מבשלים בריא – חלק 2 TEFAL

בחורה עם מחשב נייד

ברשומה קודמת  (מצ"ב לינק: http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2275299&r=1) סקרתי את היום הראשון של הכנס המקצועי של מסלמני גרופ באילת, בו הוצגה בפנינו סדרת המוצרים החדשים של פיירקס.

ביום השני לכנס התעוררנו שותפתי לחדר יונית ואני, בסביבות 6 בבוקר ליום חדש. מדוע ב6 בבוקר? כי אנחנו לא מפונקות ורגילות הכל לתקתק לבד: אם זה ניקיונות, בישולים או טיפול בילדים קטנים ואת ההרגלים "לקחנו מהבית").

וזה הנוף המדהים שנשקף ממרפסת החדר:

היום השני לכנס התמקד בהצגת מוצרי TEFAL

את מוצרי TEFAL הכרתי עוד לפני כ-20 שנים בתקופה הסטודנטיאלית שלי, בה עבדתי לפרנסתי ברשת מוצרי חשמל ומכרתי את מוצרי החברה. כמובן במקרה הזה הסנדלר לא הלך יחף והיה לי בבית אוסף נחמד של מוצרי TEFAL , אשר כלל בלנדר, מגהץ, סיר טיגון, טוסטר אובן וכמובן מחבת.

ולכן ברור ששמחתי לפגוש בכנס את TEFAL ,חברי הותיק מן העבר, ולראות שהחברה נכנסה לעולם ההייטק עם מוצרים מתקדמים, המצויידים בטיימרים ואמצעי בקרה אחרים.

 רפאל דוד, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת מסלמני, הדגיש בהרצאתו את המשימה של TEFAL: "להציע מוצרים חכמים אשר יהפכו את פעולת הבישול לקלה יותר, פשוטה יותר ומהנה תוך מחוייבות לשמירה על איכות הסביבה".

תחילה סיפר מר  דוד כיצד הכל התחיל: בשנת 1954 צרפתי בשם גרגורי המציא מחבת נון סטיק לאחר שצפה באשתו, הסובלת משימוש במחבת שהאוכל נדבק עליה.

מאז חברת TEFAL התקדמה, כך שכל שניה בעולם נמכרים 6 ממוצרי TEFAL והיא מהווה כ-20 % מהשוק העולמי של COOK WARE

הנושא הראשון עליו דברנו בכנס היה המחויבות של טפאל לבריאות ואיכות הסביבה. חשוב לציין שעל כל המוצרים של טפאל מופיע לוגו בריאות ואיכות הסביבה:

למדנו שכדי לבשל בריא צריך להשתמש במרכיבים בריאים אבל יש צורך גם בטכנולוגיית בישול מתאימה.

קיימים שלושה מאפינים לבישול בריא: בישול ללא שמן או שמנים לסוגיהם, שליטה על טמפרטורת הבישול ושמירה על פיזור חום אופטימלי.

הסדרה הראשונה שהוצגה בפנינו הייתה סדרת מחבתות SENSORIELLE. אתם בטח שואלים מה יכול להיות מיוחד במחבת?

מחבתות הסדרה, בעלות הנקודה האדומה THERMO -SPOT במרכז המחבת, אשר מכויילות לשנות את צבען ברגע שהמחבת מגיעה לטמפרטורת הבישול האידאלית – 180 מעלות.

יתרון נוסף של סדרת כלי בישול SENSORIELLE  הנו ציפוי נון סטיק חדש קל ונוח לניקוי ובבסיס קשיח חדש עם טקסטורה עמידה לאורך זמן, לבישול הומוגני פעם אחר פעם.

 

כך, האוכל לא נשרף ולא נדבק אל המחבת:

קבלתי להתנסות מחבת אלומיניום מסדרת SENSORIELLE בגודל 26 ס"מ, וניסיתי לטגן מנת פילה מוסר טרי .

בתמונה המציג הוא אינו משתמש אלא המדגים בלבד: הבן האמצעי שלי אלעד

ניסתי לטגן את הדגים, מספר דקות מכל צד ללא שמן, והתוצאה כמובטח: הדגים לא נדבקו אל דפנות המחבת:

סרטון פלאש

הדגים התבשלו ללא שמן ושמרו על כל הטעמים והרכיבים התזונתיים האיכותיים של המזון, אין יותר סכנה של טמפרטורת יתר בבישול או חריכה של המזון, בייחוד כשהבסיס החדש של המחבתות מבטיח פיזור חום הומוגני לבישול אופטימלי.

