מתנות לחג ומתכון לברוקולי בחמאת בוטנים

״מורה נבוכים״ לקניית מתנות לחג ומתכון חגיגי מלא בטעמים ליצירת מנה קלה כשרה לפסח, של ברוקולי אפוי עם חמאת בוטנים מ-3 מרכיבים בלבד.

אני כמעט משוכנעת שכולם אוהבים מתנות, גם אני.
אבל יותר מלקבל, אני אוהבת לקנות מתנות. ראשית כי קניות זה כיף (רבות נכתב כבר על התכונות התרפויטיות של השופינג). מעבר לכך,היות וזה קניות עבור מישהו אחר, יוצא שבשופינג הזה אני גם משמחת מישהו וגם אין לי ייסורי מצפון על הבזבזנות. נכון כיף כפול?
אחרי שהסברתי את זה, בטח תבינו כמה התאים לי לקבל השבוע תווי קנייה בסך 200 שקלים מרשת FOX HOME לצורך התנסות בקניית מתנות באחד מסניפי הרשת.
אל תגלו לאף אחד, אך מאז שפתחו לנו סניף בקניון מודיעין, זו ממילא הבחירה הראשונה שלי לקניית כלי בית.

image

לא אחת אני רואה אנשים (כן, גם נשים) שמסתובבים בחנות ולא יודעים בכלל מה לקנות ואחרי חצי שעה הם עוזבים ביאוש את המקום. לעומתם, אחרים דוחים את מועד הקנייה לרגע האחרון וקונים סתם משהו, העיקר לקחת פתק החלפה. מה שנקרא: מתנת ״לצאת ידי חובה״ ובורחים מההמולה.
לטובת כל אלה, החלטתי לכתוב ״מורה נבוכים״ ולתת כמה מהטיפים שלי לגבי קניית מתנות לחג ואיך יישמתי אותם בקניות בפוקס הום.
1. מה אני קונה? מה שאני אוהבת. מה שהייתי מתה לקבל אך אני לא מפרגנת לעצמי לקנות. למשל סיר קרמיקה בצבע טורקיז לצלייה בתנור (לא קונה לעצמי כי יש לי כזה מזכוכית שקופה וכמה כלים כאלה צריך?).

image

מפת שולחן בצבעים עליזים לקיץ (לא קונה לעצמי כי יש לי המון מפות). תבנית קרמיקה ריבועית ואדומה, כי
אדום זה הצבע הנכון, ותבנית יפה כזו תמיד טוב שיהיה. היא משדרגת כל מאפה בצבעוניות שלה ואמא שלי תשמח לקבל אחת כזו. היא אוהבת צבעים עזים וחלקים שהולכים עם כלים בהמון צבעים שיש לה בבית. היא תתאים למאפה ברוקולי (המתכון בסוף). לזה צרפתי כמה קעריות הגשה בצורות שונות בצבע לבן, נייטרלי וחגיגי שמתאים להכל.

image

2. למי המתנה? ברור שאני מתאימה את המתנה למקבל, כי למרות שאני אוהבת והייתי רוצה משטח צלייה (פלאנצ׳ה) אני לא אקנה אותו לאמא שלי. ולא הייתי רוצה שהמלך שלי יקנה לי נעלי ריצה מידה 46 דגם פרש אנד פאסט עם הסוליות הנושמות ובולמי הזעזועים בשבע שכבות של גומי אוויר וקפיצי לייזר, רק כי הוא רוצה ואוהב אותן. אז כלל חשוב הוא לקנות מתנה שתתאים למקבל, לגילו ולטעמו האישי. אם לא מכירים מספיק ולא יודעים, בוחרים מתנה קלאסית שמתאימה לבתים רבים ולא שוכחים לבקש פתק החלפה, כי באמת אי אפשר תמיד לקלוע. לא פחות חשוב, אני מציעה לערוך מראש את רשימת האנשים להם אתם רוצים לקנות מתנות. כדי שלא תמצאו את עצמכם בערב החג מתרוצצים בחיפוש מיואש אחר מתנה אחרונה ששכחתם לקנות.

3. מתי לקנות? אני בעד להקדים ולקנות שבועיים לפני החג. המגוון בחנות עצום. החנויות מלאות בסחורה שהביאו לקראת החג, אך עדיין לא מלאות בקונים. בפוקס הום גייסו לקראת החג 2 בחורות נחמדות שתפקידן לארוז מתנות. אז למה לחכות לרגע האחרון? הרי כבר ידוע אצל מי עושים את הסדר השנה. החלטנו כבר שצריך להביא מתנה גם לדודה שושנה שתביא את הדגים ושגם לדוד אברם צריך לקנות משהו קטן במיוחד אחרי ששיפץ את המקלחת. לדוד אברם מצאתי סט של 2 מגבות, אחת לגוף ואחת לפנים. שתיהן בצבע אפור שיתאים לצבעי הקרמיקה שלו אחרי השיפוץ.

