ברברי פרורסום, ללא ספק המותג החזק והמסחרי ביותר המציג בשבוע האופנה של לונדון וזה אומר, שהתצוגה שלהם היא תמיד הכי נוצצת ועתירת באזז.
כל מי שיודע משהו על ברברי, מכיר את מעילי הטרנץ' המחויטים המזוהים איתם. אבל המעילים המוכרים, שהיו בעונות האחרונות צבעוניים ומבריקים כמו עטיפות של סוכריות וגם אלה עם דוגמאות החברבורות שהיו להיט ענק בעונה הקודמת, פינו את מקומם בקולקציית סתיו 2014 לרכות מפתיעה, בסגנון אומנותי-בוהמיני שאיננו אופייני למותג, בהשראת ה- Bloomsbury Group – קבוצה של אמנים ואינטלקטואלים שפעלה בתחילת המאה ה-20 וכללה בין השאר, את הסופרת וירג'יניה וולף והצייר דנקאן גרנט.
במקום המעילים המהוקצעים צעדו הדוגמניות על המסלול בשמלות ארוכות רכות ונשפכות ממשי, עליהן צוירו בעבודת יד מוטיבים מופשטים של עלים ופרחים. צעיפים ארוכים ופונצ'ו* – צעיפים בסגנון שמיכה – היו חלק מרכזי בקולקציה, זרוקים בנונשלנטיות על כתף הדוגמניות או משתרכים כמעט עד הרצפה, מוחזקים רק באמצעות חגורה דקה. במקום מעילי הטרנץ' היו שם מעילי זמש ושרלינג, מצוירים אף הם בעבודת יד ומעילי צמר מוהר רפויים, שעליהם הונח פונצ'ו או צעיף דומיננטי. הצבעוניות הייתה יפיפייה וכל כך מגוונת, החל מצבעי מים רכים ופסטליים של "אפור לבנדר" "וורוד עתיק" (כך בתוכניה) ועובר לצבעים עמוקים ועזים של צהוב חמנייה, ירוק יער וכל קשת גווני הכחול.
כריסטופר ביילי, המעצב הראשי והמנהל האומנותי של ברברי, סיפר על הציורים כי אהב את הרעיון של חזרה לעשיית דברים בעבודת יד, בעידן הדיגיטלי והמשוגע שבו אנו חיים. ובאמת, ניתן היה לדמיין את הנרטיב של ביילי ואת ההשראה הרומנטית שקיבל מאותה קבוצת יוצרים של המאה שעברה, במראות החלומיים והיפיפיים שנראו על המסלול. אבל ביילי, שבחודש ספטמבר יתחיל בתפקידו החדש והנוסף כ- CEO של המותג, יודע היטב שרומנטיקה וחזון אומנותי לבדם אינם מספיקים וכי עוצמתו של מותג ברברי פרורסום היא קודם כל בכוחו המסחרי האדיר, המתעצם משנה לשנה. שלל אקססוריז שכולם מן הסתם יהפכו ללהיטים מסחריים, לא חסרו על כן בקולקציה. מלבד הצעיפים הנהדרים, היו שם תיקים ונעליים (מגפוני פיפ טואו עם שרוכים) מצוירים אף הם בעבודת יד וצעיפי שמיכה מקשמיר, עליהם הוטבעו ראשי התיבות של שמות הדוגמניות.
כיאה לכוח המשיכה המרשים של המותג, לתצוגה שנערכה בגני קנסינגטון הגיעו 1500!! אורחים, ביניהם גם הרבה גברים, כמו צלם האופנה מריו טסטינו, מפיק העל הארווי ווינשטיין, אהוב הנערות הזמר הארי סטיילס מלהקת וואן דיירקשן והשחקן בראדלי קופר, שהגיע לצפות בחברתו Suki Waterhouse שצעדה על המסלול. לידו ישבה אנה וינטור עורכת הווג, במעיל טרנץ' אפור עם הדפס ירוק ובמרחק מה מהם קרין רוטפילד, עורכת ווג צרפת לשעבר, בטרנץ' שחור מטאלי. אנשי האופנה טובי הלב, התלחשו ביניהם שהן נראות כמו המכשפה הטובה והרעה של ברברי.
* הפונצ'ו כנראה עושה קאמבק מטורף בסתיו 2014. גם מעצבים נוספים כמו טומי הילפיגר ורלף לורן, הציגו לפני ימים אחדים בשבוע האופנה של ניו יורק, פונצ'וים בקולקציות שלהם.
*
*
*
*מימין: Suki Waterhouse החברה של השחקן בראדלי קופר
*
*
*הדוגמנית קארה דלווין בצעיף שמיכה, עם ראשי התיבות של שמה. כל הדוגמניות קיבלו צעיף כזה עם ראשי התיבות של שמן – שתי אותיות. דלווין לבדה, קיבלה שלוש אותיות, לאור מעמדה כדוגמנית על…
*סיום התצוגה: כל הדוגמניות עלו על המסלול עם צעיפי שמיכה (פונצ'ו) צבעוניים, עליהם הוטבעו ראשי התיבות של שמן
תיקים ונעליים מצוירים בתצוגה של ברברי
*
*
BLOOMSBURY BAG תיקים המעוטרים בציורי יד ONE OF A KIND
*
השחקן בראדלי קופר ואנה וינטור בתצוגה של ברברי
תמונות: יח"צ
*
ברברי, ה' באייר 22, תל אביב
מתוך הבלוג של אלישבע כספי