הסדרה מגיעה בצבע יין עמוק עם ציפוי חיצוני של אמאייל וציפוי פנימי נון סטיק + intensium . המחירים למחבתות בגדלים 20-32 נעים בין 119 עד 204 ש"ח. לדעתי, מדובר במחיר סביר  ביותר למוצר מצויין.

מחבתות נוספות, שהוצגו בכנס היו מסדרת TALENT , שהינן בעלות טכנולוגיה דומה, אך מיועדות לבשלנים מקצועיים. במחבתות אלו, משנה הנקודה האדומה את צבעה בטמפרטורה של 230 מעלות הנדרשת לפנקייק ו-215 מעלות לסטייקים.

במחבתות מסדרת TALENT ניתן לבשל בטמפרטורות גבוהות ללא פגיעה במרכיבים חיוניים, להוריד טמפרטורה תוך כדי בישול ולחסוך באנרגיה.

המחבתות מגיעים בגדלים 20-32 ס"מ  (לפנקייק 25 ולסטייק 26) והמחירים נעים בין 249-749 ש"ח בהתאמה.

חשוב לציין כי הציפוי של טפאל עמיד פי-7 ממחבתות קרמיות ופי 2 ממחבתות טפלון.

בהמשך עברנו לעולם הטבע עם סדרת מוצרי NATURA – סדרה ירוקה חדשה ידידותית לאדם ולסביבה.

הכלים מסדרת NATURA עשויים מ-%95 אלומיניום ממוחזר, ידיות המחבתות עשויות מעץ ממוחזר והאריזות עשויות מקרטון ממוחזר.

לסדרת NATURA מספר יתרונות חשובים :

THERMO-SPOT נקודה אדומה שבתחתית המחבת המשנה את צבעיה כשהכלי מגיע לטמפרטורה הרצויה,

ציפוי הנון סטיק המגן הפנימי אשר מונע הידבקות של המזון לדפנות, הישרפותו והתפחמותו ובה בעת לא מחייב שימוש בשמן.

NEW PRO METAL PRO  – פיתוח של טפאל אשר מוסיף שכבת גימור עליונה נוספת המחוזקת ע"י מינרל אבן ספיר.

תחתיות הכלי בסדרה חזקות במיוחד ומבוססות על שילוב בין שכבות אלומיניום ופלדה, תוך ניצול אופטימאלי של יתרונות כל חומר. האלומיניום אחראי להולכת חום מהירה ואחידה ואילו הפלדה החזקה מונעת את התעוותות הכלי. התחתיות אף משולבות ברשתות נחושת להפצת חום אופטימאלי לבישול הומוגני

 

מחירי הכלים בסדרה נעים בין 367 ש"ח למחבת ל-1008 ש"ח לסיר קדרה שבתמונה.  

 

סוף לעוגות החרוכות!

רבים מחובבי האפיה ואפילו שפים מקצועיים עברו את חווית העוגה שנשרפה. שמים מרכיבים לפי מתכון, אופים בתנור זמן סביר אבל העוגה יוצאת חרוכה:

ואז מה עושים, מורידים עם סכין את השכבה העליונה החרוכה ומכסים את העוגה בקצפת:

עם סדרת התבניות החדשה של טפאל AIR BAKE  שמים סוף לעוגות החרוכות ולפאדיחות באירועים משפחתיים.

סרטון פלאש

מדובר בליין מוצרים חדש וייחודי של תבניות אפייה שמבוסס על טכנולוגיית חדשנית ומעכשיו גם כל אחת כמוני, שאינה קונדיטורית מקצועית, תוכל לאפות עוגות מושלמות ומדהימות!

