יש גן עדן

הייתי בגן עדן וחזרתי כדי לספר על זה

בחורה עם מחשב נייד

יש גן עדן, והוא ממש לא רחוק מהבית שלך. ומאוד בעולם הזה. בראש פינה.
פעם לנסוע לצפון היה נראה כמשימה מאתגרת. איכשהו היום עם כביש שש, פתאום הצפון  נהיה קרוב.
הוזמנו לחגוג את החיים הטובים ואת האהבה ביומיים של כיף בראש פינה. אני טיפוס של קיץ: תנו לי ים,  בריכה, שמש ופרפרים ואני מרוצה. ובכנות? בכלל לא חשבתי שאפשר ליהנות בחופשה חורפית.
החופשה הזו גרמה לי לחשוב אחרת. מסתבר שאפשר. אז איך?  קודם כל, מומלץ לבחור בקפידה את המקום בו אתם הולכים לשהות. בסך הכל, חורף זה זמן של להיות בפנים, וחוץ מהנוף הנשקף מהחלון כדאי שהצימר יהיה מפנק במיוחד, כולל ג'קוזי ואח וכל הפינוקים. את כל זה היה לנו בגן עדן.
DSC_0259 (1)

צילום: אוהד ממן

בקתות גן עדן

הגענו לשקיעה של אחר צהריים חורפי. כשיצאנו מהאוטו, זה מה שראינו לפנינו. בקצה ראש פינה, שוכנות להן הבקתות המופלאות האלו, שמתאימות לחוויה רומנטית ייחודית לזוגות .
IMG_7786

צילום: אוהד ממן

נדמה שחשבו פה על כל דבר, אפילו על הנוף מהחלונות. המקום נקי ומצוחצח, ומיד שמנו את התיקים והתיישבנו ליד האח . יש לציין שהאח מופעל חשמלית על ידי שלט, ואפילו לא צריך לקום מהמיטה כדי לחמם את החדר.
IMG_7463

צילום: אוהד ממן

במקרר חיכתה לנו שמפנייה מקוררת שהמתינה לנו, בכל מקום פרחים טריים שנקטפו במיוחד עבורנו, מגוון של אגוזים וחטיפי בריאות על השולחן, המיטה מוצעת במצעים צחורים ומבהיקים, הנרות הריחניים בוערים, והחדר מזמין ומפנק כולו: החל ממרפסת העץ הרחבה והגינה הפורחת ועד לג'קוזי. וארוחת הבוקר הייתה פשוט מעולה. תסתכלו בעצמכם:
P1100905-COLLAGE
עוד מידע על הבקתות ניתן למצוא כאן.

מה עושים באזור?

למרות שהגענו למזג אויר חורפי למדי, של גשם לסירוגין ורוחות סוערות, החלטנו שאנחנו נהנים מכל מה שיש לעיר המקסימה הזו להציע.
בלילה, אחרי שישבנו קצת בבתי הקפה המקומיים, עלינו למעלה במעלה הרחוב הראשי, במדרגות של אבן. בעקבות קול של פעמוני הרוח עלינו, עד שהגענו לגן יפה מעין כמוהו. זהו מצפה נמרוד.
מדובר באתר הנצחה לנמרוד שגב, בן המושבה ראש פינה שנהרג במלחמת לבנון השנייה. האתר מנציח גם את חברי צוות הטנק שבו נפגע נמרוד שגב, ונהרגו יחד אתו. המצפה ממוקם 503 מטר מעל פני הים,  ובנוסף הוא גם גן לצמחי ארץ ישראל.
P1100934
החלטנו לחזור לשם בבוקר. לצלם קצת תמונות, ולהרגיש את הנוף. עוד מידע על מצפה נמרוד ניתן למצוא כאן.
P1100935
אחרי התצפית החוזרת וההנאה מהאוויר הצלול שהביאו החורף והגשם, הסתובבנו בעיר: ביקרנו בגלריות המיוחדות , בחנויות הקרמיקה הקטנות, במקומות קסומים שמציעים גם להכין לך קפה איך שרק תרצה, ובנוסף אפשר לשתות בהם משקאות של שוקולד אמיתי, מכל מיני סוגים.
20160124_120419
והכי כיף זה פשוט ללכת בסמטאות האבן הקסומות שמאחוריהן יש סיפור של מקום, היסטוריה והמון אהבה לארץ הזאת.
P1100920

עוד קצת מידע

מומלץ להגיע לראש פינה לאו דווקא בסוף השבוע. אפשר לנסוע בשבת ולהיחלץ מהפקקים ומעוד התחלה של סופשבוע שגרתי. תקבלו כבישים ריקים יותר ותחושה אדירה של תחילת שבוע מדהים.
ההמלצות שלי באזור:
יער ביריה ממש לא רחוק מכאן. אפשר לתת לשם קפיצה ובהנחה שמזג האוויר יאפשר לכם, ללכת קצת לאיבוד ביער.  אגב, יער ביריה הוא המקום היחיד בארץ שעונה להגדרה של "יער".  עוד מידע על יער ביריה ניתן למצוא כאן.
אגמון החולה גם כן במרחק של כמה דקות נסיעה. אפשר לקום מוקדם בבוקר, ולהרוויח את הזריחה יחד עם כל הציפורים. וגם אם יצא לכם כבר להיות לאגמון, כל ביקור שם הוא אחר. קליק לעוד מידע על אגמון החולה.
אם אתם בעניין של תצפיות נוף על כוס קפה, ליד הישוב כחל ישנו בית קפה שנקרא "כחלום". המקום מציע מה שיש לכל בית קפה להציע, אבל בנוסף לכך תצפית מדהימה של נוף משגע שאין באף מקום אחר. בעולם.
תפרגנו לעצמכם, נקו את הראש. סעו לראש פינה.
20160124_124858