הצחוק יפה לבריאות: פרסומות רפואיות שהצחיקו אותנו

כולם יודעים שצחוק ובריאות הולכים ביחד, אבל צחוק ופרסומות לבריאות? לא תמיד. בחרנו בשבילכם את 5 הפרסומות הרפואיות שהכי שעשעו אותנו למרות שחלקן לא ממש התכוונו

פעם, לפני המון שנים, מישהו החליט שפרסומות שקשורות לתחום הבריאות חייבות להיות רציניות. אנחנו לא יודעים אם האקסיומה הזו ירדה משמיים עם לוחות הברית או עם משפט פיתגורס, אבל פרסומות לתרופות, ביטוחי בריאות או קופות חולים תמיד הפגינו טון רציני ושקול. גל של פרסומות רפואיות מצחיקות לועג למוסכמה הזו ומדגים שחוש הומור דווקא מוכר. אספנו עבורכם כמה מהפרסומות הרפואיות שהצחיקו אותנו במיוחד. נכון שחלקן לא התכוונו להצחיק אותנו, אבל היי, אנחנו רק בני אדם. עם חוש הומור.

1.      Pristique
[youtube S5DdektRz2I nolink]
בז'אנר הפרסומות המצחיקות למרות שלא ידעו שהן כאלה מככבת הפרסומת ל-Pristique, תרופה נגד דיכאון. לרוב מציגים בפרסומות האלו מצבי "לפני ואחרי" שמדגימים את החיים העצובים של השחקנית בפרסומת שהשתפרו פלאים לאחר לקיחת התרופה, אבל כאן תמונות האחרי אפילו יותר מדאיגות מתמונות הלפני, מה שגורם לצופים לתהות אם מצבה של האישה לא הוחמר משמעותית בעקבות השימוש בתרופה. הבובה שלה, שהצורך למתוח את הקפיץ שלה מייצג את ימי הדיכאון, נראית אפילו יותר מדאיגה מהאישה המדוכאת עצמה ותמונות ה"אחרי" שלהבובה מעלות בצופה חשש שאם הבובה הזו תקום לחיים יום אחד יעשו עליה איזשהו סרט אימה עם הרבה דם. תופעות הלוואי שמוצגות בפרסומת מציגות חצי ממדריך מֶרק, מסחרחורת ועד עיוורון ומוות, ומשאירות את הצופים תוהים מה נהיה. בקיצור, לא ברור אם הפרסומת מנסה לעודד דיכאון או שהיא מנסה להוציא את הצופים ממנו באמצעות הגחכה של פרסומות לתרופות, אבל אנחנו החלטנו לצחוק.
2.      Chantix
[youtube 3hp_y0wDFz0 nolink]
גם Chantix לא יודעת שהיא מצחיקה אז הנה אנחנו אומרים לה. הפרסומת לתרופה שאמורה לסייע להפסקת עישון דווקא מתכוונת לטוב, אבל איכשהו זה לא ממש יוצא לה. לא רק בגלל הבעת הפנים המלחיצה של האיש שמככב בה, שאולי מסבירה למה אישתו מחזיקה כל כך חזק במזמרה, אלא גם בגלל רשימת תופעות הלוואי הארוכה שלה: מטופלים בתרופה עלולים להפגין שינויים בהתנהגות (לדוגמה, הם לא מעשנים יותר) כולל עוינות ועצבנות (כנראה בגלל שהם לא מעשנים יותר), קושי להירדם ואם כבר הם נרדמים –לחלום חלומות מציאותיים להחריד (אולי הם חולמים שהם חוזרים לעשן). כאילו זה לא מספיק, הרשימה כוללת גם תופעות לוואי מדאיגות יותר כמו מחשבות ומעשים אובדניים ומשפט מחץ שאומר שכל תופעות הלוואי האלו עלולות לקרות למטופל גם אחרי שהוא הפסיק לקחת את התרופה. כל אלו גורמים לצופה בפרסומת לתהות אם לא עדיף שאנשים האלו פשוט יחזרו לעשן וגמרנו.

