עם הפנים קדימה

איך כניסה באומץ לבית זר לגמרי לימדה אותי עוד משהו על החשיבות שבשיווק חברתי? ואחת ולתמיד – האם פייסבוק היא הכתובת לקידום בלוג או עסק? ולמה דווקא דף עסקי?

אתמול עשיתי דבר לא אופייני לי. בתשע בערב הגעתי למגדל בתל אביב, עם קערת סלט ביד, ונכנסתי לדירה שמעולם לא הייתי בה, בעקבות הזמנה שקיבלתי בפייסבוק ממישהי שלא הכרתי, למפגש עם עוד אנשיםשכולם זרים לי, והמוזר הוא שעשיתי זאת כאילו זה עניין שבשגרהאבל למה לא, בעצם?!

כשחושבים על זה, האמת שזו בדיוק העבודה שליפיתוח וניהול קשרים עם זרים כאילו מדובר בעניין של מה בכך. כשחושבים על זה עודלפגוש אנשים חדשים זה הדבר הכי נכון לכל עסק. לכן אני מכירה מדי יום אנשים זרים, מתקשרת פרונטלית ווירטואלית, מלהטטת בין אישורי חברות לתגובות בשם לקוחותיי, מזהה הזדמנויות, מנסחת תגובות, עושה כל שביכולתי כדי להפוך כמה שיותר ׳זרים׳ ל׳חברים׳.

פגישות סלון הן כבר קצת ממפגשים מהסוג החריג. לרובנו יש פייסבוק דרכו אנו מתעדכנים על חיי חברינו, רבים עובדים בסביבה ממוחשבת, מלייקקים במקום להניד בראש בהבנה, בקושי מדברים בטלפון כי יש וואטסאפ, עיקר התקשורת מושתת על תכתובת, אבל משום מה העברת שיווק העסק למישור הוירטואלי, ובעיקר לפייסבוק, זה עדיין Big No No אצל המון בעלי עסקים, אפילו כשברור להם שזהו כלי מעולה למטרה זו.

הנה שמונה סיבות למה כן לבחור בדף עסקי וגם שתי מחשבות על למה לא.

פנים אל מול פנים
יתרונות פייסבוק עסקי לעומת אישי
:

  1. בדף עסקי תמצאו כלים שביכולתם להעביר מידע רלוונטי, ממוקד ונגיש לגולשים.
  2. הזמינות של הגולשים בפלטפורמה זו גבוהה היות ומשתמשי פייסבוק מצויים ברשת משך הזמן הארוך ביותר ביחס לרשתות אחרות ובגלישתם מספקים מידע יעיל עבורנו כדי לטרגט אותם.
  3. האינטרס הכלכלי של צוקרברג ופמלייתו מביא לפיתוח מתמיד ומתעדכן לטובת קידום דפים עסקיים, ותכל׳ס גם אוסר על שימוש בפרופיל אישי לצרכים עסקיים.
  4. רק בדפים עסקיים קיים פאנל הניהול שמציג ניתוח התנהגות הגולשים, שכמובן מאפשר שיפור וכוונון של מאמצי השיווק שלכם.
  5. בניהול נכון של העבודה תמצאו שבעבור השקעה קטנה של זמן וכסף תפיקו תועלת וחשיפה רבה.
  6. כל פרופיל פייסבוק נשען על כתובת מייל קיימת, ולכן קבוצת אוהדים טובה ופעילה מהווה רשימת תפוצה איכותית (ברובה)- זהו פרמטר חשוב להשגת שיתופי פעולה עסקיים למשל.
  7. נכון שיחס אישי מוכר, אבל מיתוג טוב ופיתוח שפת מותג מעבירים שדר של רצינות ותחושה של יציבות ומקצועיות, בעזרתם ניתן לנהל ישות חברתית נעימה ומקצועית כאחד.
  8. זוכרים את צ׳נדלר מ״חברים״, זה שהשאר לא יודעים במה הוא עוסק וגם לא רוצים לדעת? אז: פייסבוק עסקי. תחסכו את ׳בבל״תכם׳ מחבריכם האישיים, או לפחות תשאירו בידיהם את הבחירה

על הפנים

והנה גם שתי מחשבות למה לא לפתוח דף פייסבוק עסקי (עדיין):

הראשונה – תחזוקה טובה של דף עסקי מצריכה זמן, מאגר של תכנים, חשיבה יצירתית ומתחדשת, שיטוט די קבוע ברחבי הרשת כדי להכיר את השפה והדרך ומעורבות רבה.
לא לכולם יש מהמשאב הזה בשפע ולפעמים גם למי שיש, פשוט אין חשק להשקיע אותו בזה.
אז אם אתם נמנים על מי שלא יתמידו – חבל להתחיל. אם אתם מתלבטים, קחו את הזמן, סיירו בדפים שונים, לימדו איך זה עובד, מה מתאים ומה לא, ורק כשתרגישו שהתגבשתם ואתם שם – לכו על זה, ועשו את זה טוב.

השנייה זוכרים את האינטרס הכלכלי של צוקי? אז הוא תופס לשני הכיוונים.
פייסבוק אומנם משפרת את הפלטפורמה לטובת עסקים
, אך היא גם הופכת חלקים ניכרים מהפעילות של דפים עסקיים לממומנת.
מילה לטובת העניין – פרסום בפייסבוק מאפשר גישה מגוונת לקהלים קיימים וחדשים בעלויות נמוכות יחסית
. אולם, אם אין לכם תקציב לא משנה כמה אסביר ואדבר בשבחו של פרסום מפולח ומחירו ההוגןחישבו על כך היטב. אתם עלולים להתאכזב ממידת ההשקעה (בזמן ואנרגיה) לעומת התועלת שתפיקו.

רוצים לדעת עוד על שיווק עסקים קטנים באינטרנט?
סמנו ״עקוב אחרי״ בראש הבלוג או הכנסו לבלוג העסקי שלי