6 דברים שרציתי להגיד לגננת על התחושות שלי ולא אמרתי

מה אנחנו כהורים היינו רוצים שהילד שלנו ירגיש בגן:

תחושה של שייכותמה זה להרגיש שייך?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               ניראות-  חזותיות, ויזואליות.

משוב -תגובה למעשה, מופע, עבודה וכדומה; פידבק; היזון חוזר.

תשומת לב- קֶשֶב או תשומת לב הוא היכולת להתמקד באופן מתמשך בגירוי מסוים או פעילות מסוימת.

תחושת ערך – למדד של הערכת טיבו המוסרי של מעשה מסוים.

תרומה – סיוע משמעותי, קידום,

משמעות אישית/ צמיחה- הִתְפַּתְּחוּת, גְּדִילָה

כמו שאתן יודעות ההורה הממוצע רואה את הגן ואותנו חמש דקות בבוקר וחמש דקות בסוף היום. בזמן זה הוא אמור לאסוף מידע על מה שקורה בגן של ילדו ומתוך זה לבנות את האמון שלו בגן ולסמוך על הצוות.

מה אני מרגיש כאשר אני פוגשת מצבים כאלה:
א- אני בא בסוף היום והחולצה של הילד שלי רטובה והלחיים מלוכלכות וצהובות, השיער פרוע.  – פרוש: כל היום לא שמו לב אליו והזניחו אותו.
ב- אני בא ועל הלוח כתוב חוויה מקסימה מהטיול. פרוש:  יודע מה עשו היום עושה לי הרגשה טובה שהם נהנו .
ג- התקשרו שהילד שלי חולה, הגעתי ואני רואה שהוא יושב על כסא ליד שולחן ומטפלת אחת שוטפת כלים עם הגב אליו והשניה עם הילדים על השטיח וברגע שהוא רואה אותי הוא בוכה. פרוש: כל היום לא שמו לב אליו והזניחו אותו.
ד- איזה יופי תלו תמונות של כל הילדים לילד שלי יש רק תמונה אחת עם עוד כמה ילדים. פרוש: לא שמים לב אליו, לא אוהבים אותו כמו האחרים.
ה- הילד שלי חולה כבר שלושה ימים ופעם אחת התקשרה המטפלת.  פרוש: אני והילד לא מספיק חשובים לגננת. הוא לא באמת חסר ולא באמת אוהבים אותו.
ו- בסוף היום אני מגיע ולא רואה את הילד אבל המטפלות תמיד יודעות איפה הוא. דואגים ורואים את הילד שלי.

דרכי התמודדות עם קונפליקטים

א- להתייחס לעובדות ולנסות להימנע מפרשנויות.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       ב- חשוב לדבר ברובד הרגשי – מה הקושי גרם לי להרגיש.

ג-  להפריד בין מחשבות וייחוסים לרגשות
ד- כדאי להביע בקשות מפורשות לגבי שיפור, ולא רק להגיד "מה לא".
ה- יש הבדל בין בקשה לדרישה.
ו- חשוב לקחת בעלות על החלק שלך בסיפור.