 3.      United Health Care– השיר שלנו

[youtube v9YiTIYO-2A nolink]

אבל יש מי שהבינו איך זה עובד, כמו למשל הפרסומת הזו לביטוח הרפואי של United Health Care, שמצליחה גם להצחיק וגם להקסים וגם להעביר את המסר השיווקי שלה. הזוג העגלגל שמככב בפרסומת רוקד לצלילי "השיר שלהם", שיר הנושא מהסרט "ריקוד מושחת" שתכל'ס היה השיר של דור שלם שצפה מוקסם בפטריק סווייזי וג'ניפר איך-קוראים-לה. בקטע ההרמה המפורסם הבעל מסתובב כך שהקפיצה של אשתו מסתיימת בתוך שולחן ארוחת הערב במקום בזרועותיו, והפציעה הלא-איומה מביאה אותם לשירות הנגיש של החברה שמציע בדיקת רופא אונליין באמצעות שיחת וידיאו. ככה הם הצליחו להקליל נושא לא כל-כך נעים, להביא לכך שהשירות שהם מפרסמים יהיה זכיר במיוחד ועל הדרך גם להצחיק את הצופים. אהבנו פלוס פלוס.

4.      United Health Care- צ'אק נוריס

[youtube lQ3vNftrQHk nolink]

איש אחד נכנס לבררק שזה לא סתם איש אלא צ'אק נוריס, כוכב סרטי הפעולה המיתי מהאייטיז, והוא לא נכנס לבר אלא לדיינר אמריקאי טיפוסי. בעודו עומד מול הדלפק ומתרכז במה שהוא יודע לעשות הכי טוב (כלומר, לבהות בעומדים מולו במבט קשוח), שני קשישים בשולחן ליד, שמצחיקים יותר מהזקנים של החבובות, מתפעלים מהקשיחות של נוריס. בדיוק כשהצופה תוהה איך בדיוק ייכנס כאן שירות רפואי אחד מהקשישים מיידה בצ'אק נוריס מלחייה סתם ככה, בתור בדיקת רפלקסים, ובמקום לתפוס אותה נוריס נלחם במלחייה שמצידה חוזרת, כמו קארמה רעה, לחבוט במצחו של הקשיש שיידה אותה. עכשיו הוא כמובן צריך רופא, מה שמאפשר לו להיעזר בשירותי החברה ולמצוא במהירות ובקלות רופא שיטפל בו בעודו מסתלבט על הרפלקסים שלו-עצמו. התוצאה: פרסומת זכירה וכיפית שעושה חשק לסדרה בכיכובם של נוריס וזוג הקשישים.

5.      מכבי שירותי בריאות– אדיר מילר
[youtube S0G_H6vOtK8 nolink]

ברור שחיפשנו את הנקודה המקומית, אבל ברובה היא לא ממש כיף. חלק לא קטן מהפרסומות הישראליות בתחום הבריאות עדיין מציגות אנשים שעיקר אושרם בחיים נובע מזה שיש להם ביטוח (ולא, נגיד, מזה שהם בדיוק עושים את מלוא סל הבדיקות שכנראה יגיד שיש להם סרטן). משם התקדמנו לפרסומות לשירותי בריאות שמנסים לשכנע אותנו שכולנו משפחה (לא קנינו), כאלה שמכילות שירים עליזים שלא יעשו לכם את זה אלא אם כן אתם מאלו שצופים ב"מיכל הקטנה" למרות שאין להם ילדים, וכאלה שמנסות להצחיק כל-כך בכוח שהן עלולות להיות הסיבה שתזדקקו לטיפול רפואי. בין כל אלו הפרסומות של אדיר מילר למכבי שירותי בריאות, שעוסקות בקלות המעבר אליה, מצטיינות יותר מסיוון מצטיינת הדיקאן. כל הדמויות של מילר בפרסומות האלו אמנם סובלות מסתימות סופנית אבל הן מצליחות להתגבר עליה ועוברות קופת-חולים. כן, אנחנו יודעים שמוכרים לנו כאן שירות, אבל בדרך מצחיקים אותנו כל-כך שזה עושה לנו חשק לכל הפחות לבדוק במה מדובר.

*** הכתבה נכתבה בשיתוף מומחי "מכבי שירותי בריאות" ***