אסקפיזם ומציאות

מותר להנות מאסקפיזם נוסח טיפאני וה. שטרן, אבל אסור לברוח מהמציאות- אחת משמונה נשים עלולה לחלות במהלך חייה בסרטן השד. הקפידי להבדק בקביעות לאבחון מוקדם. אני משלבת את השניים. תמיד.

3 ידיעות קצרות, שתיים בשביל לחלום, אחת בשביל לעשות

***

טיפאני

כשתשמעו את המילה הזו הקונטציה הראשונה שתעלה לראשכן תהיה בוודאי הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני"  ואודרי הופבורן היפה בנשים. בסצנת הפתיחה עומדת הופבורן בתפקידה כהולי גולייטלי, מול חלון הראווה של חנות "טיפאני" בניו-יורק בשעת בוקר, לבושה שמלה שחורה ועונדת ענק פנינים. הולי סובלת מהתקפי חרדה חוזרים שנרגעים רק בעת סיבוב בחנות היוקרתית. אני מכירה כמה נשים שמעבירות התקף חרדה בעזרת סיבוב בקניון הקרוב לביתן. זו הגרסה הים תיכונית.

המותג האמריקאי טיפאני הוקם ב- 1837 כחנות מתנות  ועם השנים הפך למותג תכשיטים מוביל. המאפיינים הבולטים בתכשיטים  של טיפאני מזה שנים ארוכות הם מפתחות, מנעולים ואלמנטים מהטבע ובראשם פרחים. מעבר לתכשיטים היוקרתיים לטיפאני יש גם קו משקפי שמש ומשקפי ראייה, ועכשיו, לראשונה ניתן להשיג אותם גם בארץ. הקולקצייה מתאפיינת במשקפיים עדינים המלווים באלמנטים המסורתיים. חלקם משולבים באבני חן וחלקם מעוצבים בצבע האופייני למותג- טורקיז.

כדי להרגיש כמו אודרי הופבורן, תצטרכו לשלם בהתאם. מחירי הקולקצייה נעים מ- 1590 ש"ח ומעלה. (להשיג באופטיקה וורובל בדיזנגוף סנטר ובחנויות האופטיקה הנבחרות)

***

ה. שטרן

ואם ביוקרה עסקינן – ה. שטרן משיקים קולקצייה חדשה לקראת החגים. בפרסום כתוב שזו מתנה שכל אישה תשמח לקבל. אני לא סגורה על העניין של כל אישה, אבל מודה שאני כן אחת מאותן הנשים שישמחו.

הקולקצייה נקראת "האוסף שלי" (MY COLLECTION) ומורכבת מתכשיטים עדינים ויומיומיים המיועדים בעיקרם לנשים צעירות המגבשות לעצמן אוסף תכשיטים איכותי שילווה אותן שנים. בין הפריטים- תליונים, עגילים וצמידים בזהב ורוד, צהוב או לבן, מעוטרים בלבבות, פנינים ויהלומים, ואלמנטים של גולגלות ועטלפים שמקבלים פרשנות עדינה בשם הנשיות.

ההשראה של מעצבי הקולקצייה היתה תשוקה וחופש והקמפיין הפרסומי כולל סרטון המציג גבר צעיר, חתיך ומחוספס ואישה עדינה, יפייפיה ומהורהרת,  יוצאים אל החופש רכובים על אופנוע כבד. בדיוק כמו החיים של כולנו.

טווח מחירים: החל מ-1200 ש"ח

[youtube CzLdZ2qkYRA nolink]

***

ערך מוסף

ואחרי מנת האסקפיזם היומית חזרה למציאות-

כשמגיע לידי מידע המשלב אופנה ומטרה טובה אני תמיד שמחה לשתף אתכן. השבוע קיבלתי ידיעה עם הכותרת "מה לובשות חולות סרטן השד". מדובר בשת"פ בין עמותת אחת מתשע וסמינר הקיבוצים. במסגרת שיתוף הפעולה סטודנטים משנה ג' של המחלקה לעיצוב בסמינר, הציגו קולקציות לבוש שעוצבו בהשראת ההתמודדות עם סרטן השד.

כל מה שיכול לעלות את עניין הגילוי המוקדם לסדר היום ראוי לקבל במה ולכן בחרתי לשתף אתכן בחלק מהעיצובים מעוררי המחשבה. הההתמודדות עם כריתת השד, נשירת השיער והתחושות הקשות הנובעות מהמחלה והטיפולים גורמות ללא מעט נשים לחשוב מחדש על הנשיות שלהן ולמצוא פתרונות יצירתיים גם בהופעתן. זה כולל עיצובים שיסתירו צלקות, שיהיו רחוקים מהגוף ושיעזרו להתמודד עם ההשמנה ונשירת השיער כתוצאה מהטיפולים.

הסטודנטים נפגשו עם מתנדבת מעמותת "אחת מתשע" שחלתה בסרטן השד בגיל צעיר והתנדבה לשתף את הסטודנטים בסיפורה האישי ממנו למדו על ההתמודדות ושאבו השראה.

בעיצובים נראו דגמים א- סימטרים, גזרות אובר-סייז המטשטשות את גבולות הגוף, שימוש בשכבות ועוד.

התמונות לצערי רחוקות מלהיות מקצועיות, אבל זה מה שקיבלתי והחלטתי לפרסם אותן ככה, כי מבחינתי העובדה שהתמונות לא מושלמות, משתלבת מצויין עם הנושא החשוב.

אני השבוע נבדקתי. לכו גם אתן.

הקונה נחמה בפייסבוק