4. איפה לקנות? אני קונה היכן שכיף לי. נראה טריוויאלי? לא בהכרח. אני לא אקנה איפה שלא נעים לי. כזאת אני. אני רוצה שתהליך בחירת המתנות ושלב הקנייה יהיו נעימים.
אני קונה במקום שבו המוכרות יעזרו ויעניקו שירות בהתאם לנדרש. שלא ידחקו בי או ידחפו לי סתם דברים מצד אחד, ומאידך שלא יתעלמו מנוכחותי בחנות. כי בסופו של דבר, שופינג זו חווייה. אז בואו נעשה אותה הכי נעימה שאפשר.

image

אני אוהבת לערוך את קניית המתנות לחג בחנויות גדולות, שהמגוון יהיה גדול ומרהיב ביופיו, שהעיצוב בחנות יהיה מושך, שיהיה כיף להלך בין המדפים ולחלום… במקומות שניתן למצוא בהם מגוון מחלקות, כדי שלא אצטרך לרוץ מחנות לחנות: שיהיו במקום כלי הגשה, כלי בישול, תבניות וגאדג׳טים אפייה, טקסטיל למטבח, לאמבטיה, מצעים וכדומה, כדי שאם חלילה ירצו להחליף את המתנה שכה התאמצתי למצוא ולהתאים להם, יהיה להם מגוון רחב מכמה סגנונות שיוכלו להתאים להם.

image

5. מה לגבי המחיר? לי באופן אישי מתאים שהמחיר לא יהיה בשמים. אני בעד מתנות מרהיבות עין. אני אוהבת דברים יפים, אופנתיים במחירים שווים לכל נפש. כך אני יכולה לקנות בלב שלם בלי צורך להגביל את עצמי ע״י התקציב שנושף בעורפי. אולי כתבתי את זה בסוף, אבל לקנות מתנה יפה ב-700₪ זה לא קשה. הכוח מה היא לקנות יפיפיה ב-150₪. במהלך חודש אפריל יתקיים ברשת פוקס הום מבצע ״פריט שני ב-50% הנחה״ (אני לא קיבלתי את ההנחה, כי אין כפל מבצעים ואין הנחות על תווי קניה).

image

לסיכום: ברשת פוקס הום מצאתי את התמהיל שחיפשתי. מוצרים אופנתיים, בצבעים ובעיצובים צעירים ומשובח נפש, במחירים סבירים לחלוטין. היצע עצום שממנו ניתן בקלות לבחור מתנה הן לזוג צעיר והן לסבתא. 
לעמוד הפייסבוק של FOX HOME לחצו על המילים: FOX HOME
לאתר פוקס הום: foxhome.co.il 

לפני שתרוצו לקנות מתנות, הרשו לי לכבד אתכם במתכון לברוקולי בחמאת בוטנים, שמתאים לפסח וניתן כאן באהבה גדולה לכל מי שצריך להכין מנה ראשונה קלילה או תוספת למנה עיקרית.

image

ברוקולי בחמאת בוטנים – כשר לפסח
אתם יודעים שאני אוהבת מנות שנראות מתוחכמות אך למעשה הן קלות מאד להכנה ומכילות מספר קטן של מרכיבים. בפעם יש לנו 3 (4 אם מחשיבים את המלח)
המרכיבים:
4 תפרחות ברוקולי טריות (רצוי טריות ואורגניות אבל גם קפוא יהיה בסדר – במקרה כזה תוציאו מהמקפיא, תעבירו למסננת ותשטפו במים זורמים במשך חצי דקה עד להפשרת הברוקולי)
4 כפות חמאת בוטנים (רצוי עם חתיכות בוטנים בפנים) מדוללות ב-4 כפות מים
קורט מלח ים
חופן בוטנים קלויים וגרוסים גס לקישוט

image

אופן ההכנה:
חותכים את תפרחות הברוקולי ולאורכן ל-2 וחולטים במים רותחים מומלחים קלות למשך 5 דקות. 
מסננים ומעבירים מיד למי קרח.
מרפדים תבנית (קרמיקה יפה, כמו האדומה הזו שקניתי) בנייר אפייה ומניחים עליה בשכבה אחת את הברוקולי כשהצד הישר (החתוך) כלפי מטה. 
מורחים את חמאת הבוטנים המדוללת במים וזורים מעט מלח ים.
אופים בתנור למשך 20-30 דקות בערך ב-180 מעלות, עד שהמאפה משחים והירקות רכים. (אם המאפה משחים והירקות קשים, מומלץ לכסות את התבנית בנייר אלומיניום).
מוציאים ומגישים לשולחן.בתיאבון!
חג שמח!
חיים וטעים!

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן (לייק או תגובה). בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב. 
אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם ותקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.