Fake News – Fake Truth

ביקור חובה באשכול תערוכות חדש במוזאון חיפה

תצלום מתוך המיצב של רונית ברנגה, הקירות ידברו, , 2019מיצב, טכניקה מעורבתבאדיבות האמנית

פתיחה: שבת, 30.03.19, 20:00
נעילה: ראשון, 01.09.19

במסגרת הסיור המקדים אשר ערכתי לקראת פתיחת התערוכות בחרתי להתמקד במספר תערוכות:

FAKE NEWS – FAKE TRUTH

פתיחה: שבת, 30.03.19, 20:00
נעילה: ראשון, 01.09.19

fakenews

אוצרת: סבטלנה ריינגולד

התערוכה הכל כך מרשימה הזו מאירה באלומה חדה את התקופה בה אנו חיים. תקופה בה פוליטיקאים עושים שימוש בתקשורת כדי לשלוט בדיון הציבורי ו"משחררים" מידע כוזב (fake news) ועובדות "אלטרנטיביות" כדי לכוון את דעת הציבור.

מטרת התערוכה היא להעיר את הציבור כדי שיתחיל לבחון האם המידע שמגיע אליו באמצעי המדיה השונים הוא אכן נכון – מי הפיץ אותו ולמה.

הראשון שהעלה את שיבוש המידע לדרגת אמנות היה לדעת אוצרת התערוכה דונלד טרמפ.

בתערוכה שיבוש מידע מציגים האמנים: מתיו דיי ג'קסון, קרל הנדל, צילה חסין וכרמל ברנע ברזנר ג'ונס.

האמנים מציגים את התפיסה בה אין אמת ומעולם לא היתה. אנחנו בכלל טועים בכך שאנו מחפשים אמת שכזו!

tramp

האמן האמיתי

אוצרת: סבטלנה ריינגולד

אמנים משתתפים: אורי קצנשטיין, אייל וייזר, בועז ארד, גדעון גכטמן, ג'וזיאן ונונו, דב אור נר, דמיאן הירסטהנה אביתר, יאיר גרבוז, יאסומסה מורימורה,  יגאל תומרקין, יעל ברתנא, כרם נאטור, מיכל חלאק, מיכל נאמן, מירי נשרי, רונה יפמן, רועי רוזן ורמי מימון.

תערוכה זו מבקשת לבחון את ערעור המיתוס של "האמן האמיתי" באמנות הישראלית דרך מבחר עבודות החל בשנות השבעים של המאה הקודמת ועד ימינו.

תפסה אותי במיוחד עבודתו של רועי רוזן אשר יצר דמות פיקטיבית של אמנית בשם ז'וסטין פרנק. ציירת וסופרת יהודייה אשר כביכול חיה בין השנים 1900-1943. פרנק הבלגית חיה, בצרפת, היגרה לישראל, לא הסתדרה עם הממסד האמנותי כאן ומתה חסרת כל. רועי רוזן "גילה אותה", חשף את אמנותה והוציא אותה מתהום הנשייה.

JOSFIN

OVERLOAD

אוצרת: רויטל סילברמן גרין

התערוכה מבקשת לבחון כיצד התופעה של עומס יתר באה לידי ביטוי באמנות ומציגה פרויקטים של שלושה אמנים: אלון קדם, כריסטינה דה מידל ורונית ברנגה.

 תערוכה זו עוסקת בתופעה של עומס יתר, המאופיין בהסתמכות מוגזמת על המדיה החברתית כמקור מידע. נטייה זו נובעת מאובדן אמון במוסדות הרשמיים, העיתונאיים והחדשותיים ומעומס המידע. בעידן זה כמות בלתי פוסקת של גירויים ממסכת את האמת ומקשה על שיקול הדעת ועל זיקוק המסרים. בהתייחסות לכך, התערוכה מבקשת לבחון כיצד התופעה של עומס יתר באה לידי ביטוי באמנות.

אלון קדם, סחר חליפין, 2018 שמן על בד.  צילום: דלית קדם גוטליב

אלון קדם, יום אחד, 2019, שמן על בד.

צילום: שי הלוי

 

עבודתה של האמנית המסקרנת רונית ברנגה "הקירות ידברו".

תצלום מתוך המיצב של רונית ברנגה, הקירות ידברו, , 2019 מיצב, טכניקה מעורבת באדיבות האמנית
תצלום מתוך המיצב של רונית ברנגה, הקירות ידברו , 2019
מיצב, טכניקה מעורבת
באדיבות האמנית

עוד על רונית ועל המיצב ניתן לקרוא באתר נויה-אמנות ישראלית מקורית