אנדיב – מסעדה כשרה חדשה

במרחק נסיעה של 45 דקות מתל אביב, מול הים באשדוד, נפתחה לאחרונה מסעדת אנדיב.
משתפת כאן בחוויות טעימות ומשובבות עין.

בשבוע שעבר נפתחה באשדוד, במלון הבוטיק WEST שעל הטיילת, מסעדת אנדיב. המסעדה מוגדרת כמסעדת שף בסגנון ים תיכוני.
בכניסה נגלתה לעיני מסעדה רחבת ידיים עם שולחנות מרווחים, המאפשרים לסועדים ליהנות מחוויית אוכל אחרת, אווירה שיקית ואלגנטית השונה מחוויית בתי המלון ההמוניים.
העיצוב יוקרתי ועכשווי בשחור לבן ליצירת מראה עשיר, נעים לא צעקני.
מסתבר שזו לא רק תחושה של גודל. המסעדה מהווה את מסעדת המלון ויש בה כרגע 90 מקומות ישיבה. בחודש הבא תפתח גם מרפסת חיצונית שבה יוכלו לאכול 80 איש נוספים. למעוניינים בחדר פרטי, בקומה מעל
קיימים שניים כאלה. ל- 20 ול- 30 סועדים.

מי שעומד מאחורי המסעדה הזו הוא השף רב הפעלים גיא פרץ בעל מסעדות: קונפי בקראון פלאזה בחיפה, מסעדת גספאצ׳ו במלון הולידיי-אין באשקלון, שייעץ לעשרות מסעדות, הספיק להוציא כבר 3 ספרי בישול ועוד ידו נטויה.
סקופ: נודע לי שבחודש הבא עומדת להיפתח G cafe מסעדה חלבית, על טרסה מול הים באשדוד עם 500 מקומות ישיבה.

לרגל פתיחת אנדיב הוזמנתי לארוחת בלוגרים לטעום את התפריט.

מהכרותי עם השף גיא פרץ, ידעתי שאני באה למקום טוב. לא ידעתי עד כמה טוב.
כדי להמחיש, אני משתפת כאן בתמונות של מה שטעמנו.
הארוחה כללה מנות פתיחה המבוססות על שפע ירקות, שהן לבדן יכולות למלא ארוחה צמחונית מושלמת ואחריהן מנות דג, עוף והמון בשר.

לפתיחת הארוחה, הגיע אל השולחן לחם הבית (גיא גילה לי שהוא עשוי מבצק ספינג׳ ונאפה על תנור לבנים) שמוגש לכל שולחן. אני אוהבת מסעדות שמגישות לחם ומטבלים לאורחיהן לפני הארוחה.
חציל אנדלוסי עם אריסה, לימון כבוש ופרוסות שום מטוגן (אותן הזזתי הצידה, כי אינני מחובבי השום). התוספות הייחודיות הללו הופכות את המנה למיוחדת בטעמה ולא שבלונית כמו שמקבלים לאחרונה במסעדות רבות.
ארטישוק צלוי בשמן זית עם זיתי קלמטה הוא מעדן מומלץ בכל פה, עם או בלי לחם.


סלט אנדיב (נו, במסעדת אנדיב הוא חובה, לא?) אנדיב הוא ירק יוקרתי ואהוב עלי ביותר. הוא פריך, קראנצ׳י, מריר מעט ויחד עם זאת מתקתק. הסלט משלב טעמים של עלים ירוקים, שקדים קלויים, פקאנים ובצל סגול. גם המנה הזו חוסלה במהירות.
סביצ׳ה דניס על הקרח, הוא מנה שמוגשת בדרך יצירתית ומעוררת עניין. לא טעמתי את המנה אך חברי לשולחן אהבו מאד.
קרפצ׳יו סינטה צרובה עם בלסמי מצומצם היא מנה נפלאה, שמשלבת את טכניקת הקרפצ׳יו עם צריבה של הנתח לפני פריסתו. מתאימה מאד למי שחושש מבשר נא.
מנת סלק צלוי עם רבעי אנדיב, בלסמי מצומצם וצ׳יפס שום (אותו אני מזיזה הצידה, כזכור), היתה מענגת. השף יודע להכין סלק, החל מהצבע העמוק ועד הטעם המתקתק. כמו במסעדת גספאצ׳ו האשקלונית שלו, גם כאן המנה מצוינת ומתאימה גם למאותגרי סלק כמוני.

עד כאן המנות הראשונות. המשכנו לעיקריות: מהים דגמנו פילה בס. אל השולחן הגיע נתח עבה ועסיסי של דג ים גדול, בטעם מדהים, על מצע אריסה, לימון כבוש ושבבי שום.
מגיזרת בעלי הכנף טעמנו את הפרגיות, שהוכנו כהלכה.

מספר מנות בשר נפלאות הגיעו בזו אחר זו:
צלעות טלה עסיסיות ונימוחות, סטייק אנטריקוט מצוין, מנה של אסאדו שמנמן עם עצם, ומנה שהיא לדעתי מנת הדגל: רוסיני דה שף. זוהי מנה קלאסית הידועה בשמה- טורנדו רוסיני. פילה בקר וכבד אווז צלויים בגריל.

לקינוח הוגשו מנות נפלאות, שהתגברו בלי קושי על מגבלת הכשרות:
קוקילידה של עוגיות גרנולה וביניהן סורבה קוקוס עם סירופ שוקולד אספרסו חם. מנה דקורטיבית וטעימה.
לקינוח פירותי וקליל מציעה אנדיב את מנת הגרניטה פסיפלורה. זוהי מנת קרח גרוס עם מיץ פסיפלורה ופירות טריים. מנה צבעונית ומפתה.
לחובבי השוקולד מוצעת מנת טריפל שוקולד עם טראפלס, מקרונים ועוגת מגנום.
קדאיף חלבה היא מנה טובה שגם דומה לה טעמתי בגספאצ׳ו האשקלונית. שלא יהיו ספקות, אני בעד שילוב מנות מוצלחות ממסעדות אחרות של אותו שף בתפריט. כי הרי ידוע שהרכב מנצח לא מחליפים!
והקינוח הטוב ביותר לטעמי הוא סיגר פיסטוק ותבלינים שהוגש עם סורבה קוקוס. זו גירסה דומה למנה המנצחת שמהווה את סימן ההיכר של שף גיא פרץ. שילוב של סיגר חם עם גלידה קרה, מרקם קראנצ׳י עם מרקם חלק… תענוג! אחרי שתטעמו תבינו על מה אני מדברת!

נ.ב.
המסעדה הזו משמשת, כאמור, גם כחדר האוכל של מלון הבוטיק WEST שבו 99 חדרים.
באנדיב אוכלים אורחי המלון את ארוחת הבוקר, אך גיא מבטיח שזה שסגנון אחר, אישי וקפדני. כך למשל, מי שרוצה שקשוקה, יקבל אותה במחבת אישית, כמו במסעדה.

טלפון המסעדה והמלון: 073-2866866
לאתר המלון www.tamareshotels.co.il/west-ashdod-hotel.

בתיאבון!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.