מסעדת ליליות – לא רק אוכל טוב

מסעדה עם אג׳נדה חברתית המסייעת לנוער במצוקה בשיתוף עם עמותת על״ם.
פוסט טעים וצבעוני

הוזמנתי לארוחת טעימות במסעדת ליליות, הכשרה, החוגגת בימים אלו יום הולדת 13 ומשיקה תפריט חדש.

ליליות היא לא רק מסעדה. המסעדה משלבת בפעילותה גם מפעל חברתי ראשון מסוגו. מאז הקמתה, בשנת 1999, קולטת המסעדה אליה בני נוער בסיכון ומעניקה להם הזדמנות להשתלב בחברה באמצעות הכשרה מקצועית בתחום המסעדנות.

בני הנוער לומדים ומתנסים בעבודות המטבח מאפס: החל מקילוף תפוחי אדמה ובצל, דרך התנסות בתפקידים שונים במטבח, ועד אחריות על סרוויס והוצאת מנות. הכשרה מינימלית היא בת 5 חודשים ומקסימלית בת שנה וחצי.
רויטל הלפרין, מנהלת המסעדה ושותפה בקבוצת ליליות סיפרה לנו שהפרויקט מוכיח את עצמו כבר 13 שנה. 97% מבין אלו שנשארים יותר מחצי שנה (יש כאלה שפורשים מהתהליך כבר בתחילתו) הופכים לשומרי חוק, נקיים מסמים, מתגייסים לצבא, חוזרים למעגל העבודה וכדומה. חלק ממשיכים בתחום המסעדנות ועוברים לעבוד במסעדות וחלק בוחרים תחום אחר. בכל מחזור של הכשרה יש 12-15 בני נוער. כשנער מסיים, מתפנה מקום לנער הבא. חלק מהנערים מגיעים דרך העמותה, חלק גדול דרך חבר מביא חבר וחלק באמצעות ההורים.

חשוב לציין שמסעדת ליליות היא עסק כלכלי לכל עניין ודבר, אולם מתברר שניתן להרוויח ולתרום בו זמנית. כמו שאומרים: לתת זה גם לקבל.

ב-4 השנים האחרונות, השף של המסעדה הוא השף נועם דקרס. מברקרולה בכ״ס. אני באופן אישי מאד אוהבת את הבישול שלו. אולם, העובדה שהמסעדה היתה מלאה באנשים מחייכים, מהווה מבחינתי את הסימן הכי טוב לגבי איכות המסעדה.

מה טעמתי?

ראשונות:

טורטליני ממולא בשר עגל ברוטב בשר עם פטריות שיטאקי. מעדן לחך!


ספייריבס טלה על סלט…. הספייריבס היו קצת קשים ומלוחים מדי.


סשימי סלמון, עם סלט קטן של ממלפפון ומלון. מנה של דג נא שאיכותה כאיכות חומרי הגלם שלה. כלומר היות והדג היה טרי, המנה היתה טעימה מאד!

לעיקריות:

פילה דניס על דף פסטה טריה, פלפלים ואספרגוס. מנה מצוינת של דג עסיסי ותוספות טעימות שהשתלבו נפלא במנה.

פילה לברק עם סלסת מנגו, חציל קלוי, על רושטי תפוחי אדמה. מנה טובה, אם כי הדג היה טיפונת יבש. שילוב המתיקות על החציל היה מעניין.


פריים ריב על ירקות שורש מקורמלים במרטיני. מנה מושלמת: הבשר היה חלומי, והירקות טעימים.

טעמתי גם חתיכונת קטנה של חזה אווז נימוח. ברוטב תפוחי עץ מצוין.

קינוחים:

למרות שהקינוחים אינם חלביים, ניכרת כאן הצלחה גדולה!


אצבעות של קראנצ׳ שוקולד (אליפות) עם גלידה כהה של שוקולד מריר 70%. עונג צרוף בכל ביס. החלטתי שזו ה-מנה בשבילי!

קרמבל תפוחים עם גלידת ג׳ינג׳ר. מנה נדיבה וקלאסית של תפוחי עץ מתובלים היטב שנחים בקערה רותחת שזה עתה יצאה מהתנור. החריפות של הגלידת הג׳ינג׳ר נותנת כאן טוויסט שמקפיץ את המנה ממנה סטנדרטית למשהו אחר.


4 מקרונים לימוניים עם תות שדה היא מנה קלילה, יפיפייה וטעימה. איזו אסתטיקה בצלחת! תענוג.

פודינג – מרק שוקולד חם, ללא סוכר וללא גלוטן היה להיט בשולחן שלנו, כנראה שזה מסתדר נהדר עם המצפון. אני כאמור בחרתי כבר את הקינוח המועדף עלי.

לסיכום: ליליות היא מסעדה נהדרת! אמנם הייתי מוזמנת, אך החוויה הטעימה שלי יחד עם מראה המסעדה המלאה באנשים שמחים, מחייכים ומרוצים, השירות האדיב והמוקפד (שראיתי מסביבי גם בשולחנות אחרים) גורמים לי להמליץ על המקום בכל פה. לבוא בשביל האוכל, האוירה הנעימה והעזרה לנוער בסיכון.

עוד כמה מילים על המסעדה:
בליליות ניתן לקיים מגוון אירועים. המסעדה מציעה חדר פרטי מאובזר בציוד הקרנה לאירוח של עד 60 אורחים, וכן שני חדרים קטנים יותר לאירוח של עד 24 אורחים.
בצמוד למסעדה נמצאת ליליות בייקרי, בית קפה וקונדיטוריה חלבית שמנוהלים על ידי אותה קבוצה.

לתפריט המסעדה, כולל ארוחות עסקיות, לחצו כאן
ליליות: ויצמן 4 , בית אסיה, תל אביב
טלפון להזמנות:03-6091331
שעות הפעילות: א'-ה' 12:00-16:00 18:00-23:00
בימי ו' 12:00-15:00
במוצ"ש – משעה וחצי אחרי יציאת השבת ועד שעה 23:00

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.