יאיר איננו, אך בזכותו 6 אנשים יקבלו חיים

הריאה שהושתלה בגופה של רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, נתרמה מגופתו של יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 שטבע בשבוע שעבר באילת. אחותו עמית נפרדת ממנו במילים מרגשות

אתמול מדינה שלמה עצרה את נשימתה כשפורסם שהגברת נחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה, עברה השתלת ריאה. ריבלין נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי, ממנו סבלה בשנים האחרונות. הבוקר קיבלנו בשורות טובות כשדווח שהיא נותקה ממכונת ההנשמה. בבית הנשיא עדכנו כי היא מדברת ומתקשרת עם הצוות הרפואי ועם בני המשפחה."אלה עדיין ימים המוגדרים קריטיים לאחר ניתוח ההשתלה, ועם זאת הם מרוצים מאוד מההתקדמות", דיווח צוות הרופאים בבלינסון. "חשוב לזכור שלאחר ההשתלה צפויה עוד דרך ארוכה אל ההחלמה".

הנשיא רובי ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין (צילום: מארק ניימן / לעמ)

בצל האופטימיות והשמחה סביב ניתוח ההשתלה המוצלח, יש גם סיפור עצוב אך מעורר השראה. הריאה שהושתלה בגופה של ריבלין נתרמה מגופתו של יאיר יחזקאל חלבלי, צעיר בן 19 שטבע בשבוע שעבר באילת. חלבלי הובהל לבית החולים יוספטל בעיר ומשם לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. הודות להחלטת משפחתו, איברים נוספים מגופו הושתלו גם הם בחולים הממתינים להצלת חייהם. "הוא הלך לצלול באילת, הוא מאוד אהב לצלול", סיפרה אחותו עמית בתקשורת. "שוחח איתנו אחרי המקרה אדם שעוד הספיק לראות אותו מתחת למים ואחי עוד הספיק לנופף לו לשלום".

יאיר חלבלי (אלבום פרטי)

פנינו לאחותו עמית שכתבה במיוחד עבור סלונה טקסט מרגש:

"לוחם חופש, ילד טבע ואור, מי היה מאמין שככה זה יסתיים.
תמיד חיפשת את החופש, את המקום אי שם לממש את כל שאיפותייך וחלומותייך, רצית עולם מתוקן, היו לך כל כך הרבה חלומות.
יצאת לטייל במקום שאתה הכי אוהב, הים, אל הטבע האין סופי.  בחרת לחיות חיים מלאים, חיים בהם בחרת בבחירה מוחלטת מה לעשות. הלכת אחרי האמונה שלך, תמיד היית בטוח בעצמך ודאגת לאמר ״אני יודע מה אני עושה״ אני סמכתי עלייך.

 יאיר ועמית חלבלי (אלבום פרטי)

מהרגע שהתקבלה ההודעה לא האמנו לרגע שזה יסתיים – זה מה שהכי מאפיין את יאיר לעשות ולהצליח בבלתי יאומן. באת לעולם ללמד אותנו על אומץ, נתניה, הגשמת חלומות וכנות. תמיד הלכת אחרי האמת גם כשהיא קשה ולא מוסברת. לקחת את הכל בקלות וידעת לזרום עם החיים.
אתה טהור וזך, כלכך יפה- מלאך.

יאיר חלבלי (אלבום פרטי)

ההחלטה לתרום את אברייך הייתה טבעית לגמרי, אין שמחים מאיתנו שהיה יכולתנו להעיק במעט מהטוב שלך. בזכות החלטה זו 6 אנשים יקבלו חיים. האור שלך הוא המתנה הגדולה ביותר ומה שנותן לנו כוח בימים כלכך קשים כמו אלה. היית לי לאח ומורה דרך.
ההתמודדות עם האבל כמשפחה מתחילה עכשיו, אתה תהיה איתנו בלב. תכוון למלמעלה".