שנה טובה ומתוקה

עוגות דבש ושאר מטעמים לשולחן החג

אצלנו בחגים יש מגוון עוגות, אך לקראת השנה החדשה עוגות דבש הן המוטיב המרכזי. עוגות דבש בחושות כאלה, דביקות מעט, עם אגוזים, שקדים או צימוקים. כאלו שאוכלים בראש השנה ואיתן גם שוברים את הצום במוצאי יום כיפור: עוגת דבש, כוסית ברנדי ושיעול קצר שהוא חלק בלתי נפרד מהחוויה.
פעם היה לי מתכון מנצח אחד עם כוס תה שחור בפנים (טוב, הייתי מגוונת עם כוס קפה שחור) אך היום ההיצע כל כך גדול שממש קשה לבחור. כי כבר אין דבר כזה ״סתם״ עוגת דבש, אלא עוגת דבש עם בננות, גזר, דבלים, קוקוס, פרג…מה לא… חלק המגוון הזה ראיתי (ואף טעמתי) כשהגיעו אלי להתנסות 2 עוגות של ״מתוקה״.

הראשונה היתה עוגת דבש בננות עם אגוזים. חייבת לומר שברגע הראשון לא ממש התלהבתי. היא נראתה די פשוטה ולא חגיגית. אך לגבי הטעם, זה כבר סיפור אחר. העוגה לחה, עם טעם חזק של דבש. העוגה הזו תלך נהדר עם כוס תה עם נענע לפנות ערב ובטח לשבירת צום כיפור. אני אוכלת לי כל יום פרוסה עם הקפה של הבוקר. מחיר העוגה: 42 ש״ח

עוגת הפלורנטין שקדים ודבלים היתה נפלאה. היא יפה ומפתה וממש נחטפה מהשולחן כשהגשתי אותה. כשאומרים עוגת פלורנטין מתכוונים לעוגה שטוחה: הבסיס הינו בצק פריך חמאתי שמעליו קרם טופי דבש, שקדים פרוסים ותאנים מיובשות. חתכתי לריבועים והגשתי – כולם התלהבו. היא הזכירה לי את הפאי פקאן טופי שאני מכינה. מחיר פס עוגה: 45 ש״ח.

עוגות נוספות שנוספו השנה לקולקציה של מתוקה הן:
עוגת דבש גזר– זוהי עוגת הגזר הפופולארית (והטעימה!) של "מתוקה" בשילוב דבש – ( 42 ש״ח)
מקרונים לראש השנה – חגיגיים ומיוחדים בצבעי החג (ירוק, כתום, אדום) וטעמים סימבוליים לראש השנה כמו תפוח, דבש, קרם תאנים, קרם רימונים ועוד. מקרונים הם התכשיטים שיקשטו את החג הזה.

כמובן, שאם אתם באחד הסניפים (פירוט למטה) או שהזמנתם בטלפון, משירות המשלוחים הארצי:
tel:1-700-723-723, תוכלו ליהנות גם מהמגוון של עוגות הדבש הוותיקות:
דבש קלאסית באייסינג וניל – עוגת הדבש הקלאסית עשויה דבש טהור בטעם עדין ובמרקם אוורירי מקושטת באייסינג וניל (42 ₪)
תפוחים ברנדי ודבש – עוגת דבש משובחת, משובצת בקוביות תפוחים (42 ₪)
עוגת טחינה ודבש סילאן – עוגה מעניינת בטעמה בשל השילוב הכל כך ישראלי של טחינה עם דבש סילאן, בציפוי קראנצ'י של שומשום מלא קלוי (38 ₪) – טעמתי אותה ואהבתי מאד!

ובלי מבצע לחג אי אפשר. נכון?
עוגת דבש שזיף – עוגת דבש עסיסית בשילוב שזיפי שגיב (במחיר מבצע מיוחד לחג 32 ₪)

כמי שמוזמנת לאירועי השקה ומפגשים עסקיים, אני נתקלת רבות בשירות ה- ROOMSERVICE של מתוקה, הפועל כבר כמעט עשור. מדובר בשיטת הגשה ייחודית הכוללת מגשי אירוח ארוזים ומזמינים, הנפתחים בקלילות והופכים כל אירוע לחגיגת טעמים נפלאים. מתוקה מציעה תפריט מגוון ואיכותי שיתאים לכל סוג של אירוע: ישיבה במשרד, הרמת כוסית, מסיבת יום הולדת או אירועי קוקטייל.
1-700-723-723 טלפון ארצי להזמנות.

סניפי ״מתוקה״
• סניף הרצל- חנות קונדיטוריה וקפה- הרצל 18, ת"א
• סניף כפר סבא- חנות קונדיטוריה וקפה-מתחם G, רחוב ויצמן 207, כפר סבא.
• מרכז ויצמן- חנות קונדיטוריה ומתנות- רחוב וייצמן 14 תל אביב (בית החולים איכילוב).
• סניף אסותא- חנות קונדיטוריה ומתנות, רחוב הברזל 20, רמת החייל, תל אביב.
• סניף טאגור- חנות קונדיטוריה ובית קפה רחוב טאגור 30, רמת אביב, תל אביב.
• מתוקה ROOMSERVICE- 1-700-723-723

שתהיה שנה טובה ו״מתוקה״!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.