לא הרבה יוצא לנו, העוסקים באופנה, לכתוב על דברים עם ערך מוסף. לעיתים אנחנו נוטים לעיסוק יתר ורצינות תהומית בכל הנוגע לבדים, למידות, לצבעים ולגזרות ושוכחים שבסופו של דבר מדובר באופנה ועם כל הכבוד המגיע לה, השפעתה על החיים של רובנו לא גדולה. לכן, כשנקרית בדרכי הזדמנות לכתוב על אופנה עם ערך מוסף אני עושה זאת בשמחה ובפרגון מלא.
מזה זמן מקפידים לציין ב H&M את כניסתם לתחום הקיימות. השבוע הוזמנתי לשמוע על השקת קולקצית Conscious 2013 ועל המשמעויות בפועל מעבר לשם היפה. אני חייבת לומר שעל אף שדובר בפגישה יחצ"נית אני השתכנעתי שמאחורי הפרוייקט שהוצג לנו עומדת כוונה אמיתית של ענקית האופנה להפוך לחברה טובה יותר לאנושות ולסביבה.
H&M אימצו את ערכי הקיימות כקונספט כולל בהתנהלות שלהם. הם לא מצהירים על עצמם הצהרות שווא על ידידותיות לסביבה ולא מתכוונים להפוך לצדיקים גמורים בתחום, אבל בהחלט מתכוונים לנסות לצמצם במידת האפשר את הנזקים שתעשיית הטקסטיל גורמת לסביבה ולחברה ועדיין להשאר חברה עסקית מובילה בתחומה.
איך עושים את זה? ע"י לקיחת אחריות על הזיהום הגדול שגורמת תעשיית הטקסטיל וניסיון להפחיתו במידת האפשר תוך הקצאת משאבים יעודיים לשם כך. בין הפעולות שכבר נעשו- פיתוח טכנולוגיות חדשות וחומרים ידידותיים לסביבה, שינוע הסחורה דרך הים ובכמויות גדולות, שיפור תנאי העבודה של העובדים בארצות הנכשלות, שימוש בנורות חסכוניות בכל סניפי הרשת, מעבר לשקיות וקולבים מפלסטיק ממוחזר ושינויים קלים נוספים שהצטברותם תביא לשינוי משמעותי ברמת הנזקים לסביבה.
מעבר לשינויים שהוצגו, H&M משיקים פרוייקט מחזור עולמי בשם Garment Collecting
החל מהיום (חמישי 14/3) יוצבו בשלושה סניפים של הרשת (ת"א, בת-ים וחיפה), מכלי איסוף. כל לקוח מוזמן לבוא עם שקית בגדים משומשים (כל פריט לבוש בכל מצב ומכל מותג) לאחד הסניפים, בתמורה לכל שקית יקבל הלקוח 20 ש"ח בתווי קניה (לשימוש בקניה מעל 150 ש"ח, עד 2 שקיות ליום). כמובן שניתן גם לתרום מבלי לקנות חדש.
השקיות שנאספות מכל העולם נשלחות למרכז לוגיסטי של חברת I:Collect השוויצרית שם הם ממוינים ל 4 קטגוריות-
בגדים לשימוש חוזר שימכרו לשווקים או לחנויות יד 2/ בגדים למחזור– טקסטיל שלא ניתן לעשות בו שימוש יעבור לייצור מוצרי טקסטיל אחרים/ בדים לשימוש חוזר– טקסטיל שלא ראוי יותר ללבישה ויוסב למוצרים כגון מטליות ניקוי/ בגדים לייצור אנרגיה מתחדשת.
ואם זה לא מספיק, הרווחים מהפרוייקט נתרמים חזרה לעמותה מקומית לפי בחירתם של נציגי החברה בכל אחת מהמדינות. הרווחים מפרוייקט האיסוף בישראל יתרמו לעמותת משאלת לב, כך שהאינטרס של כולנו הוא לדאוג לכמה שיותר איסופים, גם למען הסביבה וגם למען התרומה.
ואחרי שזה נאמר, אי אפשר לשכוח לשכוח שמדובר ביצרנית אופנה ולשם כך התכנסנו, אז כמה מילים על הקולקציה- קולקציית קונצ'ס אביב 2013 כוללת בגדי נשים, גברים, DIVIDED וילדים, היא תפורה מחומרים ידידותיים לסביבה כגון בדים אורגנים שלא נעשה שימוש בכימיקלים מסוכנים בתהליך הייצור שלהם וחומרים ממוחזרים (כן, גם פוליאסטר יכול להיות ממוחזר). הקולקציה תהייה זמינה בכל סניפי הרשת החל מה-14 במרץ 2013.
קולקצית הנשים -מתאפיינת בצבעים טבעיים (ירוק/חאקי/אבן/לבן עם מעט גיוונים בורוד וצהוב) אביבית, צעירה ונינוחה עם השפעות של שנות השבעים.
קולקצית הגברים –מתאפיינת בצבעים כחול, אפור וירוק וכוללת מכנסי צ'ינו, חולצות ובלייזרים.
DIVIDED– הקולקציה לצעירות, כוללת פריטים קיציים כמכנסונים, חולצות, כובעי מצחייה תואמים ונעליים בהדפסים נשיים בגווני פסטל.
ילדים – לבנות: מכנסי 7/8 ומכנסיים קצרים, חצאיות, שמלות עם הדפסים, גופיות צבעוניות ונעלי בלרינה. לבנים: מכנסי צ'ינו, מכנסיים קצרים, חולצות וקרדיגנים בוורוד קיצי, כחול ובז'.
מחירים– 29.90- 399 ש"ח
בנוסף משיקים בה&מ קולקציה בשיתוף פעולה עם חברת BLB -Brick Lane Bikes שמיועדת לרכיבה אורבנית (משום מה לגברים בלבד). 11 הפריטים בקולקציה מותאמים לרכיבה מבחינת הבדים הגמישים והמאווררים והגזרות הנוחות ומצויידים בכיסים יעודיים לנשיאת בקבוקי המים, הבדים כמובן ידידותיים לסביבה. בקרוב יעלה גם קמפיין תחרותי ברשתות החברתיות שיעניק הזדמנות לאדם אחד מכל מדינה לזכות בזוג אופניים יוקרתי של חברת BLB.
מי שמובילה את הקמפיין אגב, היא ונסה פארדי שמעידה על עצמה כחובבת וינטאג' ופריטי יד שניה. מסתבר שיש חיים אחרי ג'וני דפ.
קישור לאתר אי-קולקט www.ico-spirit.com
למידע נוסף על פעילות הרשת בנושא קיימות: www.hm.com/conscious
ולמען המטרה החשובה ואיסוף התרומות אודה לכם אם תשתפו על הקירות שלכם. כל ק"ג נוסף של בגדים שימוחזרו משמעותו העלאת סכום התרומה למשאלת לב!
"הקונה נחמה" בפייסבוק, לעידכונים על מבצעים שוים, מכירות מיוחדות ודברים יפים.