפון והן מדרום. את פני האורחים מקבלים צמחי תבלין, ורדים, שבילי אבן, מדשאות ועצים, תאורה מהממת והכל ליצירת תפאורה מושלמת לאירוע.

תמונת יחצ


Master Wedding. Q – גן אירועים בגליל ים. טל: 053-7101672. www.the-q.co.il

והבטחתי מתכון. נכון?
לחם ממולא בשר של אלקנה:
המרכיבים:

1 לחם אחיד
קילו בשר טחון (שילוב של כבש, אנטרקוט, סינטה, פילה ושומן כבש)
10 פטריות שמפיניון
5 פטריות פורטובלו
5 שיני שום פרוסות
1 בצל גדול קצוץ דק
זר עלי נענע
זר עלי כוסברה
חצי זר עלי פטרוזיליה
זר עלי שמיר
זר עירית
7 בצלים ירוקים
2 כפות עלי תימין טריים
פלפל חריף
מלח
פלפל
כפית שטוחה כמון
רבע כוס שמן זית
2 ביצים

אופן ההכנה:
1. קוצצים את עשבי התיבול, הפלפל חריף, הפטריות וגבעולי הבצל הירוק ומניחים בקערה. ניתן להוסיף גם תערובת של פיסטוקים, צנוברים קלויים ומעט ג'ינג'ר.
2. מוסיפים לקערה בצל, בשר טחון, ביצים, שמן זית, מלח, פלפל וכמון ומערבבים.
3. מעבירים את התערובת למסננת לכעשר דקות להגרת הנוזלים.
4. מחממים מחבת ומטגנים את התערובת 5-8 דקות עד לשינוי צבע הבשר.
5. מרוקנים את התוכן של הלחם, ממלאים אותו בתערובת, משמנים מבחוץ בשמן זית ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות למשך כ-25 דקות.
*** מומלץ לאפות סמוך לארוחה ולהגיש עם טחינה וסלט עגבניות חריף.

קארי ירוק סלמון של פאולין
קארי ירוק היא ללא ספק המנה התאילנדית המוכרת והאהובה ביותר. יש אין ספור גרסאות ומתכונים למנה זו, כולן בעלות טעם פיקנטי ומרקם עשיר.

(מרכיבים למנה אחת)
80 גרם סלמון טרי חתוך לקוביות
100 גרם אורז יסמין לבן מבושל
50 גרם קרם קוקוס
1 כף ממרח קארי ירוק
1/4 גמבה אדומה חתוכה לרצועות
1/4 זוקיני חתוך לרצועות
2 כפות גזר חתוך לג'וליינים
חופן פטרוזיליה קצוצה
1 עלה קפיר ליים
1 כפית שומשום קלוי
1 כף בוטנים
1-2 גבעולי למון גראס
2 שיני שום כתושות
מיץ מליים אחד
3-4 כפות שמן קנולה
מלח וסוכר לפי הטעם

אופן ההכנה:
1. מחממים בווק שמן קנולה, מוסיפים את ממרח הקארי ומחממים על מנת לשחרר את הטעמים. מוסיפים את קרם הקוקוס ואת הסלמון, מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים 2-3 דקות.
2. מוסיפים את הירקות (שום, למון גראס, גמבה וזוקיני) ואת עלה הקפיר ליים, מבשלים במשך 2-3 דקות נוספות ומתקנים תיבול (סוכר, מלח, מיץ ליים, קארי, חלב קוקוס).
3. מפזרים מעל את הפטרוזיליה ואת הבוטנים ומגישים לצד אורז יסמין.

אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.

לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.