על הרומן המיוחד וההיסטורי "פצ'ינקו" מאת מין ג'ין לי

הרומן המרתק של מין גי'ן לי מספר על ארבעה דורות במשפחת מהגרים קוריאנית, החל משנת 1910 ועד ימינו. זהו סיפור משפחתי שמתחיל בכפר דייגים קטן בקוריאה וממשיך בהגירה ליפן ולחיים של עוני, קושי, התעללות והקרבה.

992551

הרומן המרתק של מין גי'ן לי מספר על ארבעה דורות במשפחת מהגרים קוריאנית, החל משנת 1910 ועד ימינו. זהו סיפור משפחתי שמתחיל בכפר דייגים קטן בקוריאה וממשיך בהגירה ליפן ולחיים של עוני, קושי, התעללות והקרבה.

הרומן נפתח עם סיפור נישואיהם של איכר עני ובעל חך שסועה ורגל מעוקמת, לנערה ענייה וצעירה בת 15. לזוג נולדת בת אהובה, בבת עינו של אביה, העוטף אותה באהבה ודאגה. האב נפטר ומותיר את האם וביתו להתמודד עם קשיי החיים. הנערה מכירה בשוק ליד הבית גבר זר, מתאהבת בו ומנהלת עמו רומן. היא נכנסת להריון ואז מגלה שאהובה נשוי. הוא מבטיח לה תמיכה כספית ומעוניין לשכן אותה בבית מרווח בקוריאה. אך סונג'ה מסרבת להצעתו אותה היא רואה כמבזה ומשפילה וכדי להימלט מהחרפה שבהריון ללא נישואין, היא נענית להצעת הנישואין של כומר חולה ואציל נפש ומהגרת אתו ליפן.

יפן, באותה עת, שלטה בקוריאה והמהגרים מקוריאה ליפן, סבלו מיחס עוין, השפלות ורדיפה. היפנים מתייחסים אליהם באופן נורא וגם בני המהגרים שנולדים ביפן נאלצים להירשם שוב ושוב כזרים בארץ בה נולדו. מין ג'ין לי כותבת על תקופה נוראה זו, מתוך נקודת המבט של גיבורי הסיפור, הנאלצים להתמודד עם אלימות והתעללות תמידית.

בניה של סונג'ה מתמודדים עם המצב באופנים שונים. האחד- מצטיין בלימודיו, שואף קדימה ומגיע לאוניברסיטה יוקרתית. הוא נישא ליפנית ומסתיר את זהותו הקוריאנית, עובדה המשפיעה על חייו וגורמת לו לחיות בפחד יומיומי מחרדת הגילוי. מצבו הוא בלתי נסבל, לו יגלו שהוא קוריאני הוא יאבד את מקום עבודתו ואת משפחתו. הבן השני, מוצא את ייעודו באולם הפצ'ינקו (מעין גרסה יפנית של פינבול ) ומצליח לבסס את עצמו מבחינה כלכלית, אך תמיד נשאר זר ומבוזה.

סיפורם של גיבורי הרומן, משתלב עם סיפוריהם של מהגרים קוריאנים נוספים ושל האופן בו שלטו היאקוזה בחייהם. מין ג'ין לי מצליחה לפרוש לפני הקוראים יריעה מרתקת של נאמנות משפחתית העומדת מעל הכל ותוך כדי משחזרת את ההיסטוריה של הקהילה הקוריאנית ביפן שנתפסו כזרים נצחיים. היא מביאה את המראות ואת הריחות, את הפרטים הקטנים והאנושיים ובכך גדולתו של הסיפור העוסק בחיי המהגרים, בזהות ובשייכות.

הנשים ברומן הן נשים חזקות, עמידות ובלתי מנוצחות. הן אלה המצליחות לשמור על משפחתן בזמנים קשים, עובדות ללא לאות ועושות הכל כדי לתמוך בילדיהן. נשים שהן השראה ומקור כוח.

נשביתי בקסמן של הדמויות ושקעתי לתוך תקופה שלא הכרתי ולתוך עולם עשיר ומרתק. החיים הסוערים של בני משפחה אחת לאורך ההיסטוריה, הם דרמטיים ומרגשים ובעיניי, זו אחת היצירות הנהדרות שקראתי בזמן האחרון.

מין ג'ין לי נולדה בסיאול והיגרה עם משפחתה לארה"ב ב-1976. בשנים 2007-2011 חיה בטוקיו ושם כתבה ספר זה.

מומלץ בהתלהבות.

"פצ'ינקו" מאת מין ג'ין לי. מאנגלית- אורה דנקנר. הוצאת שוקן. 446 עמודים. מחיר- 99 ₪.

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.