החכמה הסינית יוצאת לעור

בימים אלו משיקה הלגה רקנטי את "ליופי חוקים משלו", העוסק גם בקשר בין הרפואה המערבית לרפואה הסינית וזאת הזדמנות נהדרת לצלול לתוכו

מאת: רני אייל, מתוך ספרה של הלגה רקנטי 'ליופי חוקים משלו'

הרפואה הסינית היא הרפואה המתועדת העתיקה בעולם, מעל 2,500 שנה. הבסיס לכל תפיסת העולם הסינית מתואר בספר הנקרא 'ספר הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב'. הספר מתאר את האדם כיחידה אנרגטית אחת, גוף ונפש הקשורים זה לזה באופן הדוק ושניהם קשורים לתודעה האוניברסלית ולעקרון החיים. הרפואה הסינית רואה את האדם כחלק בלתי נפרד מהעולם הסובב אותו. מחלות, לפי תורה עתיקה זו, הינן ביטויים פיזיולוגיים ל"חסימות" שנוצרו בגוף כתוצאה מאורח חיים לא מאוזן, שהפר את שווי המשקל בין האדם לעולם שסביבו.

"כשתוואי הנהר נחסם, הנהר עולה על גדותיו ומביא לשיטפון והרס", נכתב בספר הרפואה הפנימית. חוסר זרימה פנימית בגוף האדם תוביל גם היא להצפה של אנרגיות הרסניות. כאשר האיזון בגוף מופר, מופיעים איתותים בגופנו. איתותים אלה מתבטאים בכל מערכות הגוף וביניהן גם העור. תחילה מופיעים איתותים כגון רגישות בעור, גרד, אדמומית או שומניות של העור, אך ככל שהמצב מחמיר האיתותים הופכים לדלקת, לפצעים, לאקזמה, לצלוליט ועוד. מטרת הרופא הסיני היא לסייע להחזרת האיזון בין הגוף והנפש. במפגש הראשון הוא ישים דגש על היכרות עם המטופל ועל אבחון נכון של שורש הבעיה, ובהמשך ישתמש במגוון שיטות טיפול על מנת לעזור למטופל להירפא.

הלגה רקנאטי צילום אלבום פרטי

הרפואה הסינית נשענת על שמונה ענפים:

1 . דיקור (אקופונקטורה)

הדיקור הוא כלי העבודה העיקרי של הרופא הסיני. מחטים דקות מאד, עשויות פלדה ונחושת, מוחדרות לעור בנקודות מיוחדות. אלו הן נקודות הדיקור. מאות נקודות דיקור פזורות בכל הגוף ובכל טיפול נבחרות כמה בודדות. נקודות אלה הן מעין תחנות ממסר חשמליות, המביאות לשינויים בכל תפקודי הגוף. הדיקור עצמו אינו כואב וזמן הטיפול הוא בדרך כלל זמן של נינוחות ורגיעה המזכיר "חלימה בהקיץ" או מדיטציה.

2 . תזונה

למזון ולשתייה שאנו צורכים יש השפעה מכרעת על מצב הגוף והנפש. כל סוג של מזון מביא עמו מטען אנרגטי מסוים, המשפיע על תפקוד האיברים בגופינו. בעזרת בניה נכונה של התזונה היומית שלנו אנו יכולים לשפר את התפקוד של גופנו. הרופא הסיני יתאים לכל מטופל המלצות תזונתיות המתאימות למצבו.

3 . צמחי מרפא

לאורך השנים תועדו ההשפעות השונות של צמחים ומינרלים על גוף האדם. הרפואה הסינית משתמשת בכ – 400 צמחי מרפא שונים. בהתעורר הצורך ירכיב הרופא הסיני מרשם של כמה צמחים המתאים למצבו של המטופל.

4 . טיפולי גוף

הטווינא הסינית והשיאצו היפני שייכים שניהם לרפואה הסינית. מטרת טיפולי הגוף להביא לזרימה חלקה של אנרגיה ושל דם. הטיפול נעשה לאורך מסלולי האנרגיה השונים בגוף ומביא לשיפור התפקוד של איברי הגוף השונים. טיפולי הגוף מסייעים למטופל לשמור על הבריאות ולהתמודד טוב יותר עם החולי.

5 . מוקסה וכוסות רוח

המוקסה היא צמח מרפא סיני בעל איכויות מחזקות. כוסות הרוח משמשות גם הן לגירוי נקודות הדיקור. שתי שיטות אלו חשובות מאד לחיזוק הפעילות של מערכת החיסון.

6 . פעילות גופנית

ידוע לכל כי פעילות גופנית סדירה תורמת רבות לבריאות הגוף-נפש ולאריכות ימים. הרפואה הסינית שמה את הדגש על פעילות המשלבת עבודת שרירים עם נשימה ומודעות, כגון טאי צ'י או יוגה. הרופא הסיני ימליץ במידת הצורך על תרגילים פשוטים, שניתן לתרגלם בבית, המתאימים למצבו הספציפי של המטופל.

7 . פעילות רוחנית

כולנו זקוקים להתפתחות רוחנית. זהו צורך קיומי שאסור להתכחש לו. גם הפעילות הרוחנית צריכה להיות מותאמת לאופי האדם ולנטיותיו־ האחד קורא ספרים ומעמיק דעת, השני עובד בגינה, שלישית עוסקת במדיטציה והרביעית בשירה. לכל אדם צריכה להיות פעילות המביאה להתרחבות הלב.

8 . אורח חיים

כל אחד מאתנו נברא כאדם מיוחד וייחודי. לכל אחד מאתנו צרכים שונים ודרכים שונות לחיות את חיינו. על הרופא הסיני להכיר את מטופליו ולעזור לכל אחד מהם לבצע את השינויים באורח החיים, אשר יסייעו בתהליך הריפוי מבלי לפגוע יתר על המידה בהרגליים ישנים ואהובים.

בימים אלו משיקה הלגה רקנטי את 'ליופי חוקים משלו' – הספר המקיף ביותר שנכתב בישראל בתחומי הקוסמטיקה ומדע טיפוח העור, המבוסס על 25 שנות מחקר ופיתוח, בהסתמך על עקרונותיה הטיפוליים הייחודיים של שיטת Helga . שיטה המתבססת על מעטפת הוליסטית של מוצרים וטיפולים המספקים פתרון כולל – רפואי, אסתטי, תזונתי ונפשי, בשילוב בין עבודה חיצונית לפנימית, ובין הרפואה המערבית לרפואה הסינית. אז ביקשנו מהלגה רקנטי שתשתף אותנו בקצרה בעיקרי הרפואה הסינית

גוף ונפש
כתבות, חדשות ודעות על הקשר שבין הגוף לנפש, איך לשמור על הבריאות, הכושר והאושר האישי