  המיוחד בסדרה הוא שכל המוצרים בסדרת התבניות בנויים משתי שכבות של משטחי אלומיניום, המבודדים על ידי שכבת אוויר המונעת מהשטח להגיע לחימום יתר. מהיום אין יותר עוגות חרוכות ושרופות:)

בנוסף סדרת TEFAL AIR BAKE מצוידת בטכנולוגיית ה"מיקרודום" המפחיתה את זמן האפיה:

אסכם בקצרה יתרונות נוספות של התבניות בסדרה: 

ציפוי נון סטיק המסייע ל"הוצאה חלקה" של העוגה וקל לניקוי.

עמידות גבוהה- התבניות מותאמות להדחה במדיח כלים, אינן מחלידות,מיוצרות מ100% אלומיניום המסייע בפיזור חום אחיד ואופטימלי ותורם לאפיה מושלמת.

 התבניות אינן מכילות עופרת, קדמיום, PFOA, עשויות מאלומיניום וניתנות למחזור מלא.

המחירים נעים בין 129-179 ש"ח.

ואז נכנסנו ל"עולם ההייטק של טפאל" ACTICOOK דור העתיד של סירי לחץ:

 

סירי לחץ בסדרת ACTICOOK מצויידים בטיימר חכם, המתוכנת כך שכל ארוחה מבושלת בו בשלמות: מצלצל ברגע שצריך להפחית את עוצמת החום ומודיע שזמן הבישול נגמר. תכונה מאוד חשובה עבורי היות ואני בדרך כלל כל כך עסוקה ושוכחת שיש לי משהו על הגז ואז התוצאות לא מאחרות להגיע…

בעל תוכנת eco-dos מד מיים המודד בדייקנות את כמות המיים שצריך להוסיף לסיר בהתאם למתכון המבוקש.

הסיר בנוי היטב , עשוי מפלדת אלחלד, מהיר, שקט, פשוט וידידותי למשתמש בגלל קלות הפתיחה והסגירה שלו וכמובן חוסך 35% מזמן בישול.

הסיר קומפקטי (ניתן להשיג סירים בנפח 6-10 ליטר) והידיות בו ניתנות להסרה ובכך מתאפשר אחסון נוח וקל. כמו כן, הוא מצויד בחוברת של 80 מתכונים!

סיר לחץ מסדרת SECURE 5 (השם מדבר בעד עצמו) מתהדר במפרט טכני חדשני הכולל: 5 מנגנוני הבטיחות ,סגירה ופתיחה בטוחים –  במידה ומכסה הסיר אינו נעול, לא מתאפשר תהליך של בניית לחץ בסיר, ווסת לחץ-מאפשר את ויסות לחץ הסיר תוך כדי תהליך הבישול (2 מצבים), שסתום בטחון- במקרה של כשל בווסת הלחץ (מצב נדיר מאוד) שסתום הבטחון נכנס לפעולה אוטומטית ומשחרר את הלחץ בסיר בצורה מבוקרת, במקרה של כשל  בווסת הלחץ ובשסתום הבטחון (מצב נדיר מאוד!!!) האטם ההיקפי נשבר  ומאפשר לאדים להימלט מתוך הסיר.

 

הסיר והמכסה עשויים מנירוסטה וניתנים להדחה במדיח כלים,

תחתית הסיר בעלת 3 שכבות לחוזק מבני ופיזור חום מהיר ואחיד לסיר מצורפת סלסלת אידוי עם ידית הרמה וכן, טבלת זמני בישול לירקות בשר ודגים.

מחיר סיר בנפח 7 ליטר: 645 ש"ח.

 

הפתעת הכנס הייתה אמו של עאמר מסלמני, אשר כבשה את הקהל בנאום חמים ולבבי. היא הזמינה את כולנו אליה לארוחה חגיגית אותה תבשל במו ידיה בעזרת מוצרי טפאל, כמובן:

מאוד התרשמתי מהמוצרים מהסדרה החדשה של טפאל, אבל יותר מכל, התרשמתי ממשפחת מסלמני החמה אשר מתייחסת גם לאנשים וגם לעסק מכל הלב ואני מקווה שיהיו לנו עוד הזדמנויות להפגש בעתיד:)

תודה מכל הלב למשפחת מסלמני ולמשפחת הבלוגרים החמה על חוויה נהדרת!

צילום שוש

סרטון קצר המשקף חוויות שלי מיום שני של הכנס:

סרטון פלאשhttp://youtu.be/s_Rtv4Tf1C0