בחורה עם מחשב נייד

 

canva

8  טעויות של מתחילים באימוני כושר

כולנו רוצים להרגיש חטובים ולהיות בכושר בגלל טרנד הבריאות שסחף את כולנו, מה שגורם מתחילים לעיתים להפריז באימונים ולבחור בתרגילים שלא מתאימים להם. מהן הטעויות הנפוצות של מתאמנים חדשים וכיצד ניתן למנוע אותם? 

1. נעליים- כשאנו רצים גופינו מתרומם ורגלינו נחבטות בקרקע מה שיכול להביא לעיתים לזעזוע בעמוד השדרה ושחיקת הסחוס ברגליים (שיכול להוביל לכאבי גב וברכיים). לכן עליינו להתאים לעצמינו נעליים המתאימות ונוחות שיחזיקו אותנו לאורך האימון. המטרה איננה להוציא מאות שקלים, אלא רק ניסיון לשמור על הבריאות.

2. אכילת יתר- מי מאיתנו לא גמל בליבו שהיום הוא "מתחיל דיאטה והולך למכון"- כשבפועל כל מה שרוצה זה לדחוף את פרצופו בקופסת גלידה  בן אנד ג'ריז? אז אכילה לא מבוקרת במשך כל היום ולבסוף אימון כושר בסופו יכול להביא לאי ראיית תוצאות ואפילו עלייה במשקל. באימון של חצי שעה יכולות להשרף עד 300 קלוריות בסך הכל, כשבפועל זה ארוחה של חזה עוף וסלט.

3. לאכול פחות מידי- גופינו מונע מדלק, שלבסוף הדלק הוא האוכל שאנו צורכים בהמלך היום. במידה ו"נצום" ולא נאכל דבר לא תהיה לנו את האנרגיה לתאמן. לכן, כדאי להתייעץ עם תזונאי מומחה על מנת שילווה את המתאמן בתהליכו- חשוב לאכול גם חצי שעה לפני האימון ארוחה קטנה על מנת לתת לגוף שלנו את האנרגיה המתאימה.

4. ביצוע שגוי של תרגילים או תנועות- כל פעולה הכוללת ריצה, שחייה, אימוני עם מכשירים, סקווטים ותנועות לא נכונות יכולות להביא לעומס על מערכת השלד או השרירים, מה שיכול לגרום לפציעה. לכן, כדאי להתייעץ עם מומחה כאשר מתחילים את האימון או הפעילות שאותה רוצים לבצע- המומחה יסביר איזה טווח תנועה צריך להיות, כיצד לבצעה שלא יהיה עומס על המערכת וגם לקבל חוות דעת תוך כדי האימון. לבסוף צריך לזכור כי רוב הפציעות מגיעות מחוסר ידע או מאימוני יתר.

5. עצימות גבוהה מידי- בתחילת האימון, לא צריך להתאמן בכל הכוח (Full power) משום שהאימון יכול להביא לעייפות במהירות במהלכו. לכן כדאי להתחיל אותו בעצימות נמוכה ותוך כדי האימון להגבירה.

6. מספר רב מידי של אימונים- מספר האימונים המומלץ לכל אדם הינו 3-4 אימונים שבועיים, תוך שילוב אירובי ומשקולות באימון. ההתלהבות הרבה יכולה להביא את המתאמן ללחץ על הגוף, עייפות כרונית ושחיקה שעלולה להוביל לפציעות. לכן בחודש הראשון כדאי להגביל את הביקורים במכון לפעמיים או שלושה פעמים בשבוע, תוך שילוב מנוחה בין לבין.

7. חוסר בשניה- כל אדם צריך לישון 7-8 שעות בכל לילה על מנת לתפעל את הגוף, לבנות אותו ולתרום להתפתחותו. ברגע שלא ישנים הגוף נחלש, לא מאפשרים להתאושש מאימונים במהלך השבוע ולכן הוא חשוף לפציעות תוך כדי אימון. אז אם לא ישנתם לילה לפני, תקחו לכם לילה חופשי ולכו לישון היטב- ותראו שמחר האימון יהיה מושלם.

8.  מוותרים על מתיחות ותרגילי גמישות- לרוב אנו מזלזלים במתיחה טובה לפני האימון ולא טורחים להקדיש לה כמה דקות פשוטות בתחילת ובסוף האימון. הגמישות איננה על מנת שנניף את ידינו ורגליינו באוויר אלא ליצור גמישות והארכת השריר, יצירת עמידה איתנה, הימנעות מפציעות וכו'. לכן בפעם הבאה שאנו במכון, כדאי להתחיל במתיחה או שתיים.

לייעוץ ואימונים-

אבי כהן 052-8568888