ברוסקטות רומנטיות

שקיעה נוגה…
מהר מהר לפני שהרגע יעבור.

כשהרומנטיקה דורשת את ליטרת הבשר שלה, או במילים אחרות, כשיש לי לפתע הזדמנות לזמן איכות עם המלך, אין לי זמן לדברים מסובכים. ברגעים כאלה אני מכינה ברוסקטות. אלו למעשה כריכים פתוחים, עם מה שיש במקרר, שמוכנסים לגריל ויוצאים וואו… טוסטים משובחים, המגרים את כל החושים ונמסים בפה.
אז יאללה לעבודה, לפני שהרגע יחלוף…

זה כל כך קל שלא הפרדתי את רשימת המרכיבים מאופן ההכנה:

– ברוסקטת קפרזה: על פרוסות בגט או חלה מתוקה מזלפים מעט שמן זית (אפשר גם למרוח עם מברשת). מניחים לפי הסדר: פרוסות עגבנייה, פרוסה של גבינה טובה, למשל גבינת פרומעז (או רוקפור, או סנט מור…) עלה בזיליקום, שמן זית, מלח גס, פלפל גרוס, זרזיף של סילאן (אפשר גם חומץ בלסמי) להניח בתנור שחומם מראש למצב גריל (200 מעלות) ל-2-3 דקות.

באופן דומה ניתן להכין טוסטונים עם ממרחים ודליקטסים שונים:
שמן זית, עגבניות שרי צלויות (או רוטב עגבניות לפסטה), זית ופילה אנשובי.
– שמן זית, פלפל קלוי וכדור גבינת שמנת.
– שמן זית, גבינת רוקפור ופרוסת אגס.
– רוטב פסטו עם ירקות אנטיפסטי קלויים.
– שמן זית, ארטישוק כבוש, גבינת מונצ׳גו.

הבנתם כבר את הרעיון. נכון?

אחרי הקליה הקצרה בגריל, להוציא, להעביר למגש או צלחת יפה ולהמתין 2-3 דקות (אני יודעת זה קשה להתאפק, אבל הכוויה בפה שתחסך כאן שווה איפוק).

לקחת את המגש עם המעדנים האלה, לשבת על המרפסת עם מישהו אהוב, כוס יין ביד, (אפשר גם בירה), מבט מצועף אל השקיעה… אוחחחח גן עדן!

אהה… זה גם רעיון נהדר לאירוח: אפריטיף, כמו שאומרים אצלנו.

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.