כולנו פה אחד

חשבתם פעם כמה קשה לצחצח שיניים בחלל? אני חשבתי על כך כשצפיתי בסרט "האסטרונאוט" בפלנטריום, אחרי הרצאה על בריאות הפה.

בחורה עם מחשב נייד

סקר חדש, שנערך לרגל חודש בריאות הפה, ביוזמת "כללית סמייל" ו- ORAL B (ע"י מכון רושניק אסטרטגיות, אפריל 2013), מעלה כי נתוני השמירה על בריאות הפה בישראל טעוני שיפור:

– 80% מהישראלים טוענים שהם סובלים מרגישות בשיניים.
– למעלה מ 50% מהישראלים מספרים שהם מגיעים לרופא רק אחרי שכבר מופיעים בעיה או כאב.
– 2 דקות 2 פעמים ביום- רק 35% מהישראלים מעידים על עצמם שהם מצחצחים שיניים במשך 2 דקות, וכמעט 40% לא מקפידים על צחצוח פעמיים ביום.
– בקרב ילדים המצב אף חמור יותר: כ- 61% מההורים מדווחים שילדם החל לצחצח שיניים לבד כבר מגיל שלוש, אף שההמלצה היא שעל ההורה לצחצח לילד את שיניו עד גיל 6, ולהמשיך להשגיח על הצחצוח עד גיל 8.

בימים אלו עולה לאוויר קמפיין בחסות אורל בי, כללית סמייל ומשרד הבריאות, שמטרתו העלאת המודעות לבריאות הפה והשיניים, ולחדד את העקרונות לצחצוח נכון של השיניים, כי שינוי קטן בהרגלים מביא לשינוי ענק בבריאות הפה!

על מה צריך להקפיד?
1. צחצוח נכון של השיניים במשך 2 דקות, פעמיים ביום, חיוני למניעת הצטברות פלאק – רובד חיידקי (זוהי שכבה אורגנית של חיידקים ושרידי מזון) שהוא הגורם העיקרי לבעיות בפה.
2. מומלץ להשתמש במשחת שיניים המכילה סטנוס פלואוריד מיוצב, אשר מגן מפני היווצרות פלאק, בעיות חניכיים, עששת (היווצרות חורים), רגישות בשיניים ושחיקת האמייל ומסייעת במניעת ריח רע מהפה.
3. מומלץ לצחצח במברשת שיניים חשמלית, המסירה הרבה יותר פלאק (100% יותר!) ומסייעת לשמירה על שיניים וחניכיים בריאות יותר.

אם כבר הזכרנו מברשת שיניים חשמלית…

בימים אלו מושקת בישראל מברשת השיניים החשמלית של
Oral-B: דגם ProfessionalCare ® 3000
מברשת חשמלית זו מאפשרת ניקיון ברמה גבוהה לשיניים וחניכיים בריאות, ובנוסף מסייעת להסרת כתמים מהשיניים, הסרה יסודית של 100% פלאק ולפעולת הלבנה טבעית של השן. המברשת החשמלית פועלת בטכנולוגית תלת ממד: תנועה סיבובית, תנועת רטט (למעלה ולמטה) ופולסים (פנימה והחוצה), על מנת להגיע לאזורים קשים לניקוי ולהסיר פלאק בצורה מקסימלית ובכך תורמת לחניכיים בריאות יותר.
המברשת נעה מהר יותר מיד אדם: המברשת החשמלית מבצעת 8,800 סיבובים בדקה, לעומת היד שלנו שיכולה לייצר כ- 300 סיבובים בדק "בלבד".
המברשת החשמלית תורמת בהארכת זמן הצחצוח. לדור החדש של המברשות יש טיימר המאפשר לעקוב אחר זמן הצחצוח.

אז מברשת כבר יש לנו. ומה עוד צריך? משחה!
גם לזה אורל בי נתנה פתרון 🙂

משחת השיניים Oral-B PRO-EXPERT, עם טכנולוגיית ה- "סטאנוס פלואוריד מיוצב" המהפכנית, מעניקה הגנה מצוינת בכל אותם אזורים שרופאי השיניים בודקים במיוחד כמו :עששת, מחלות חניכיים, היווצרות פלאק, רגישות, תקינות האמייל, הצטברות אבנית, כתמים וריח פה.
זוהי משחת שיניים בעלת נוסחה ייחודית המשלבת שני מרכיבים חזקים: סטנוס פלואוריד מיוצב וסודיום הקסמטפוספט הפועלים יחד במטרה להגן על השיניים והחניכיים, כאשר:
סטנוס פלואוריד מגן מפני היווצרות פלאק, בעיות חניכיים, עששת (היווצרות חורים), רגישות בשיניים, שחיקת אמייל ומסייע במניעת ריח רע מהפה.
סודיום הקסמטפוספט הינו חומר המגן על משטח השיניים מפני הצטברות כתמים ואבנית.

לסיכום, כל מה שצריך לחיוך בריא זה:
לצחצח שיניים במשך 2 דקות, פעמיים ביום, להשתמש במברשת שיניים חשמלית ובמשחת שיניים טובה. טוב, גם גנטיקה טובה לא תזיק…

אני התחלתי את השינוי! עברתי למברשת חשמלית (גילוי נאות: אותה קיבלתי להתנסות). אני גם משתמשת במשחה טובה. מה התוצאה? התחושה נעימה ונקייה, כמו אחרי ביקור אצל השיננית. אני צריכה עוד להקפיד על עניין 2 הדקות. מה יהיו התוצאות לטווח הארוך? ימים יגידו…

לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.