סרט תיעודי – היסטורי חדש "מכתב מלונדון" – A Letter from London

לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל – סרט תיעודי – היסטורי חדש של הבמאי דאג דאלגליש / תסריט מלווין ליפיץ'

סרט דוקומנטרי והיסטורי - "מכתב מלונדון"

לרגל חגיגות ה- 70 למדינה, סרט תיעודי-היסטורי, בריטי-ישראלי "מכתב מלונדון", במאי דאג דאלגליש, תסריטאי מלווין  ליפיץ',  מפיקה בישראל: חנה דרורי קשי. הסרט באורך 50 דקות, בשפות אנגלית ועברית. קריינות: חיים יבין, הקרנת הבכורה כולל שיחה עם היוצרים, תתקיים ביום ראשון (25.3.18), בשעה 19:00, בסינמטק תל אביב.

סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום: נדיה היבא

סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום: נדיה היבא

הסרט חוקר וחושף את תפקידה המרכזי של בריטניה בתקומתה של מדינת ישראל. מה היו הסיבות שבזכותן הביעה בריטניה את כוונותיה לקדם את הציונות והבטיחה "מולדת ליהודים", בשעה שהייתה שרויה במלחמה ההרסנית ביותר שהעולם ידע עד אז. הסרט בוחן סוגיות כמו: איך נוצר חלון הזדמנויות נדיר שקדם להצהרת בלפור ב -1917, איך קרה שבריטניה נסוגה מהבטחתה ליצירת מולדת יהודית על ידי ביטול המנדט ואימצה מדיניות אנטי-ציונית עם השפעה קטלנית וסוגיות נוספות.
הסרט "מכתב מלונדון", מתחיל באירועים שקדמו להצהרת בלפור המפורסמת, ומסתיים עם יציאת הבריטים מפלשתינה ב-1948 והכרזת העצמאות של דוד בן גוריון. הסרט משלב עדויות של אנשים שחיו בתקופת המנדט וראיונות עם היסטוריונים ופוליטיקאים, בשילוב קטעי ארכיון נדירים שחלקם לא נראו מעולם.
סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום מהסרט : נדיה היבא

סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום מהסרט : נדיה היבא

בסרט מרואיינים, בין השאר: ד"ר אלעד פלד, מפקד צה"ל לשחרור צפת בשנת 1948, אפרים הלוי, שגריר ישראל לשעבר וראש המוסד לשעבר, מודאר זהראן, פלסטיני העומד בראש הקואליציה האופוזיציונית לירדן, דבורה נמיר, בתו של מפקד ב'הגנה' ועיתונאית, גבריאל שטרסמן, שופט לשעבר ועיתונאי תושב תל אביב בשנת 1946, האורד אפשטיין, ביוגרף של חיים ויצמן, מנחם מיודובניק, חבר הפלמ"ח וחקלאי, פרופ' קולין שינדלר, אונ' לונדון לימודי המזרח התיכון, פרופ' יוג'ין קונטרוביץ', בית הספר למשפטים של אונ' צפון מערב שיקגו ועוד.
דאג דאלגליש, במאי: "חגיגות יובל המאה להצהרת בלפור ו- 70 שנה להקמת מדינת ישראל, מזכירים לנו שאנחנו בני הדור השלישי והרביעי – יוצרים את האירועים שמעצבים את ימינו ואת הבאות. הסרט מאפשר לקולות של דור תש"ח להישמע, חושף את המציאות הפוליטית של אותם הימים, ואת התשוקות והטרגדיות שליוו אותה. למען הדורות הבאים, אנחנו חייבים להקשיב לסיפורם המרגש כדי שנכיר את הנרטיב ההיסטורי בשלמותו".
מלווין ליפיץ', תסריטאי: "הסרט עוסק בצורך הדחוף להראות את האמת הלא מובנת על הפיכתה של ישראל למדינה. הסרט מסביר את תפקידה הסותר של בריטניה בקידום הציונות ואיך הפכה לאחר מכן לאנטי-ציונית, זנחה את הבטחותיה וניסתה לחסל את המנדט. הסרט "מכתב מלונדון", חשוב וחיוני להבנת המציאות של ההיסטוריה הישראלית במיוחד היום".
סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום מהסרט : נדיה היבא

סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום מהסרט : נדיה היבא

סרט דוקומנטרי – "מכתב מלונדון"
צילום מהסרט : נדיה היבא

מועדי הקרנות הסרט "מכתב מלונדון" בסינמטקים
בתאריך 20.3, בשעה 19:00 סינמטק ירושלים (טרום בכורה)
בתאריך 22.3, בשעה 19:00, סינמטק חיפה (טרום בכורה)
בתאריך 25.3, בשעה 19:00, סינמטק תל אביב 25.3
הקרנת בכורה !!! כולל שיחה עם היוצרים
בתאריך 28.3, בשעה 19:00, סינמטק תל אביב
בתאריך 8.4, בשעה 21:00, סינמטק תל אביב
בתאריך 9.4, בשעה 19:00, סינמטק תל אביב
בתאריך 10.4, בשעה 17:00, סינמטק תל אביב
סרט דוקומנטרי והיסטורי – "מכתב מלונדון"

לצפייה בטריילר עם כתוביות בעברית:   https://vimeo.com/250476322
לינק לפייסבוק – https://www.facebook.com/balfourcentenary/
בריטניה – ישראל 2018, 50 דקות, אנגלית ועברית
במאי: דאג דאלגליש
תסריטאי: מלווין ליפיץ'
מפיקה בישראל: חנה דרורי קשי
קריינות: חיים יבין
ערכה וצילמה: נדיה היבא