מוזיאון המוזיקה בנחלת שבעה- סיור מרתק ומעשיר.

מוזי9

מדי מספר חודשים אנחנו מגיעים לירושלים. לוקחים לעצמנו פסק זמן של יומיים ומטיילים בעיר המדהימה הזו, מגלים מקומות חדשים ונהנים מהישנים. הפעם, הוזמנו למוזיאון המוזיקה העברי הנמצא בכיכר המוזיקה בנחלת השבעה. מטיילים במדרחוב היפה, נהנים מהדוכנים והחנויות סביב ומגיעים למוזיאון הממוקם ברחוב יואל סלומון מספר 10.

רטו

מוזי11

מוזי6

המוזיאון המציג אוספי כלי נגינה עתיקים ומקוריים נמצא בבנין אבן יפהפה שמוסיף להנאת הסיור. מיד בכניסה מקבלים טאבלט – איתו אנו מסיירים בשבעת חללי המוזיאון. דמות אנימציה חביבה בשם "סבא לוי" הדריכה אותנו בסיור. בכניסה לכל חלל ובחללים עצמם מקרבים את הטאבלט לסבא לוי המחייך אלינו, הטאבלט קורא את הברקוד וכעת ניתן להקשיב להסברים, לקבל מידע אודות כלי הנגינה ואף להאזין לצלילים. דרך נהדרת ומהנה גם לילדים וגם למבוגרים. בנוסף, אפשר לשחק בחללים במשחקי מולטימדיה בטכנולוגיות חדשות, לצפות בסרטים וגולת הכותרת- לחוות חווית מציאות מדומה בתלת מימד דרך משקפי אוקולוס- חווית ביקור בבית המקדש.

מוזי5

המוזיאון הוא בבעלות פרטית של לורנט לוי, הבעלים של אופטיקל סנטר. לוי, עלה לישראל לפני 11 שנה מצרפת והוא שיזם את "כיכר המוזיקה". לפני מספר שנים פגש את המוזיקאי אלדד לוי שסיפר לו על חלומו להקים מוזיאון למוזיקה והחלום הפך למציאות. אלדד לוי הוא מנהל המוזיאון והוא זה שהיה אחראי על איסוף כלי הנגינה ועל פיתוח קונספט המסע עם "סבא לוי." גם המשחקים המוזיקליים והקליפים המושמעים בחללים הם פרי המצאתו.

המוזיאון מתאים לביקור של בני כל הגילאים. בביקור הבנתי עד כמה הושפעה השירה העברית מסגנונות שונים- מוזיקה מזרח אירופאית, בלקנית, אסיאתית, מרוקאית. ועוד ועוד. בשבעת המתחמים השונים פגשתי כלי מוזיקה ממרכז אסיה כמו זורנה כורדית וזארב פרסי. כלי מוזיקה ממרוקו ואנדלוסיה כמו קאחון מלבני וראבאב מרוקאי. כלי מוזיקה מעירק, סוריה מצרים והודו כמו עוד סורי, דרבוקה מצרית ושהנאי הודי. כלי מוזיקה מאירופה כמו חמת חלילים סקוטית וכינור פולני. וגם כלי מוזיקה מארצות הבלקן, אפריקה ותימן.

מוזי7

מוזי3

מוזי2

מוזי1

מוזי8

החלל האחרון מוקדש למוזיקת ארץ ישראל. החל מתקופת בית המקדש הראשון ועד ימינו. ניתן להאזין למוזיקה ולבקר בדגם של בית המקדש באמצעות משקפי תלת מימד מיוחדים. זה היה החלק המרשים במיוחד והחוויתי מאד.

מוזי4

חשוב לומר שמכיוון שהבעלות היא פרטית, המוזיאון אינו מקבל תמיכה ציבורית וההכנסות הן ממכירת כרטיסים בלבד. קיימת גם חנות מוזיקה במקום ויש בה פריטים הקשורים לעולם המוזיקה העברית.

מוזי12

בתכניה שקיבלנו היה כתוב: " אנו מציעים לכם לבוא ולחוות חוויה שדרכה תוכלו להבין את ערכה של המוזיקה ככלי מרפא בעל יכולת השפעה פנימית, כלי שמקורו בשחר ההיסטוריה והמורשת התרבותית שלנו כעם". – אני יכולה לומר שהמסר הזה הועבר בביקור ושהתרשמתי מהאוסף העתיק והנדיר של כלי הנגינה ששימשו את היהודים בתפוצות השונות והביאו ליצירת מסורת מוזיקלית רבת רבדים, גוונים ויופי.

שעות פתיחה: ימי א'-ה' בין השעות 9.30- 17.30

לתיאום והזמנת כרטיסים- 02-5406505

מחירים: ילדים בגילאי 3-6- 25 ₪

ילד בגילאי 6-12- 40 ₪

מבוגר- 50 ₪

יש הנחות לסטודנטים (35 שח) חיילים (30 שח) בעלי תעודת ירושלמי (40 שח) וגם הנחה לקבוצות.

".

.

..

Iaffa Gavish
כותבת על נושאים מגוונים. הצגות, ספרים, אוכל, מסעדות ולייף סטייל. תמצאו כאן את היומיומי, את שעות הפנאי ואת ההנאות הקטנות של החיים.