האם כל אחד יכול לרוץ ? טיפים ועצות למתחילים לרוץ

הריצה טובה לבריאות הלב, מחזקת את מערכת החיסון, תורמת למצב הרוח, מחזקת את השרירים, תורמת לחיטוב והרזיה, משפרת את קצב חילוף החומרים, מונעת מחלות, דיכאון והשמנת יתר.

טיפים ועצות למתחילים לרוץ - חברת הרבלייף צילום: יחצ הרבלייף

אז מה יש בריצה שסוחף כל כך הרבה אנשים ?
אמרו על ריצה שהיא מזיקה לגוף בטווח הארוך, שהיא גורמת לפציעות, שהיא מתאימה רק למי שבכושר שיא ושעדיף ללכת, ובכל זאת, משנה לשנה הריצה תופסת תאוצה, הפארקים מתמלאים ברצים,והמרוצים הופכים למבוקשים משנה לשנה. 

טיפים ועצות למתחילים לרוץ – חברת הרבלייף
צילום: יחצ הרבלייף

טיפים ועצות למתחילים לרוץ – חברת הרבלייף
צילום: יחצ הרבלייף

  

לריצה יש לא מעט יתרונות בריאותיים הן בפן הנפשי והן בפן הפיזי. הריצה טובה לבריאות הלב, מחזקת את מערכת החיסון, תורמת למצב הרוח, מחזקת את השרירים, תורמת לחיטוב והרזיה, משפרת את קצב חילוף החומרים, מונעת מחלות, דיכאון והשמנת יתר.
יש אנשים שמוצאים בריצה מפלט ושקט נפשי, אחרים רצים כדי להיות בכושר יותר טוב, ישנם רצים חברתיים שנהנים לרוץ בקבוצה ואחרים משתמשים בריצה כעזרה לחיטוב והרזיה. בשורה התחתונה – הריצה באמת מתאימה לכולם כמעט.
מומחי חברת הרבלייף מעניקים טיפים ועצות למתחילים לרוץ….אז היכון החל רוץ!

טיפים ועצות למתחילים לרוץ – חברת הרבלייף
צילום: יחצ הרבלייף

אז למי לא?
לנשים בהריון שמעולם לא רצו לפני, לאנשים עם בעיות ברכיים ומפרקים, לסובלים מהשמנת יתר.
למי כן?
לכל שאר האנשים הבריאים.
איך מתחילים?
ראשית, ההמלצה היא לעשות בדיקות דם ולעבור בדיקת רופא, שייתן אישור להתחיל לרוץ. אם חסר לכם ברזל, ויטמינים או מינרלים, מומלץ לקחת.
מה המטרה שלכם?
כדאי שתהיה מטרה שתניע אתכם ותגרום לכם להתמיד. החליטו מה בדיוק אתם רוצים. לרוץ בשביל הכיף, להצליח לרוץ 5 או 10 קילומטרים, או להצליח לרוץ חצי שעה ברצף. המטרה כמובן עשויה להשתנות עם הזמן והמרחק.
טיפים ועצות למתחילים לרוץ – חברת הרבלייף
צילום: יחצ הרבלייף

טיפים ועצות למתחילים לרוץ – חברת הרבלייף
צילום: יחצ הרבלייף

מאובזרים ?
אחד היתרונות הבולטים בריצה, זה שהיא לא עולה כסף, למעט האבזור שכולל בגדי ריצה קלילים ונעלי ריצה איכותיות. לפני שיוצאים לריצה כדאי שיהיו לכם נעלי ריצה טובות, שישמרו על הקרסוליים, ימנעו פציעות ויגרמו לכם להיות רצים טובים יותר. אין נעל ריצה אחת טובה מאחרת, לכל אחד יתאימו נעלי ריצה אחרות ולכן יש למדוד, לנסות ולרוץ עד שתמצאו את האחת שלכם.
עם מי לרוץ ?
יש אנשים שאוהבים לרוץ לבד, עם או בלי האזניות, ויש אנשים שמוכרחים חברה כדי לצאת לריצה. אם קשה לכם להוציא את עצמכם מהבית, מומלץ שתמצאו לכם חבר לריצה או קבוצה שתגרור אתכם להתמיד.
מה אוכלים ?
כדאי להימנע מלאכול משהו כבד לפני ריצה, אבל גם לא כדאי לצאת לריצה על קיבה ריקה. תלוי כמה אתם מתכננים לרוץ, אבל אם אתם מתכננים לרוץ כחצי שעה עד שעה, אכלו שני תמרים עם כמה שקדים כחצי שעה לפני האימון או פרוסת לחם עם דבש/ריבה/טחינה וסילאן.
ומה עכשיו ?
כדאי לבנות תכנית אימונים לפי המטרה שלכם בליווי איש מקצוע. אתם תמיד יכולים לצאת לפארק ולהתחיל לרוץ, או לשלב הליכה עם ריצה, אבל אם אתם רוצים להגיע ליעד מסוים, כדאי שמאמן מקצועי יבנה לכם תכנית אישית למטרתכם.
ב ה צ ל ח ה !!!
ערכה: נדיה היבא
צילומים באישור שימוש היחצ