לקראת החגים- 4 ספרי ילדים חדשים

 

ספ1

החגים כבר כאן וזה הזמן להמליץ על ספרי ילדים חדשים. מי שעוקב אחרי יודע כמה חשוב לי שילדינו יקראו. אני יודעת שכיום יש גירויים מלהיבים יותר כמו מחשב, טלוויזיה וניידים ויש לזה מחיר. השיחות הפכו מתומצתות והשפה, לעיתים, סובלת ממש. מעבר להנאה ורכישת הידע שבאים עם הקריאה, הילדים מעשירים, באופן ניכר, את שפתם ויכולת הביטוי משתפרת פלאים. שואלים אותי- אבל, איך נצליח לשכנע את הילדים לקרוא? ואני עונה שהדוגמא האישית עוזרת מאד. ילדים הרואים את הוריהם קוראים, יקראו גם הם. ילדים שמקריאים להם סיפורים בגיל רך, יאהבו לקרוא כשיגדלו. אז תנו לילדים שלכם ספרים. שנה טובה וחג שמח.

 

"באושר ועושר כאילו – שערה בכוס מים" מאת שרה מלינובסקי

 

ספ2ספר חמישי בסדרה

 

 

כתבתי כאן על סדרה זו והמלצתי עליה.

 

גיבורת הסדרה היא אֶבִּי שיחד עם אחיה ג'ונה  נבלעים דרך המראה בביתם לאגדות שונות. שם היא נפגשת עם גיבורי האגדה, פועלת למענם ומנסה לעזור. דרך סיפורה של הגיבורה, מתוודעים הילדים לאגדות שונות באופן אחר. הרבה יותר הרפתקני, קליל ונחמד.

 

"שערה בכוס מים" הוא הספר החמישי בסדרה. הפעם נכנסת אבי עם אחיה היישר לתוך האגדה של רפונזל. בעוד שרוב האגדות שאֶבִּי מכירה הן בעלות סוף טוב, כאן המצב שונה. אחרי יום קשה בבית הספר, מצב הרוח של  אֶבִּי לא בעננים. ומה יכול לשפר את הרגשתה? כמובן! מסע חדש מבעד למראת הקסמים!

 

 

הפעם מגיעים היא ואחיה (פלוס הכלבלב החדש שלהם) לאגדה של רפונזל, וברגע שהם רואים אותה, הם פשוט חייבים לטפס על השיער המדהים שלה! אבל אבוי! מה קרה לשיער שלה? הוא נראה כאילו התקיפה אותו מגררת גבינה! אולי תספורת קטנה תעזור? סניפ! סניפ! סניפ! אופס…  פתאום לרפונזל יש תספורת קצוצה והם לכודים…אם לא יצליחו להתיר את התסבוכת בזמן, לא יוכלו לחזור הביתה וישארו תקועים שם לנצח!

 

 

"אֶבִּי היא גיבורה מגניבה שמצליחה להכניס הרבה פלפל לתוך סיפורי האגדות המכרים לנו. טונות של כיף מחכים לכם בספר הזה!" מג קאבוט, הסופרת האהובה שכתבה את "יומני הנסיכה" ו"ספר החוקים של אלי פינקל".

 

 

כל ספר בסדרה עוסק בגיבורה שונה מעולם האגדות. הספרים בסדרה: ראי ראי שעל הקיר, הלוקח את הקוראים היישר לתוך הרפתקה מופלאה עם שלגיה ושבעת הגמדים – נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2014;  הקסם פג בחצות, הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של סינדרלה. נבחר למצעד הספרים לכיתות א-ג לשנת 2015. לשחות או לא לשחות הלוקח את הקוראים הפעם היישר לתוך אגדת בת הים הקטנה בנחיתה רטובה מתמיד. חלומות מתוקים הלוקח את הקוראים היישר לתוך האגדה של היפהפייה הנרדמת.

 

 

"באושר ועושר כאילו – שערה בכוס מים" מאת שרה מלינובסקי. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 156 עמודים, כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

ספר "ראשית מידע"- כדור הארץ

 

ספ3

 

"כדור הארץ" מאת ליאוני פראט, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. זוהי סדרת ספרים מרשימה, האיורים שבה יפים מאד ומושכים למבט נוסף. הסדרה נותנת מידע בסיסי וחשוב על נושאים שונים האהובים על הילדים.

 

 

בספר זה ילמדו הילדים, על כוכבי הלכת והיכן ממוקם כדור הארץ, על קרום כדור הארץ, על איך נוצרים הרים? למה הר געש מתפרץ? על סוגי סלעים, על נהרות, מהו המפל הגבוה ביותר בעולם?  בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה ותלמדו דברים נוספים על כוכב הלכת המדהים שעליו אנו חיים – כדור הארץ.

 

 

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

 

 

ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, דינוזאורים.

 

 

"כדור הארץ – ראשית מידע" מאת ליאוני פראט. איורים: אנדי טיודור. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

 

ספר "ראשית מידע"-  דינוזאורים

 

ספ4

 

"דינוזאורים", בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר בסדרת "ראשית מידע", שיצאה לאחרונה במהדורה מחודשת בפורמט גדול. גם הספר הקודם "כדור הארץ" שייך לסדרה מעניינת זו. הנושא של דינוזאורים מרתק את הדמיון ומסקרן מאד.

 

 

הדינוזאורים שוטטו בעבר הרחוק על פני כדור הארץ והיו שליטיו הבלעדיים. הילדים ילמדו, בין היתר, על תקופת הדינוזאורים, מהו דינוזאור, מה היה גדלם של הדינוזאורים ומה הם אכלו? אילו דינוזאורים היו מפחידים ואלו היו ידידותיים? לאן הם נעלמו ומילים שכדאי לדעת. בספר זה תמצאו את התשובות לשאלות אלה ותלמדו דברים נוספים על חייהם המרתקים של הדינוזאורים.

 

 

הטקסט קל לקריאה והוא מותאם במיוחד לילדי גן חובה וכיתה א' שמתחילים את דרכם בעולם הקריאה.

 

 

ספרים נוספים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ.

 

 

"דינוזאורים – ראשית מידע". הוצאת "דני ספרים", 30 עמודים, כריכה קשה. מחיר לצרכן 68 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

 

 

שלישיית דבליו – ירושלים של כסף מאת ברי פריגת

 

 ספ5

 

"שלישיית דבליו – ירושלים של כסף" מאת ברי פריגת, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר רביעי בסדרת הרפתקאות המתרחשת בעולם האינטרנט. בכל ספר בסדרה נערה ושני נערים בפריז, בלונדון ובניו יורק מתכתבים בצ'טים בשיחות מקוצרות מצחיקות. השלושה הם האקר שמאתר פושעי אינטרנט, מומחה לפענוח כתבי סתר מורכבים ומפתחת אפליקציות ואנטי וירוסים. למרות שאינם מכירים זה את זה, הם משתפים פעולה באינטרנט בפיצוח הודעות מוצפנות ובחקירות בלשיות מרתקות.

 

 

הפעם משתפת החבורה פעולה עם נער בלש מירושלים בפיצוח כתב סתרים. בהודעה מוצפנת, המבוססת על חמשת סִפרי התורה, מיליארדר יהודי מארצות הברית והאחיין העבריין שלו שוכרים פורץ כדי לגנוב מערכת כלי כסף עתיקה ממוזיאון בירושלים.

 

 

הנער הירושלמי יוצא לדרך כדי לעצור את הפורץ והעוזר שלו, אבל מסתבך עם כנופיה ערבית מסוכנת מהעיר העתיקה. האם יצליח הפורץ לגנוב את מערכת כלי הכסף?

 

 

עולם המתח והדמיון אינם זרים לסופר ברי פריגת, (67), תושב רמת גן, שחיבר עד כה למעלה מארבעים ספרים לצעירים בסדרות בדיוניות. ברי הוא בעל תואר במתמטיקה ומחשבים, ובמשך שנים עבד כתכניתן ומנתח מערכות בחברת IBM . הוא לא מסתפק רק בכתיבת ספרים, אהבתו הנוספת הינה תשבצים והוא חיבר אלפי תשבצים ותשחצים.

 

ספרים נוספים בסדרה: "שלישיית דבליו – מרגל משחקי המחשב", "שלישיית דבליו – אשף הסרטים המצוירים", "שלישיית דבליו – אוצר הזהב באגם".

 

"שלישיית דבליו – ירושלים של כסף" מאת ברי פריגת. הוצאת "דני ספרים", 175 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, לגילאי 8-13, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

 

 

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.