7 טיפים מוצלחים לחופשת לידה מהנה

7 טיפים מוצלחים שיעזרו לך להעביר את חופשת הלידה בצורה יעילה ומהנה. מוזמנת להיכנס, לקרוא, לשתף ולהוסיף טיפים משלך 🙂

חופשה בחיתולים(1)

מזל טוב!!! ילדת, הרגע שכה חיכית לו הגיע…
בימים הראשונים, קשה עדיין להתרגל לשינוי והמונח חופשת לידה, נשמע כמו בדיחה גרועה. אבל לאט לאט תפתחו את והתינוק שגרה משלכם ואני כאן כדי לתת לך כמה טיפים שיהפכו את השגרה הזו למשהו טוב עבורכן ועבור תינוקכן.
הטיפים הם כמובן מעבר לקריאת חומר על תינוקות, לצאת לסדנאות ולבלות כמה שיותר זמן איכות עם התינוק. זהו זמן שלא חוזר עם התינוק ומשפיע רבות על הקשר של האם עם הילד בעתיד. הטיפים בפוסט נועדו לתת לך את המרחב האישי שלך, שיגרמו לך להיות אמא מאושרת ונינוחה. דבר שחשוב בעצמו לא פחות לקשר שלך עם ילדך.

להלן שבעת הטיפים:

1. הליכה יומית-
צאו לטייל עם התינוק בעגלה או במנשא. תנשמו אוויר צח לפחות חצי שעה. תנו גם לתינוקכם לנשום אוויר מחוץ לכותלי הבית ותראו כמה הוא נינוח. וצ'ופר- זהו ספורט נהדר שאפשר לעשות ישר אחרי לידה בדרך לחזרה לגיזרה.

2. תשמרו על קשר עם חברות-
גם אם אין לכן אף חברה שילדה יחד איתכן, מומלץ שתקפידו על שמירת הקשר עם חברותיכן השונות. דווקא עכשיו כשאתן לא יוצאות לעבודה, התקשורת עם העולם החיצון (מחוץ לבית) כה חשובה. הקפידו על שיחות טלפוניות ומפגשים. גם אם נדמה לכן שאין לכן זמן. אתן יכולות לדבר עם חברות כשאתן שואבות חלב למשל או לצאת עם חברה לטיול עם העגלה.

3. תקפידו לעשות משהו עבור עצמכן, שאינו קשור לתינוק-
חשוב שעולמכן לא יהיה רק סביב טיפול בתינוק, למרות שזה תופס את רוב זמנכן. תקראו ספר, תראו סדרה, תצפו בסרט, תצאו לקניות או תעסקו בתחביב כלשהו שלכן. תנצלו את הזמן שהתינוק ישן, כדי למלא את המצברים הנפשיים שלכן. זה עוזר לתינוק בכך שתרגישו געגוע אליו כשאתן לא עסוקות בו ויעזור ברמת הסבלנות כלפיו.

4. תשמרו על שגרת טיפוח יומיומית-
גם אם אתן לא יוצאות מהבית, זה לא אומר שלא משנה איך אתן נראות. תקפידו לנקות פנים בוקר וערב ולמרוח קרמים. ואפילו תתפנקו פעם בשבוע במסכות לפנים ולשיער. דווקא עכשיו, כשאתן לא מרגישות בשיא מבחינת המראה החיצוני, חשוב לטפח אותו. זה ישמור לכן על המוטיבציה והמורל.

5. הקפידו על תוזנה נכונה-
אם אתן מניקות/ שואבות חשוב מאוד להקפיד על תזונה מגוונת ומלאה בכל מה שהגוף שלכן צריך. זה יעשה טוב לכן וגם לתינוקכם שיקבל חלב עשיר. אם לא תאכלו טוב ולא תקפידו על הארוחות, גם כמות החלב יכולה לרדת וגם המאגרים שלכן של ברזל, סידן ומינרלים ידלדלו. תאכלו 3 ארוחות טובות ובריאות ביום. בין הארוחות ניתן לאכול יוגורט ביו, פירות, אגוזים ושקדים וכו'.

6. תקפידו על שתיית מים-
המים יעזרו לכן לשמור על כמות החלב ולשמור על הלחות בעור שלכן. אז שווה גם עבור היופי וגם עבור התינוק 😉 ממליצה על משטר מים לפחות כמו בהריון.

7. תתפנקו ביומן לחופשת לידה-
הספר-יומן "חופשה בחיתולים", מלווה את היולדת במשך 105 ימים-מספר ימי חופשת הלידה בתשלום בישראל (15 שבועות). ניתן לרשום ביומן עצמו את החוויות מחופשת הלידה, לתעד תובנות משמעותית, לרשום דברים שרוצים להספיק, וכל מה שנראה לנכון.
שנים של סדנאות שבהן מלכה בונקר מלווה ומדריכה אימהות בחופשת לידה הבשילו לספר-יומן שבו כל אם בחופשת לידה תמצא עצות טובות וטיפים חשובים לטיפול בתינוק, לצד טיפים לטיפול גם בעצמה-אימא בחופשת לידה.
הספר יכול לשמש אתכן, כספר "זיכרונות" מתקופה זו, כספר עצות וכיומן ששומר על השגרה המאתגרת שלכן בתקופה כה חשובה בחייכן. אני אישית, אוהבת לרשום דברים חשובים שקרו באותו יום, או הערות הקשורות לטיפ היומי שמצוי באותו היום ביומן.
ניתן לרכוש את היומן בסטימצקי או ישירות דרך דף הפייסבוק "חופשה בחיתולים".

מוזמנות לשתף אותנו בטיפים משלכן בתגובות לפוסט.

מאחלת לכם חופשת לידה מהנה וכייפית!

XOXO

אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)