תום עידן הפוטושופ? רשת Target בקמפיין חדש לבגדי ים

"Target Loves Every Body" זו הכותרת של קמפיין בגדי הים החדש של רשת טרגט האמריקאית, בו מככבות "נשים רגילות" שלא עברו פוטושופ

בחורה עם מחשב נייד

enhanced-25762-1433963383-5

לפני כחודשיים, כאשר פרסמתי את מדריך בגדי הים בהתאם למבנה הגוף, אחת ההערות שקיבלתי ובצדק, הייתה שכל זה טוב ויפה (העצות והטיפים השונים) אבל בתמונות בולט בעיקר מבנה גוף אחד. לכי תסבירי את המובן מאליו, שחברות האופנה מצלמות את הקטלוגים של בגדי הים על דוגמניות והתמונות עוברות פוטשופ בין השאר להצרת היקפים, אז עם כל הכוונות הטובות זה מה יש.

ברשת טרגט האמריקאית, הבינו שבחירת בגד הים הנכון היא נושא בעייתי לרוב הנשים וכל העצות הטובות הן חסרות ערך ברגע שהקולקציות מוצגות על דוגמניות עם פרופורציות מושלמות. לכן הם יוצאים עכשיו בקמפיין בגדי ים שצולם עם נשים "רגילות" בעלות מבנה גוף שונים. מטרת העל המוצהרת של הקמפיין היא לעזור לנשים לאהוב את "הנכסים" שלהן, שבמציאות מגיעים כידוע בכל מיני גדלים ומידות ותוך כדי כך, לעזור בבחירת בגד הים המושלם ולא משנה מה המידה שאת לובשת.

Zanna-Roberts-Rassi-Nashelly-Messina-Nikki-Minton-Sarah-Boyd-Chantè-Burkettמימין: שנטה בורקט, שרה בויד, ניקי מינטון, נשלי מסינה ועורכת מארי קלר זאנה רוברטס -ראסי (PHOTO: Target)

*

הנשים המשתתפות בקמפיין "Target Loves Every Body" הן בלוגריות אופנה, שמבינות דבר או שניים בענייני סטייל ולכל אחת מהן בלוג אופנה פופולארי: נשלי מסינה כותבת את – Fabulatina, ניקי מינטון –My Style Diaries, שרה בויד –Simply Stylist ושנטה בורקט כותבת את הבלוג –Everything Curvy and Chic.

בנוסף הן משתתפות בסרטון וידאו קצר, שבו מראיינת אותן זאנה רוברטס-ראסי, העורכת של מגזין האופנה "מארי קלר" והסטייליסטית של טרגט ושם כל אחת מהנשים מספרת איזה חלק בגוף שלה היא הכי אוהבת ואיזה חלק גורם לה להרגיש חסרת ביטחון. בהמשך הסרטון נותנת זאנה טיפים כיצד להסתיר בטן ואיך לתמוך בחזה גדול, או איך ליצור אשליה של קימורים. יש היום מגוון עצום של בגדי ים, היא אומרת וברגע שכל אחת מכן תצמצם את המבחר הזה רק למה שמתאים למבנה הגוף שלה, הבחירה תהיה הרבה יותר קלה.

הקמפיין של טרגט מגיע בתקופה, שבה תעשיית האופנה מנסה (טיפין טיפין) להתנער מסטנדרט היופי הבלתי אפשרי שהיא עצמה יצרה, ולהציג מגוון רחב יותר של סוגי גוף בקמפיינים השונים. דוגמניות במידות גדולות מקבלות יותר ויותר תשומת לב, בינתיים אומנם רק קוריוז, אבל כך מתחילות מהפיכות.

אצלנו בשבוע שעבר פרסמה מערכת "ידיעות אחרונות" במוסף "זמנים מודרניים", כי הם יוצאים במהלך לעידוד דימוי גוף בריא וכל צילומי האופנה והסלבס, יתפרסמו מעתה ללא פוטושופ להצרת היקפים וכי דוגמניות בעלות רזון קיצוני לא תשתתפנה בהפקות האופנה של העיתון. מדובר בצעד שהוא לא רק דקלרטיבי, אלא נועד להרגיל אותנו להתבונן בתמונות שבהן מודל היופי הוא מציאותי ואמין יותר. אחרי שנים בהם הורגלנו באידיאל יופי מושלם וכמעט לא אמיתי, עם דוגמניות שעברו פוטושופ רצחני שגורם להן להראות אפילו עוד יותר רזות ואלילות, נותר רק לקוות שגם חברות אופנה נוספות כמו טרגט וגם חברות מקומיות בישראל, יאמצו סטנדרטים מציאותיים ואפשריים יותר של מודל יופי בריא.

main.original.585x0Nashelly Messina לובשת בגד ים שלם של טרגט, עם חיתוכי קאט אאוט המכוסים בד שקוף שמחירו 40$ – כאן (PHOTO: Target)

enhanced-2526-1433963745-14Nikki Minton בביקיני של טרגט בשני חלקים לא זהים (PHOTO: Target)

enhanced-18300-1433964227-2

 Chantè Burkett בבגד ים בשני חלקים של טרגט מקו Ava & Viv למידות גדולות. חלק עליון – 25$ וחלק תחתון בגזרת מותן גבוהה – 23$. (PHOTO: Target)

Sarah-BoydSarah Boyd בביקיני עם הדפס צבעוני, חלק עליון – 14.99& וחלק תחתון – 14.99$ (PHOTO: Target)

[youtube qIOg-sCdzLs nolink]

 

תמונות: Target

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.