על אבות ובנים…יחסים ושרירים

בחורה עם מחשב נייד

482449_10151501079973846_1647938660_n

פסיכותרפיסט גופני ומטפל יציבה מומחה בליווי תהליכי גוף ונפש * למעלה מ- 10 שנים משמש כמדריך כושר, וחדרי כושר הם סביבה טבעית עבורו *

תאונת אופנוע, פגיעה בגב ותהליך שיקום ארוך מובילים אותו אל התחום הטיפולי * את חווית האקסטרים ואהבתו לרכיבה מקצועית על אופנוע הוא מחליף לתחום טיפולי רגשי נשימתי ושלו.

 

זהו גד רדעי, רק בן 33, ומשיק ספר ביכורים ראשון "כל מסע מתחיל בקשר" הוצאת "אופיר ביכורים" שמציין: "יש לי משאלה ובה אבות ובנים יתחילו לקיים יחסים נוחים של אהבה וחיבוק. האמת שהגברים בדור הזה כבר הרבה יותר מחוברים לערכם של חיבוק ונוכחות הורית והלוואי ורק ימשיך כך".

כשגד רדעי, 33, נכנס לחדר קשה להתעלם ממנו. גופו בנוי לתלפיות, הוכחה לשנים של אימונים בחדר הכושר וחיוך שלא מש מפניו. המעטה החיצוני מסתיר נפש עדינה של  מטפל רגיש וקשוב.

גד, נשוי + 1, תושב גבעתיים, פסיכותרפיסט גופני, מומחה בליווי תהליכי גוף ונפש, שהגיע למקצוע בעקבות הליך שיקומי ארוך מתאונת אופנוע (כבד).

בימים אלה הוא משיק  את ספר הביכורים שלו "כל מסע מתחיל בקשר" בהוצאת אופיר ביכורים". רומן ייחודי וסוחף, העוסק בסוגיות מעניינות מחיי היום-יום ומעלה שאלות פסיכולוגיות מרתקות. האם אפשר לתקן יחסים בעייתיים עם ההורים? האם אפשר להתגבר על טראומות מן העבר? במסעו הפרטי אל עבר חיים בהירים יותר, מתארגנת המציאות בחייו של גיבור הספר באופן יוצא דופן – לעתים הוא השמש, לעתים כדור-הארץ ולעתים, מסתבר, הירח.

היצירה הספרותית היא קצבית, דינמית ומותחת, אשר נבראה בהשראת אירועים אמיתיים מתוך הקליניקה ומחוצה לה, ומעניקה לקוראים הצצה נדירה אל אמנות הפסיכותרפיה הגופנית.

כל מסע מתחיל בקשר. כשנה ושבעה חודשים לקח לגד לרקוח את ספר הביכורים שלו. ולאחר קריאת ספרו של נעם שפנצר "הפסיכולוג הטוב", הרגיש שמיזוג תוכן עיוני עם עלילה הוא הסגנון המועדף עליו.  הספר נועד להנאה אך יחד עם זאת הוא עוסק בתהליכי טיפול נפשיים ולכן יש בו שפע של אלמנטים טיפוליים.

30714_398201114927_1899087_n

הספר בנוי מפרקים. בתחילת כל פרק (שער) יש מסר ברור לקוראים. "לעמוד השער יש שתי מטרות עקריות", מציין גד. "האחת לתת בסיס וכיוון לפרק שיבוא והשנייה להעניק לקוראים זוויות נוספות להסתכל על החיים. בנוסף יש בי תקווה שמפעם לפעם יחזרו הקוראים אל הספר בשביל לקרוא את עמודי השער."

מהאופנוע והאקסטרים לטיפולים נפשיים. המשיכה אל תחום הטיפול היתה תמיד קיימת וטבעית עבור גד. אבל לא היה בו מספיק דרייב כדי לעסוק בזה. רק בשנת 2009 לאחר תאונת אופנוע ופגיעה קשה בגב,  ובעקבות הליך שיקומי ארוך הוא מחליט להפוך את המשיכה למקצוע. "במהלך השיקום שעברתי התקרבתי אל תחום הטיפול והחלטתי להתמקצע. תחילה בתחום האורטופדי (כיום מומחה לאיזון שלד שריר ופתרון בעיות עמוד שדרה) ולאחר מכן בתחום הנפשי.

סיפורים מהקליניקה. "אנחנו יודעים הכי טוב מה נכון עבורנו" אומר גד.  "פסיכותרפיה גופנית מטפלת באנשים בריאים ולכן לא צריך להיות חולה נפש כדי להגיע לטיפול. ההיפך הוא הנכון. לכולנו ישנן תקופות מעיקות יותר וכולנו זקוקים לשינוי בחיים (בשלב כזה או אחר). אם הדברים לא מסתדרים בחיים כמו שהיית רוצה, אם ישנם כאבי גוף או מחלות גופניות, אם יש קשיים במערכות יחסים משמעותיות, בעיות כאלו ואחרות עם אוכל ועוד מני דברים שאינם מיושרים עם השאיפות שלך- מומלץ לקבל ליווי פסיכותרפוייטי."

