לשכנע את המשוכנעת

בחורה עם מחשב נייד

בחודשים האחרונים אני מקבלת לא מעט הזמנות להשקות, פתיחות ותצוגות. כמו ברוב תחומי החיים, בהתחלה זה נפלא ומרגש ועם הזמן ההתלהבות יורדת. להזמנות הראשונות לא סירבתי, זו היתה בשבילי הזדמנות מצויינת להתלבש קצת מעבר לרגיל ולצאת להכיר את מובילי תחום עתונאות האופנה בארץ ואת בלוגריות האופנה המובילות. בפועל, אני לא טיפוס מתערבב ולרוב המפגש הסתיים בשלום מנומס במקרה הטוב. עם הזמן התחלתי לברור את הארועים שאני מגיעה אליהם. היתרון שלי כבלוגרית עצמאית, הוא היכולת לבחור על מה לכתוב, ללא שיקולי פרסום וחסויות (החסרון שלי כבלוגרית עצמאית הוא שאני לא מתפרנסת מפרסום וחסויות).

הגעתי לארועים מעניינים יותר ופחות, אבל פרובנציאלית שכמוני, חיכתה להשקה של H&M. היכרותי המעמיקה עם הרשת התחילה לפני למעלה מעשור עת ביליתי עם בעלי בברצלונה. נכון, הבניינים של גאודי מרשימים, את לה רמבלה אסור לפספס, וגם על פארק גואל עשינו וי. אבל המפגש עם חנות H&M הענקית, שלוש קומות של בד וצבע, הרשים אותי לא פחות. הייתי בתחילתו של הריון והקניות התרכזו בטוניקות הריוניות, אבל היה לי ברור שזו תחילתה של ידידות מופלאה. במהלך השנים שאחרי, עוד מספר ביקורים בארצות נכר הוסיפו לארוני פריטים של H&M שהיו מהשימושיים ביותר בארון שלי. לא הייתי מאלו שצבאו על הדלתות כשנפתח הסניף הראשון בארץ. חיכיתי עד יעבור זעם, אבל אני מקפידה לפקוד אותו לפחות פעמיים במהלך העונה ובכל סוף עונה. אני אוהבת את הפשטות בעיצובים של H&M, בעיקר את קולקציית הקז'ואל שלהם, את הג'ינסים המצויינים, חולצות הבייסיק והאקססוריז המדליקים. המחירים בארץ אמנם יקרים יותר מבאירופה, אבל עדיין סבירים ביחס לתמורה.

כשהתחלתי לקבל הזמנות לארועים אמרתי לעצמי שכשתגיע ההזמנה להשקת קולקציה חדשה של H&M אני אוכל להתרווח על כסאי בנחת ולהבין שנכנסתי להיכל התהילה של הבלוגריות. בסופו של דבר, אני מודה שנאלצתי לעזור לעצמי לקבל את ההזמנה, היא לא נחתה בתיבת המייל בעצמה. אבל לא אני אתן לקטנות לקלקל לי את הסיפור הטוב שלי.

ביום ג' השבוע נערכה השקת קולקציית הסתיו של H&M בגלריה מקסימה בנוה צדק. מבחינתנו מדובר בקולקציה חורפית הכוללת סוודרים ומעילים. אחרי שסיימתי להוריק מקנאה בבחורות שעובדות במחלקת הקניינות של H&M, התפניתי לצפות בקולקציה. הרעיון העומד מאחוריה הוא "מינימליזם פוגש מקסימליזם". בעברית מדובר בגזרות פשוטות המלוות בדיטיילים (אבנים ופאייטים), טקסטורות שונות של בד, והדפסים אבסטראקטים. הצבעים חורפיים- סגול, שחור, חום, אפור וכתום חם, לצד צבעים מטאלים. בגזרות בולטים מכנסיים בגזרה ישרה וצרה, מעילים וג'קטים ללא צווארון, שמלות באורך מידי וסוודרים בגזרת אוברסייז. גם בגזרת האקססוריז בולט עניין האוברסייז. הכל בגדול. שרשראות וצמידי ענק, אבנים גדולות וכובעים מקושטים. לא את הכל אהבתי. ישנם פריטים שלו היו נמכרים בבזאר זול היו משתלבים שם נהדר. אבל זה חלק מהיופי של H&M, הם מעזים ופונים למגוון רחב של טעמים.

אצל הגברים הציגו קו של מראה מחוייט עם טוויסט שבא לידי ביטוי במכנסיים באורך 7/8. הרעיון העומד מאחורי זה, הוא לתת מקום לגרביים. חליפות בצבעים סטנדרטיים משולבות עם גרביים צבעוניות. סביר שהמראה הזה לא יתפוס ברחוב הישראלי אצל הגברים. קשה לי לדמיין גבר ישראלי שילבש מכנסיים שרבו עם הנעליים, וקרסוליים מקושטים בגרביים צבעוניות, אבל אולי יהיו כמה צעירים אופנתיים שידלקו על הרעיון. הקו הספורטיבי של הגברים יתפוס פה נהדר.

מה הייתי רוצה אצלי?

על מה הייתי מוותרת?

אז סימנתי וי מוצלח על ההשקה האחרונה של H&M וזה הזמן להתחיל לחכות להזמנה לשבוע האופנה בניו-יורק. כי כמו שכתבתי בעבר, אם לא נחלום איך נגיע?