פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית בירושלים החל ממחר 3.12.2019

בית מזיא לתיאטרון, בירושלים יפתח מחר ה-3.12.2019 את הפסטיבל היהודי בינלאומי לתרבות עכשווית. למבקרי ואורחי הפסטיבל מצפה, חווייה תרבותית ייחודית, בתחומי אמנויות הבמה השונים: מוזיקה, מחול, תיאטרון, פרפורמנס ועוד

מגי היקרי צילום פאני פרץ

בית מזיא לתיאטרון, בירושלים יפתח מחר ה-3.12.2019 את הפסטיבל היהודי בינלאומי לתרבות עכשווית. למבקרי ואורחי הפסטיבל מצפה, חווייה תרבותית ייחודית, המשלבים את תחומי אמנויות הבמה השונים: מוזיקה, מחול, תיאטרון, פרפורמנס, וידיאו ארט, מפגשים מרתקים ועוד.
לקראת הפסטיבל, ביקרתי בבית מזי לפגוש את קבוצת התיאטרון הירושלמי, שכדאי מאוד להגיע ולהתרשם מהיכולות שלהם.

שיח-חרשים-צילום-בני-גמזו

מגי היקרי צילום פאני פרץ

בביקורי במקום קיבלתי טעימה קצרה מהחזרות למופע הפתיחה "רגע, רגע"– מופע מוזיקלי תיאטרלי, פרי יצירתו של הבמאי שחף ברגר, בבכורה עולמית המספר את סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך שיריו של סשה ארגוב.
נפגשתי עם הבמאי שחף ברגר והשחקנים, וקיבלתי סקירה מפי אסנת גיספאן, המנהלת האמנותית של הפסטיבל, שסיפרה כי הפסטיבל חגג שלוש שנים מוצלחות במיוחד, דרך מפגש בין יוצרים מתחומי התיאטרון, הקולנוע, המוזיקה, המחול והספרות, ובין קהל שזוכה להזדמנות מרחיבת לב, להיחשף, לחשוב שוב ולחוות. גם השנה מביא הפסטיבל את מיטב האמנים, ההצגות והמופעים לקהל הרחב.
החזרות למופע הפתיחה "רגע, רגע"– צילום נדיה היבא

החזרות למופע הפתיחה "רגע, רגע"– צילום נדיה היבא

החזרות למופע הפתיחה "רגע, רגע"– צילום נדיה היבא

עוד סיפרה אסנת גיספאן כי "לפני למעלה מארבע שנים התחלנו לגלגל את הרעיון של פסטיבל שיביא לקדמת הבמה את הדיאלוג בין דתיים לחילוניים ויקדם את השיח באמצעות תרבות ואמנות לעיתים קלאסית ולעיתים חוצפנית ונועזת. היה חשוב לנו להשמיע סיפורים, תרבויות וקולות אחרים הקשורים לנושא. גם השנה יצרנו תכנית מסעירה וחוויה אמנותית משמעותית שתמשך שמונה ימים. כל מופע בפסטיבל מספר סיפור אחר ומציג שאלות המעסיקות אותנו כחברה יהודית-ישראלית. בארצות הגולה היה מעניין אם אנחנו יהודים או לא, בארץ אנחנו עושים בידולים: חילוניים, דתיים, דתי לייט, חרדלים. בפסטיבל כל אמן בא לספר את הסיפור שלו. הפסטיבל מיועד למגוון קבוצות ומגזרים ואני בטוחה כי כל אחד ימצא בפסטיבל מופע המדבר בקולו".
אסנת גם סיפרה על קבוצת התיאטרון הירושלים : "הקבוצה עוסקת ביצירה כבר למעלה משלושה עשורים, תוך הקשבה ובחינת המקורות היהודיים כמקורות השראה. בתחילת הדרך, סיפרה אסנת גיספאן,הייתה הקבוצה חלוצה בתחומה. כיום, אמנים רבים יוצרים בהשפעת ובהשראת מקורות מהתרבות היהודית, הקדומה והעכשווית. וכי הרעיון להפגיש תחת קורת התיאטרון הירושלמי את כל היוצרים האלה, בא מתוך רצון לבחון את שיתופי הפעולה, את התנועה בין מופע אחד לשני, את שימת הדגש על ההיכרות עם האחר ללא פחד ממנו, ללא הדרתו".
זאב קיציס צילום משה מוסקוביץ

על הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית
בפסטיבל השנה יקחו חלק למעלה ממאה אמנים בויוזמת קבוצת התיאטרון הירושלמי. בפסטיבל, שיתקיים זו השנה הרביעית, 8 ימים של חגיגה תרבותית-אמנותית במהלכם יוזמן הקהל הרחב לשלל מופעי אמן, הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות, הופעות בכורה, הצגות, פרפורמנס, מופעים בינלאומיים ועוד.
הפסטיבל יערך בין התאריכים: 3.12.2019 עד 10.12.2019.
בין הבולטים במופעי הפסטיבל השנה:
המופע רגע רגע עם שיריו של סשה ארגוב, שיפתח את הפסטיבל, האמן והזמר דני בסן במופע מיוחד לפסטיבל, מברזיל תתארח בפסטיבל ההצגה 'אהבה קשה', מפראג שבצ'כיה בבכורה ישראלית להצגה "מאדאם רובינשטיין", ערב חד פעמי מיוחד לפסטיבל -"משיח באור אחר", בכורה ישראלית לפרפורמנס 'אחרי הפיצוץ'- בשיתוף הקהל, המוסיקאית והזמרת מגי היקרי – במוזיקה מזרחית מערבית.
במסגרת המופעים לכל המשפחה
יעלו חברי תיאטרון מחול של להקת נדין בומר סאטירה מופלאה על משחק כדורגל וסיטואציות מהמגרש.
המופע נר קטן – מופע חדש של פרופ' זאב קיציס והלובלין בלוז במוזיקה וסיפורי חסידים.
עוד בפסטיבל: הדר גלרון בבכורה ירושלמית להצגה שגרפה שבחים רבים – "שריקה", מופע הומוריסטי מיוחד – שיח חירשים בביצוע קומיקאים חירשים, קבלת שבת עם ההרכב'יוסף ואחד', 'חלילה' הצגה חדשה של קבוצת התיאו-טרון מטעם תיאטרון החאן, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת יארחו את המוזיקאי הידוע דניאל זמיר לערב המשלב צ'לו ותופים, מוסיקה קלאסית, ג'אז ורוקנרול ועוד ועוד.
פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית 2019 ממחר בבית מזיא בירושלים

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:
www.tcj.org.il
02-6244584-6
www.bimot.co.il
ובטלפון 6226*
תכניית הפסטיבל: https://www.tcj.org.il
ערכה וצילמה: נדיה היבא
בכתבה צילומים באישור שימוש משרד יחסי הציבור
עקבו אחרי גם ב:  
באינסטגרם 
בדף הפייסבוק : נדיה היבא
בקבוצה בפייסבוק : מה נשמע? מה חדש?!
במגזין סלונה: אופנה עיצוב טיפוח ולייף סטייל
במגזין סלונה: מנסה טועמת מטיילת וכותבת