על מרתון של מרקי ראמן בניצוחו של השף בועז צאירי, שפועל לקידום האוכל היפני בישראל.

31/03/2014

מספיק לאכול פעם אחת בחיים מרק ראמן כדי להתאהב עד מעל הראש. את החשק לראמן קיבלתי כשראיתי את הסרט נערת ראמן (The Ramen Girl), ובכלל, מומלץ לכל אחד לראות את הסרט לפני הטעימה הראשונה. הראמן הראשון שלי היה בברלין, לפני שלושה חודשים, וכאמור התאהבתי, ובצהרי יום שישי האחרון זכיתי להתנסות שנייה.

פייסבוק הוא מקור אינפורמציה נפלא, ובזכות שיתוף של חברה מתחום האוכל, נחשפתי להודעה שמבשרת על כך שהפורום לקידום האוכל היפני” * עושים מרתון ראמן. ציינו שיהיו שלושה סוגים של ראמן: צמחוני, כשר ופחות כשר, ושיהיה אפשר לקנות ראמן הביתה, ללמוד על ראמן ולאכול במחיר הוגן, עד שיצא לנו מהאוזניים. אותי זה לגמרי שכנע, אז נרשמתי.

כראוי לארוחות סודיות, המרתון התקיים במקום שנשמע הכי לא קולינארי בעולם – בניין פנורמה בשד’ בן צבי, ליד בית המעצר אבו כביר. אבל ככה זה עם דברים מחתרתיים, הם חייבים להיות במחתרת. אבל אם נוסעים עם האוטו עד קומה 5, מטפסים במדרגות עד קומה 6 וממשיכים קצת לחפש, מגיעים לסטודיו של שף ארז שטרן, ומרגע שנכנסים פנימה, שוכחים את הדרך ההזויה עד לשם. כי בפנים יש מטבח עם בר, סלון עם שולחן אכילה, וגם מרפסת עם נוף אורבני מקסים, ובתוך כל זה יש שף בועז צאירי אחד**, שמכין לנו מרק ראמן.

יצאנו אל המרפסת. במסננת ענקית כבר חיכו נודלס שבועז שלף מאחד הסירים שהשתזפו להם בשמש הנהדרת של בוקר שישי.

01. מרתון ראמן - הנודלס

או אז התחיל הטקס. בועז סידר לפניו ארבע צלחות מרק, ושם בכל אחת כמות נדיבה של נודלס. רק ארבע? אל דאגה, בסוף הסבב, יהיו עוד ארבע, ואחר-כך עוד ארבע, וכך הלאה, ואף אחד לא יצא רעב.

02. מרתון ראמן - בועז צאירי

בינתיים שני גברתנים נשאו אל השולחן סיר ענק של ציר בשר, סיר שהחזיר אותי ברגע למחנות הקיץ של הצופים.

03. מרתון ראמן - הציר

בועז, שנעלם לרגע, חזר עם סרט יפני על הראש, והמשיך את הטקס במזיגת ציר לכל אחת מהצלחות.

04. מרתון ראמן - בועז צאירי

ועכשיו, נוספו לכל צלחת, בזו אחר זו, תוספות צבעוניות, כל אחת מקבלת פינה בצלחת המרק. אני עצמי, כידוע, איני מבשלת, ולכן לא טרחתי להתעמק בשמותיהם של כל המרכיבים, אבל לא יכולתי לפספס את הסלק, לא ממש תוספת שתמצאו בראמן ביפן, אבל מאוד תורמת לצבעוניות.

05. מרתון ראמן - התוספות

התוספת האחרונה שלנו היתה “פרה גמדית”, שזו הדרך הפוליטקלי קורקט לקרוא לתוספת הבשרית של הראמן הפחות כשר. וככה הראמן נראה כשהוא מוכן:

06. מרתון ראמן - מנה מוכנה לאכילה

מנת ראמן כזו עלתה 45 ₪, ועליה הוספתי עוד 5 ₪ לכוס סאקה קר.

היה מעולה ומפוצץ וכיף גדול. המון תודה.

* “הפורום לקידום אוכל יפני” עובד מול שגרירות יפן בישראל, וזה האירוע השלישי שהם העלו השנה, במסגרת 25 שנה של אוכל יפני בישראל. הרעיון להעביר סדנאות בנושא חומרי גלם יפנים, בישול יפני וטכניקות לשפים ישראלים. כך שכל פעם משתתפים שפים ופודיס אחרים. יש בפורום שפים מהשורה הראשונה, כמו שף מיכאל כץ מ”חבה”, שף סהר רפאל מ”כרמים”, שף מידן סיבוני מ”משחקי השף”, שף אלכס ניקולסקי מ”מר וגברת לי”, שף שאול בן אדרת מ”קימל”, שף עומר עילואן מ”חג’ כחיל” ועוד…

** בועז צאירי אחד, אבל במלאכה עסקו אנשים נוספים, ומגיע גם להם הקרדיט. חברי הפורום שהזכרתי קודם עובדים בהתנדבות, וכל פעם מצטרפים חברים אחרים לבועז באותו אירוע. באירוע האחרון השתתפו: שף אביב אטלס, שף ראל קאהן, שף מלכיור אליחנן וגיל הבלוגר, שעבדו מאד קשה, ומגיע להם הפרגון.

עלה גפן – מסעדת שף אותנטית בדרך לצפון

ביום הראשון של ראש השנה החלטנו לצאת קצת מתל אביב. נסענו לאורך חופי הים התיכון המקסימים, עצרנו בחוף עתלית והגענו עד לחוף בצת. מתישהו התחלנו לפתח רעב קל, אבל לא רצינו לתת לזה להוציא אותנו מהשלווה שהשרה עלינו הים. ובכל זאת,...