ההצלחות מהטיפולים רק מחזקים את הקשר שבין גוף לנפש. מסע שכל אחד שצריך לעשות עם עצמו. גד גאה להיות חלק מאותן הצלחות אישיות של מטופליו. והוא משתף : "לפני זמן מה הגיעה אלי אישה נאה בת כ- 37 לטיפול פסיכותרפיה גופנית. היא ספרה שבשבע שנים האחרונות (מאז התחתנה) היא אינה מצליחה להכנס להריון. הם ניסו כבר את כל הטיפולים האפשריים וזה פשוט לא קורה. התחלנו תהליך טיפול רגשי ולאחר כ- 4 חודשים היא נכנסה להריון טבעי וללא טיפולי הפרייה. היום היא כבר אם."

הפחת תקווה בלב המטופלים היא חלק מהטיפול הכולל. "תקווה" משתייכת למערכת האמונות של האדם. תמיכה והגנה הם שני הדברים הבסיסיים וההכרחיים להענקת תחושת "התקווה". גד מפרט :  "כשמטופלים מגיעים אלי, התקופה הראשונה של הטיפול מתמקדת ביצירת מרחב תומך ומגן, כך נרקמים יחסי אמון וגישה אופטימית וכשאלו מתקיימים אז התקווה הופכת חלק מהשלם."

"אני עדיין חולם בלילות על האופנוע". גד רכב על אופנוע כבד שנים ואף התמקצע עד לרכיבה ספורטיבית קיצונית. בשנת 2011 קיבל החלטה לרדת מהאופנוע, להפסיק לרכוב ולבחור בחיים. "היום אני ממש מרגיש כמו נגמל. אני עדיין מרגיש תחושות בחזה כשאופנוע עובד באזור, עדיין חולם בלילות ועדיין מרייר מקנאה כשחבר קרוב מופיע עם הכלי שלו."

"בכניסה למכון …"גברים חסונים מתאמצים ושואגים… ( מתוך "כל מסע מתחיל בקשר" ). למעלה מעשור  שגד משמש  כמדריך כושר. חדרי כושר הם סביבה טבעית עבורו.  הוא נהנה מפעילות גופנית ( ו"לא משנה מהי")  ומאמין שזה בסיס הכרחי לחיים בריאים. כחלק מעבודתו הוא מסייע למתאמנים למצוא את הגבול שבין בריאות לנראות החיצונית  ("שמתאמנים יתאמנו כדי להרגיש טוב יותר ולא רק כדי להראות טוב יותר").

יחד עם זאת מציין גד כי : "מבנה הגוף שלנו והאופן בו אנו פועלים בו מייצג באופן מושלם ומדוייק את האופי והסגנון שלנו בחיים. כשמגיע אלי מטופל לקליניקה גופו מספר הרבה."

הלב של אבא. את ספרו מקדיש גד לכל הבנים שעדיין מחפשים את הלב של אבא. כשהוא נשאל לפשר ההקדשה ומהיכן היא נובעת. הוא עונה : "גברים מדברים על מכוניות וכדורגל, אבל לא על רגשות. זו אמנם סטיגמה, אך לצערי באחוזים היא קולעת… יש לי משאלה ובה אבות ובנים יתחילו לקיים יחסים נוחים של אהבה וחיבוק. האמת שהגברים בדור הזה כבר הרבה יותר מחוברים לערכם של חיבוק ונוכחות והלוואי ורק ימשיך כך."

"יחסי עם אבי נהדרים. אני חושב שזכיתי לאבא יוצא דופן. גם עם אימי יש לי יחסים מעולים. הוריי אינם חיים יחד, אז כבר מזמן לא עשינו חיבוק משולש." הוא מוסיף .

טיפ לחיים. למורכבות של החיים מעניק גד טיפ כדי שהחיים שלנו יהיו "קלים" יותר – לנשום!!. "בעשרות טיפולים שעשיתי הנשימה הייתה בסוף התרופה הטובה ביותר. אנשים פשוט לא נושמים ואין להם מושג שהם אינם נושמים."

חלומות ושאיפות.  לסייע ולעזור לאנשים להרוויח את החיים מחדש זאת משאלתו ושאיפתו של גד. "דרכי באופן טבעי מתפתחת ומועשרת. אני סומך עלי שזה ימשיך לגדול כמו שקרה עד כה." הוא מציין בביטחון.

גד רדעי – מטפל יציבה מומחה בטיפול לכאבי גב

www.to-feel.co.il

כל מסע מתחיל עם קשר