קרלוס רואיס סאפון בספר חדש " מבוך הרוחות" (חלק ראשון)

עלילת "מבוך הרוחות" ממשיכה את הסאגה של הגיבור דניאל סמפרה אותו הכרנו בספר "צלה של הרוח". אבל, אין חשש, גם אם לא קראתם את "צלה של הרוח" – הספר הנוכחי עומד בפני עצמו וההנאה מובטחת.

new_mavoch_haruchot_master

עלילת "מבוך הרוחות" ממשיכה את הסאגה של הגיבור דניאל סמפרה אותו הכרנו בספר "צלה של הרוח". אבל, אין חשש, גם אם לא קראתם את "צלה של הרוח" – הספר הנוכחי עומד בפני עצמו וההנאה מובטחת.

קרלוס רואיס סאפון הוא מספר נפלא. הוא יודע לטוות סיפור באופן כה ייחודי ומושך שלא תרצו להפסיק לקרוא. הוא נחשב לסופר הספרדי המצליח ביותר בעולם. יצירותיו התפרסמו בעשרות מדינות, תורגמו ליותר מארבעים שפות וזכו לפרסים בינלאומיים רבים.

אנו פוגשים את דניאל כשהוא נשוי לבאה הצעירה והיפה, אב לחוליאן. אשתו וידידו הטוב פרמין, עומדים לצדו ועוזרים לו להתגבר על תעלומת מותה של אמו איזבלה. פרמין, הגיע לברצלונה כנוסע סמוי בשנת 1938, הוא הצליח לברוח מהכלא והצליח להיחלץ מרודפיו. בברצלונה הוא מחפש אישה בשם לוסיה אבל מוצא רק את חמותה ובתה אליסיה. לרוע המזל בדיוק באותו זמן מופצצת ברצלונה על ידי מוסוליני ופרמין מנסה לחלץ מהתופת את אליסיה בת החמש. הוא מצליח חלקית בלבד והילדה אובדת בין הבניינים המופגזים.

עשרים וארבע שנים לאחר מכן, אנו מתוודעים שוב לאליסיה הבוגרת. היא מתגוררת במדריד ומשמשת כסוכנת מיוחדת של המשטר. המשימה המוטלת עליה היא למצוא שר חשוב שנעלם. היא מתחילה בחקירה המובילה אותה חזרה לברצלונה ולחנות הספרים של דניאל סמפרה.

העלילה נעה בין עבר להווה, מושפעת מהעבר ויונקת ממנו. כל דף מביא אתו גילוי חדש, הרפתקה נוספת. הסופר מצליח לרתק ולהחזיק את הקורא במתח תמידי. תוך כדי הוא בורא עולם שלם, מעניין ומסקרן ולגרום לנו להתאהב בגיבוריו.

אני אוהבת מאד את התיאורים הפיוטיים של רואיס סאפון. למשל: למחסן שבו החזיקה המשטרה ראיות פליליות הוא אומר "מקומות המשמשים משכן תמידי לאסונות לוטים בערפל של עלטה, המעוררת בלב המבקרים רצון להימלט על נפשם כמו גם להישאר לכודים לעד בתוכם…"  ואת האמירות החכמות המפוזרות בעלילה " רוב בני תמותה אינם מכירים את גורלם האמיתי. הוא פשוט דורס אותנו. כאשר אנו נושאים את ראשנו ורואים שהתרחקנו במורד הכביש- זה מאוחר מדי, ואת שאר הדרך עלינו לעשות בכוחה של מה שהחולמים קוראים בגרות."

אהבתי גם את דמותה של אליסיה. דמות מורכבת, לא שגרתית, אמיצה ובעלת יכולת יוצאות דופן.

אביבה ברושי שתרגמה את הספר מספרדית, עשתה עבודה מצוינת. ואין לי ספק שחלק מההנאה שלי נובע גם מהתרגום המעולה.

אני ממתינה בקוצר רוח לחלק השני וממליצה בחום.

"מבוך הרוחות" מאת קרלוס רואיס סאפון. הוצאת כנרת, זמורה ביתן. 400 עמודים. מחיר: 98 ₪.

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.