יש אמוג'י לגבינה, לנייר טואלט, לכל דגל בעולם ול-10 מכוניות שונות אבל למחזור הנשי? נאדה. כלומר, עד עכשיו. החברה שמייצרת את כל האמוג'ים בקליפורניה הגיעה לתובנה שהגיע הזמן להשיק אמוג'י מחזור, שאינספור נשים בכל העולם יוכלו להתחבר אליו. בלי הסברים, בלי מילים, בלי לתאר את מבול הרגשות והכאבים המלווים ל"ימים האלה בחודש", ניתן לשלוח טיפת דם אדומה ולסגור עניין.
הרעיון המבורך לא נולד מעצמו והוא תוצר של מאמצים רבים מהכיוון של ארגון בשם Plan International שעמלה זמן רב על הניסיון לשכנע שאמוג'י מחזור הוא הכרחי בעידן הנוכחי. הארגון ערך סקר, עם 2,000 נשים צעירות בבריטניה ומצא שמחצית מהן הרגישו שאמוג'י מחזור יסייע להן לדבר בפתיחות על המחזור עם בני משפחה וחברים. היילי קול, המנהלת האחראית של הארגון באוסטרליה, אומרת שהוספת האמוג'י מחזור הוא צעד קטן אבל חשוב בתהליך הנורמליזציה של המחזור בחברה.
"אנחנו נרגשים שהקמפיין שלנו נחל הצלחה", אומרת קול. "800 מיליון נשים מקבלות מחזור מדי חודש אבל אנחנו עדיין מסתכלות על זה כמשהו מביך. עלינו לנפץ את הסטימה סביב המחזור והדרך להתחיל הוא בלנהל שיח פתוח סביבו. אמוג'י של מחזור הופך את השיח לנורמלי ומאחר ואמוג'ים הפכו לחלק ניכר מהשיח הדיגיטלי והרגשי, חשוב שהוא יקבל ביטוי תרבותי בחיינו".
אנחנו חיים בתקופה, שלצערנו, למילים אין הרבה ערך, לפחות לא בתכתובות שלנו בסמארטפון. במסגרת השטחת המציאות, בה כולנו פס ייצור שמקליד את אותם סמלים, ראוי לייצר אמוג'י על כל מצב שמבזבז זמן רב מדי על הסבר. מחזור הוא עולם ומלואו ואמנם במשך שנים רבות נשים ניסו להתעלות מעליו, התביישו בדם שטפטף (החביאו טמפונים בדרך לשירותים) אך כיום המגמה היא לגרום לנשים לא להרגיש רע או לחשוש ממה יגידו. המחזור הוא חלק מאיתנו, הוא חלק מהקיום וכעת, חלק מהלקסיקון הדיגיטלי שלנו.