6 הפירות הכי בריאים של החורף

הם מתוקים, מרעננים ובריאים יותר מכל עוגה. כדי להתמיד בתזונה מאוזנת כדאי לשלב פירות בתפריט מדי יום. הכירו 6 פירות חורפיים הכי בריאים כולל מתכון לשייק אקזוטי

כולנו מסכימות שתזונה טובה צריכה להיות עשירה בפירות – הם מכילים ויטמינים ומינרלים רבים וטובים, סיבים תזונתיים המסיעים לעיכול, נוגדי חמצון ועוד. אמנם חלקם מכילים די הרבה סוכר, אבל אפילו הפירות הכי משמינים עדיפים על אכילת ממתק או עוגה. בתפריט דיאטטי מומלץ לאכול כשלוש מנות פרי ביום.

אז מהם הפירות הכי זמינים ובריאים שכדאי לנו להכניס לתפריט על בסיס קבוע?

בננה

עשירה במגנזיום (צילום שאטרסטוק)

מי אמר/ה פצצת אנרגיה צהובה? הבננה עשירה במינרלים חיוניים כמו אשלגן, זרחן וברזל, עוזרת להקל על צרבת ותורמת לערנות, לריכוז ולתחושת שובע לאורך זמן.

לימון

לימון מוסיף המון (צילום: שאטרסטוק)

פרי הדר חמוץ וחיוני עשיר בויטמיןC החיוני לחיזוק מערכת החיסון, הגנה על בריאות החניכיים. הלימון בעל יכולת טבעיתלחיטוי ויראלי ובקטריאלי. הלימון הינו תבלין טבעי היכול להחליף את טעם המלח בתיבול סלט. מטפלים בתזונה המו אופטית רבים ממליצים על שתיית כוס מים עם חצי לימון סחוט וכפית שמן זית על הבוקר כדי לנקות את הגוף מרעלים ולסייע למערכת העיכול להתחיל בעבודתה.

אפרסמון

הפרי הכתום כתום הזה, עשיר בכמויות יפות של ויטמין A, בבטא קרוטן ובקרטונאידים, ובפוליפנולים. ויטמין A תורם למיצוק פני העור, לחיזוק מערכת החיסון ולשיפור הראייה בכלל וראיית לילה בפרט. הקרטונואידיםהם פיגמנטים שעשויים להפחית את הסיכון לסוגים שונים של סרטן, ופוליפנולים, נוגדי חמצון חזקים שתורמים לחיזוק מערכת החיסון, מפחיתים את תהליך החמצון בתאים ואף תורמים לירידת כמות השומנים בדם. האפרסמון עשיר במיוחד בסיבים תזונתיים שתורמים לשיפור העיכול ומעניק תחושת שובע לזמן ארוך יותר. לקינוח, הוא מכיל גם כמויות יפות של ויטמין C ו-E.

פפאיה

פפאיה טובה לעיכול (צילום: שאטרסטוק)

פרי אקזוטי הצופן בחובו שפע של ויטמינים חיוניים בהם ויטמין C וויטמין A , המסייעים למניעת מחלות. הפפאיה מכילה אנזימי עיכול ועוזרת במניעת עצירות ומסייעת לסובלים לעיכול אצל אנשים עם מחלות מעי.. בנוסף, הקליפה הפנימית ידועה בסגולות ריפוי לעור – משמשת לצרכים קוסמטיים, נגד אקזמה, טחורים, ופצעים. ואם זה לא מספיק, צבעה הכתום מרמז כי היא מכילה פיגמנטים ממשפחת הקרוטנואידיםאשר תורמים להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים.

קיווי

קיווי (צילום: שאטרסטןק)

מכיל ים ויטמינים ומינרלים, ובראשם ויטמיןC , הנחשב בעל חשיבות עליונה לשמירה על בריאותנו. הוא מפחית שכיחות זיהומים ודלקות, מקל על תסמינים של הצטננות ושפעת ומקצר את משך המחלה.הקיווי מכיל גם, נוגד חמצון ומנטרל רדיקלים חופשיים של חמצן ומתכות רעילות, ומפחית את הנזקים הנגרמים מעישון ומזיהום אוויר. ואם בדיאטה עסקינן, הקיווי מכיל כמות נכבדה של סיבים תזונתיים, המשפרים את פעילות מערכת העיכול ומשרים תחושת שובע.

תפוח

תפוח ירוק כל יום (צילום: שאטרסטוק)

סוד הבריאות של התפוח הוא בתכולת הפקטין הגבוהה –אלו הם סיבים מסיסים במים המסייעים לגוף במגוון תחומים, כמו: הורדת רמת הכולסטרול, מכיל נוגדי חמצון העוזרים במניעת מחלות סרטן שונות.

מתכון: שייק בננה בניחוח ברזילאי

4.5 נקודות 

שייק בננה ואבוקדו (צילום: שאטרסטוק)

קבלו שייק בריאות משביע ומזין, וממש טעים!

המצרכים:

רבע אבוקדו עם קליפה דקה (אבל אפשר כל סוג)

1 בננה בשלה

בין חצי לכוס חלב סויה (אפשר כל סוג של חלב) – לפי הסמיכות הרצויה

1 תמר מסוג מג'הול (כי הוא רך וקל לערבול)

*אפשרות לגיוון: להוסיף ½ כפית אבקת קקאו – מתקבל שייק המזכיר פודינג שוקולד.

אופן ההכנה:

לערבל בבלנדר חזק את כל המרכיבים לשייק קטיפתי, בריא ומשביע.

 

>> הצטרפי לשומרי משקל ותעברי את החורף בקלות