סקונס וחברות

חברתי הטובה לא גרה בישראל. השבוע שוב צבטו בי הגעגועים. המרחק הפיזי בינינו גדול. מדי. אבל החיבור הנפשי הוא בנימי נימים. התחושות שלא צריך להסביר. רגשות שמבינים בין השורות. השתיקות שמסבירות יותר משיחות שלמות. החברות בינינו היא חלק ממני, חלק ממי שאני.

מה מכינים לחברה כשהיא באה לבקר? לא כזו שבאה בפעם הראשונה. אין צורך ברושם מיוחד. החום של התבנית עושה את העבודה. הביטוי "אוכל מנחם" כבר שחוק עד זרא. נתפשר על אוכל משמח, אוכל שסותם את כל החורים של הגעגועים וממלא אותם באהבה. בטח כבר הבנתם שאני מתכוונת לפחמימות…

חברה טובה אחרת הביאה לי לנסות דבש חרובים שגברת אחת בגליל חלבה בעצמה מהעץ והכינה לפי מתכון שקיבלה מסבתא של סבתא שלה או משהו כזה. אתם בטח תוכלו למצוא דבש חרובים בחנויות טבע, אבל העובדה שהיא חשבה עלי, היא שעושה את ההבדל ומתבלת בעוד קצת אהבה את הבצק.

ואנגליה, שעדיין לא יוצאת לי לגמרי מהראש, מביאה את החברים שלה, הסקונס. אלה שאופים לחברות טובות. יושבים איתן על כוס תה של ארבע או שדווקא טובלים בקפה הפוך או בשוקו החם. החלק היפה הוא שיש לכם את החומרים להכנה בבית ולא צריך להתכונן במיוחד מראש. 10 דקות הכנה ו-15 דקות אפיה.

לתוספת בריאות, החלפתי חלק מהכמות של הקמח הלבן בקמח מחיטה מלאה והוספתי דומדמניות מיובשות, שמוסיפות יופי וטעם לסקונס. באנגליה ימרחו את הסקונס בשמנת סמיכה. כאן יש לנו חמאה וריבה. אין לי תלונות.

סקונס ריחניים. הכי כיף לאכול ישר מהתנור.
צילום: "הגרגרנית"

סקונס עם דבש חרובים ודומדמניות מיובשות

8 יחידות

החומרים

  • 2 כוסות (280 גרם) קמח לבן / רב-תכליתי
  • 1/2 כוס (70 גרם) קמח מחיטה מלאה
  • 1 שקית (10 גרם) אבקת אפיה
  • 1 כף (12 גרם) סוכר לבן
  • קורט מלח
  • 100 גרם חמאה
  • 40 מ"ל חלב
  • 1 ביצה
  • 3 כפות דבש חרובים
  • 40 גרם דומדמניות מיובשות (אם אין לכם, תוכלו להחליף בצימוקים כהים)

פפפ

אופן ההכנה

  1. הכניסו לקערה קמחים, אבקת אפיה, סוכר, מלח וחמאה ובעזרת הידיים ערבבו בתנועות חיכוך, עד לתערובת פירורית.
  2. צרו "בור" באמצע תערובת הבצק והכניסו לתוכה חלב, ביצה, דבש חרובים ודמדמניות.
  3. לושו את הבצק עד לכדור אחיד ולא דביק. שטחו את הכדור לדסקית עבה, 2-3 ס"מ.
  4. פרסו את הדסקית ל-8 משולשים והניחו אותם עם מעט רווח זה מזה, על תבנית מכוסה נייר אפיה.
  5. הכניסו לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות ואפו כ-15 דקות, עד שהסקונס אפויים וקשים מבחוץ.
  6. מיד כשהם יוצאים מהתנור, כשהם עוד חמים, מרחו את הסקונס בחמאה טובה, בקונפיטורה מתוקה תוצרת בית או בקרם פרש. סקונס מקבלים הכל באהבה.

פפפ

בתיאבון!

מתחילים בתערובת בצק פירורית
מכדררים לכדור את הבצק
משטחים לדיסקית עבה וחותכים ל-8 משולשים
לאחר האפיה. חמאה וריבה וכוס תה.

 

השוונץ:

לפני חמש עשרה שנה, כחמש שנים לאחר שמשטר האפרטהייד בוטל, טסתי לדרום אפריקה מטעם העבודה. התארחנו בסוף השבוע אצל הקולגה (הלבן) שלנו. עד היום אני זוכרת את ההתייחסות המתנצלת, כביכול, לעובדים השחורים שעבדו אצלם בבית (בינינו, קשה שלא לקרוא לזה פשוט "משרתים"). לפני שאני נכנסת לדיכאון עמוק מהשאלות הקיומיות שהסיטואציה מעלה, הנה משהו חיובי – בסל הפיקניק המושקע שהעובדת שלהם הכינה לנו, היו סקונס נהדרים מרוחים מבעוד מועד בשכבה עבה של חמאה צהובה. מאז אני מנסה לשחזר את הטעם. נדמה לי שהצלחתי הפעם ממש טוב!

הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit